24 ספטמבר 2017 ד' תשרי תשע"ח
מעודכן לתאריך  13.05.2011  באדיבות ה 

עצירות

(Constipation)

מניעה של עצירות

סיבים תזונתיים

האמצעי היעיל ביותר למניעת עצירות הוא העשרת המזון בסיבים תזונתיים המצויים בעיקר בירקות, בפירות ובדגנים מלאים וקטניות. אכילה של לפחות 25-30 גרם ליום יכולה לעזור ביצירת צואה רכה ונפחית יותר.
צריכה של סיבים תזונתיים דוגמת פסיליום, הנמכרים כאבקה נמסה בכוס או כחטיף בריאות (מטאמוציל או מוציוויטל, נמכרים ללא מרשם רופא) מהווה פתרון טבעי ובריא לריכוך הצואה וליציאות תקינות. יש להקפיד על שתייה מרובה (מים או מיץ) בסמוך לשימוש במוצרים אלו.
המזון התעשייתי מועשר בשומן ובסוכר והוא דל בסיביים תזונתיים ולכן מומלץ להפחית את צריכתו.

שתייה, פעילות גופנית ואי התאפקות

  • שתייה מרובה (8-10 כוסות ליום) חשובה לפעילות מעי תקינה.
  • חשוב לתת תשומת לב לצורכי הגוף להתרוקן (לא להתאפק) ומתן זמן מספק להתרוקנות.
  • פעילות גופנית אירובית (הליכה, ריצה, שחיה) בת 30 דקות ביום תורמת ליציאות תקינות.
 
שימוש במשלשלים ממריצים כמו עלי סנה, לקסדין ושמן קיק עלול להחריף את בעיית העצירות ולגרום נזק למעי הגס.