20 אוקטובר 2017 ל' תשרי תשע"ח

מעודכן לתאריך  29.04.2011 

התפתחות הילד בגילאי 22-24 חודשים

התפתחות תנועתית (מוטוריקה)

הליכתו של הפעוט מתבססת, הוא מסוגל לשאת חפצים או צעצועים תוך כדי תנועה ועד מהרה ילמד גם לרוץ. 
תנו לפעוט תלת אופן או אופניים דו גלגליים קטנים (בעלי גלגלי עזר) ולמדו אותו לדווש. חלק מהפעוטות יעדיפו את ברירת האופניים על פני תלת האופן ובפרט אם יש להם אחים גדולים שרוכבים אף הם. תוכלו לבחור תלת אופן בעל מוט היגוי גבוה להורים שעשוי להקל עליכם את הריצות אחר הפעוט תוך שהוא לומד לדווש באופן עצמאי. הקפידו שילדכם יחבוש קסדה כשהוא רוכב. 
אף שילדכם מבין היטב את משמעות המילה 'לא' הוא ינסה בכל עת לבדוק גבולות חדשים. עצמאותו ויכולותיו מאפשרות לו לטפס על שרפרפים, שולחנות ומשטחי מטבח ומשם קצרה הדרך למיכלי תבלינים, בקבוקים ושאר חפצים שראוי להשאיר מחוץ להישג ידו. 
הקפידו לפנות דברים שעלולים לסכן את הפעוט ונעלו מגירות וארונות (בפרט אלו עם סכינים וחומרי ניקוי). וודאו שאתם אוכפים בתקיפות פעולות אסורות על הפעוט כדי שיבין שיש דברים אסורים שהינם מחוץ לתחום גם אם הם בטווח השגתו. 
לקראת גיל שנתיים תוכלו להתחיל לחשוף את ילדכם לרעיון הגמילה מהחיתול. התייחסו באופן ברור לאברי הגוף המעורבים (היינו 'פיפי', 'פין ופות' וישבן או 'טוסיק', לבחירתכם) והדגימו בפניהם מהי האסלה וכיצד נשטפים בה המים. אם ילדכם מגלה ענין אפשרו לו לשבת על האסלה (עם החיתול לגופו) ולהוריד את המים.