21 אוקטובר 2017 א' חשון תשע"ח

מעודכן לתאריך  29.08.2011 

התפתחות הילד בגילאי 31-33 חודשים

התפתחות חושית

על אף שהפעוט אינו מסוגל לקרוא שעון הוא בעל תחושה של זמן ומבין שאתמול משמעו זמן עבר וכי מחר עוד עתיד לבוא. עם זאת, 'אתמול' עשוי להתייחס לארוע שהתרחש בשבוע שעבר או שעתיים קודם לכן. 
שמירה של שגרה יומיומית קבועה תסייע לילדכם להבין ולהתמצא בלוחות זמנים ובסדר יומו. הוא מסוגל להבין כי לאחר שהוא מתעורר בבוקר הוא הולך לגן, ואילו לאחר חזרתו אחר הצהריים יוכל ללכת לגינה או להזמין חבר למשחק. 
למרות שמושגי זמן כמו דקות או שעות חסרי משמעות מבחינתו השתמשו במושגים אלו כשאתם משוחחים עמו כדי שיתרגל ויקלוט את משמעותם. הדגישו בפני ילדכם שאתם יוצאים לגן 'בשעה שבע וחצי' או 'שעוד חמש דקות נלך לגינה'. רק בכיתה ב' או ג' יוכל ילדכם להבין את משמעותם של מושגי זמן מדויקים. 

משחקי דמיון

דמיונו של הפעוט מוסיף להתפתח. אם עד עתה בובה היתה אך ורק אביזר למשחק הרי שעתה הבובה מהווה ישות בפני עצמה בעלת שם, אופי ומנהגים ויש להאכיל, לרחוץ ולטפל בה. תחפושות מהוות מקור בלתי נדלה של אפשרויות משחק עבור פעוטות בגילאים אלו ומתאימות במיוחד למשחק משותף בין מספר ילדים. הם יוכלו להתחפש ולהחליף דמויות בהתאם לתלבושת. 
הגדירו ארגז או מגירת תחפושות ושימו בו כובעים ישנים, משקפי שמש ונעליים שיצאו משימוש. צעצוע חביב נוסף הוא מטבח שמאפשר אף הוא העמדת פנים, הכנת ארוחות לבובות וחיקוי פעילות המטבח הביתי. 
רצוי להמנע מעומס יתר של פעילויות בגילאים אלו. ילדכם עדיין אינו זקוק לחוגים או לפעילויות מונחות בשעות אחר הצהריים ובפרט אם היה במסגרת הגן במשך רוב שעות היום. אפשרו לו לשחק משחק חופשי בחברתכם, עימכם, עם חבר או עם אחיו. כשמזג האויר מתאים צאו לגינה ושחקו בחוץ.