22 ספטמבר 2017 ב' תשרי תשע"ח
מעודכן לתאריך  02.11.2011  באדיבות ה 

דלקת מפרקים ניוונית, אוסטאוארתריטיס

(Osteoarthritis)

מניעת דלקת מפרקים ניוונית

אי אפשר למנוע את התפתחות המחלה אולם ניתן להפחית את הסיכון להחמרת המצב.

טיפול נאות במפרקים

מומלץ לבצע פעילות גופנית באופן קבוע אך רצוי לבחור בכזו שאינה גורמת לעומס מיותר על מפרקי הגוף, ובפרט על הברכיים, מפרקי הידיים ועל מפרק הירך. מומלץ להימנע מריצה ומהרמת משקולות, פעילויות הגורמות לעומס רב על המפרקים. פעילויות עדיפות הן שחיה ורכיבה על אופניים.
ככל שניתן, יש להקפיד על יציבה נכונה. לא מומלץ להישאר באותה תנוחה לאורך זמן. אנשים העובדים בעבודה משרדית רצוי שיבחרו בכיסא בגובה המתאים לשולחן או לעמדת המחשב, יקומו מדי פעם ממקומם ויסתובבו מעט בחדר, על מנת להרפות את גופם.

חיזוק השרירים

השרירים תומכים במפרקי הגוף ולכן שרירים מפותחים וחזקים יסייעו לשמור על בריאות המפרקים. כדי לבנות את חוזק השרירים מומלץ לבצע כ- 150 דקות של פעילות גופנית מתונה מדי שבוע. רצוי לבחור בפעילות מהנה שאינה גורמת לעומס יתר על המפרקים.

שמירה על משקל הגוף

משקל עודף מחמיר מצבי דלקת מפרקים ניוונית ולכן רצוי לשמור על משקל גוף נאות. ניתן להעזר במחשבון ה- BMI כדי להעריך מהו משקל הגוף הרצוי ביחס לגובה.