26 מרץ 2017 כ"ח אדר תשע"ז

התפתחות התינוק מגיל 13 חודשים ועד 36

מידע רפואי מקצועי, מקיף ומהימן אודות התפתחות התינוק עד גיל 3.
בחרו את גיל ילדכם לקבלת מידע מפורט אודות התפתחותו במגוון תחומים,
כמו תנועתיות, שינה, תזונה ותקשורת
מעודכן לתאריך  29.04.2011 

התפתחות הפעוט: גילאי 22-24 חודשים

Toddler Development: 22-24 months

מבוא

קצב גדילתו של הפעוט מואט באופן משמעותי בשנת החיים השניה והוא מוסיף למשקלו כ- 1.5-2.5 קילוגרם בלבד. עם זאת גופו והתנהלותו מאבדים מתינוקיותם והוא מתבגר והופך מתינוק לילד. הוא זקוף, זריז, פעלתן ותנועותיו חלקות ובטוחות. גם דעותיו ברורות, הוא מציב לו ולכם מטרות ויודע בדיוק מה הוא חפץ לעשות. כשיצליח לבנות מגדל או להשלים פאזל ישמח ויתגאה אך יביע תסכול אם יכשל. 
הפעוט מתחיל להתעניין בסביבתם של ילדים אחרים (בעיקר בוגרים יותר) ומגלה ענין במשחק וחברי משותף. לקראת גיל שנתיים מתפתח הצורך בקשר חברתי ולכן אם טרם הכנסתם את ילדכם לגן או לפעוטון זוהי תקופה מצוינת לעשות זאת. 

זכרו שילדכם יחיד ומיוחד!

כל ילד הוא יחיד ומיוחד, בעל קצב גדילה והתפתחות ייחודיים משלו. חשוב שתבינו מה ילדכם מסוגל לעשות בכל גיל אולם זכרו שגם אם אינו עושה זאת עדיין ודאי יעשה זאת בקרוב, כשיגיע הזמן המתאים עבורו. ילדים שנולדו טרם זמנם (פגים) נוטים להתפתח מאוחר יותר בהשוואה לילדים שנולדו במועד. בכל מקרה של ספק התייעצו עם אחות טיפת החלב או עם רופא הילדים
בטבלה שלהלן מוצגות יכולות ונקודות ציון התפתחותיות אותן צפוי הפעוט לבצע בהתאם לגילו (בחודשים). היכולות מחולקות לפי יכולות אותן מסוגלים מרבית הפעוטות לבצע, יכולות אותן מסוגלים כמחצית מהפעוטות לבצע ויכולות שרק מעטים מהפעוטות בגיל זה מסוגלים לבצע. 
גיל הפעוט בחודשיםמרבית הפעוטות יכולים ל...כמחצית מהפעוטות יכולים ל... מעטים מהפעוטות יכולים ל...
22
  • לבעוט בכדור קדימה
  • לבצע שתי משימות (לדוגמה 'קחו את הבובה ושימו על המדף')
  • להרכיב פאזל פשוט
  • לצייר קו ישר
נקודות ציון:
  • יודעים את שמם של כמה אברי גוף
  • להתלבש בעצמם
  • להבין את משמעותם של הפכים ('גבוה-נמוך', 'שמן-רזה)
23
  • להשתמש ב- 50-70 מילים
  • לקרוא בשמם של עצמים המופיעים בתמונה
  • לפתוח דלתות
  • לשיר שירים פשוטים
  • לגלות ענין במשחק עם ילדים אחרים
  • לדבר על עצמם (על דברים שהם אוהבים או שאינם אוהבים)
  • לשאול 'למה?'
24
  • לדבר במשפטים בני שתיים עד שלוש מילים
נקודות ציון:
  • יודעים את שמם של לפחות שישה אברי גוף
  • כמחצית מדבריהם ברורים ומובנים
  • לדבר על עצמם
  • לרדת במדרגות
  • לחלק חפצים לקבוצות (לפי צבע, צורה, גודל)
  • להבין מושגים מופשטים (כגון מושגי זמן דוגמת 'עכשיו' או 'אחר כך')
  • להבחין בהבדל בין המינים
  • לקפוץ