28 יולי 2017 ה' אב תשע"ז

שבוע 26 להריון

היום הראשון של הוסת האחרונה:  תאריך לידה משוער:     שבוע הריון משוער:     התאריך שהזנתם אינו סביר
הפריה
 
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
לידה
 

מראה העובר

התפתחות העובר בשבוע ה- 26

הרשת העצבית באוזניו של העובר מגיעה לשיא התפתחותה, ולכן שמיעתו כעת רגישה ביותר. הוא מסוגל להבחין בקולך ובקולו של בן זוגך, כאשר אתם משוחחים.

העובר שואף ונושף כמויות קטנות של מי השפיר, וכך מפתח את ראותיו. תנועות נשימה ראשוניות אלו 'מאמנות' את ראותיו לקראת נשימותיו הראשונות מחוץ לרחם.

עם הזמן, מעטה השומן על גופו של העובר הולך וגדל, ומשקלו כעת כ- 760 גרם. אורכו כ- 36 סנטימטרים.

אם עוברך הוא ממין זכר, במהלך הימים הקרובים יחלו אשכיו לרדת אל תוך כיס האשכים.

האם בשבוע ה- 26

חשוב שתקפידי על תזונה נכונה ומנוחה נאותה, מאחר שבתקופה זו של הריונך, לחץ הדם עלול לעלות מעט. הקפידי להיות במעקב רפואי אחר מדדי משקל, לחץ דם, ושתן.

בתקופה זו של ההריון חשוב שתהיי מודעת לסכנות הכרוכות ברעלת הריון, וכן לסימנים המוקדמים של הרעלת. חשוב שתפני לרופא המטפל בהקדם אם שמת לב לנפיחות ברגליים או בקרסוליים, או אם עלית יותר מ-2 קילוגרם בשבוע.

גם כאב ראש חריף, שינויים בראיה (ובכלל זה טשטוש, הופעת כתמים, רגישות לאור, הבזקים, או אובדן ראיה זמני), הקאות, או כאב חריף בבטן העליונה, יכולים לרמז על התפתחות רעלת הריון.

כאב גב הוא תופעה שכיחה בהריון. הורמוני ההריון מגבירים את גמישות המפרקים, משקל הבטן גורם להגברת הקשת המותנית, והלחץ על המותן והאגן מגבירים את תחושת האי נוחות בגב התחתון, עד כדי כאב שמגביל את הפעילות היומיומית, הרגילה.

חשוב שתקפידי על עמידה בתנוחה נכונה במשך היום. הימנעי מפעילויות הכרוכות בכפיפה יתרה של הגב והימנעי מעמידה ממושכת. במהלך הלילה מומלץ לישון על הצד עם כרית מתחת לבטן (באזור המותן) ועם כרית או שתיים בין הרגליים, כדי להקל מעט מהעומס על הגב. קיימות כריות מיוחדות לתמיכה בהריון, בצורת בננה גדולה, אשר יכולות לסייע לך לישון בתקופה זו. ככל שניתן, השתדלי לנוח.

ניתן לטפל במצבי כאב בגב ובאגן באמצעות חגורות תומכות, שמייצבות את מפרק האגן, אך מומלץ להתייעץ בנושא עם אורתופד מומחה.

 לשבוע ה- 25 להריון   לשבוע ה- 27 להריון