24 ספטמבר 2017 ד' תשרי תשע"ח
מעודכן לתאריך  14.04.2011 

שנת תינוקות

Babies’ Sleep

שגרת שינה

עודדו שנת לילה טובה

שעת ההשכבה והכניסה למיטה משתנה בין משפחה למשפחה. אצל חלק הולכים הילדים לישון מיד לאחר ארוחת הערב ואילו אצל משפחות מסוימות הילדים נשארים ערים מאוחר ומבלים עם הוריהם. חלק מההורים אוהבים להתכרבל עם ילדיהם במיטה עד שאלו נרדמים ואילו אחרים מרגילים את ילדיהם להיכנס למיטה ולהרדם בעצמם. 
כל משפחה צריכה לפתח את הרגלי השינה שמתאימים ביותר עבורה. בכל מקרה הקפדה על שגרת שינה ויצירת אוירה רגועה בשעות הערב תורמת לרגיעה ומקלה בדרך כלל על ההשכבה. 

יצירת שגרת שינה

יצירת שגרת שינה פשוטה ורגועה עבור ילדכם כבר בתקופת הינקות עשויה למנוע בעיות וקשיי שינה בהמשך החיים. שגרת שינה אופיינית כוללת רחצה, לבישת פיג'מה, סיפור וכניסה למיטה. 
בחודשים הראשונים לחיים עלול להיות קושי לקבוע שעת שינה מסודרת מאחר שזמני הארוחות והשינה של תינוקכם עלולים להשתנות או שלא להיות קבועים. עם הזמן יגדיל תינוקכם את המרווחים בין ארוחותיו ויעבור לישון מספר תנומות מסודרות ומוגדרות במשך היום. בשלב זה עשוי להיות קל יותר להנחיל לו הרגלי כניסה למיטה ושינה. 
דוגמה פרטנית לשגרת שינה כוללת: 
  • ארוחת ערב. 
  • רחצה ולבישת פיג'מה.
  • צחצוח שיניים.
  • כניסה למיטה.
  • קריאת סיפור.
  • מתן מוצץ או חפץ מעבר אחר לו זקוק הילד במשך הלילה. 
  • נשיקה וחיבוק. 
  • יציאה של ההורה מהחדר.
 
כדי 'ללמד' את תינוקכם להרדם בכוחות עצמו נסו להשכיב אותו בעריסתו או במיטתו כשהוא מתחיל להיות רדום והניחו לו להרדם בעצמו. השתדלו להמנע מלהרדים את תינוקכם על הידיים או תוך כדי נענוע העריסה או העגלה (ככל שתוכלו, כמובן!). 
תוך שילדכם גדל, דבקו בשגרת השינה. המנעו מריגושים יתרים לקראת שעת השינה כדי לא לגרות ולעורר את ילדיכם יתר על המידה לקראת שנת הלילה. פעולות כגון קריאה או משחק שקט יסייעו לילדכם להרגע ולהתכונן לשנת הלילה.