29 מרץ 2017 ב' ניסן תשע"ז
עידכון אחרון:  06.11.2016 

טיפול נשימתי ביתי - תנאי הזכאות

חולים הזקוקים לסיוע נשימתי באמצעות מכונת הנשמה או מכשיר תומך נשימה מסוג BPAP,
יכולים לקבל שירות זה גם בביתם אם התנאים מאפשרים זאת, ללא צורך להישאר באישפוז.

זכויות חברי מכבי במסגרת הסל הבסיסי

הודות להתקדמות הטכנולוגית בתחום, הטיפול בסביבה הנוחה והמוכרת בבית החבר המבוטח אינו נופל ברמתו מהטיפול בבית החולים.
הטיפול הנשימתי הביתי ניתן על ידי היחידה לטיפול בית, במסגרת חבילת טיפול הכוללת ציוד קבוע, מתכלה ומעקב רפואי במידת הצורך.

הזכאות

חבילת טיפול ביתית לחברים שקיבלו הפניה מרופא ריאות או הופנו ע"י אחות הקשר של מכבי (אחות קש"ב) בבית החולים.
חבילת הטיפול נקבעת על פי סוג המכשיר:
  • מכשיר תומך חיים- מכונת הנשמה
  • מכשיר תומך נשימה – מסוג BPAP בלבד
 
חבילת הטיפול כוללת:
  • מכונת הנשמה או ביפאפ₪
  • ציוד מתכלה הנחוץ לטיפול
  • תיקונים וטיפולים שוטפים
  • מעקב רפואי במידת הצורך
 
הרכב החבילה הסופי לכל חבר ייקבע על ידי אחים ואחיות רכזי מונשמים במחוז.

עלות

  • עבור חבילה הכוללת מכשיר תומך חיים-מכונת הנשמה – יינתן פטור מהשתתפות עצמית.
  • עבור חבילה הכוללת מכשיר תומך נשימה תיגבה השתתפות עצמית בגובה של 20% מעלות המכשיר בלבד. טווח ההשתתפות העצמית נע בין 50 ל-140 ₪ בקירוב, בהתאם לסוג המכשיר.
  • בעלי אבטחת הכנסה ישלמו השתתפות עצמית בגובה של 50% מההשתתפות העצמית עבור חבילה הכוללת מכשיר תומך נשימה.
  • חולים במחלות קשות פטורים מתשלום ההשתתפות העצמית.
 

הנחיות ומידע למימוש הזכאות

  • לשם מימוש הזכאות נדרשת הפניה של רופא ריאות בקהילה או בבית חולים, או הפניה של אחות הקשר של מכבי בבית החולים (אחות קש"ב).
  • בהפניה יפורטו האבחנה הרפואית וסוג המכשיר הנדרש.
  • על רופא הריאות למלא את המלצתו על גבי טופס זה (מצ"ב הטופס)
  • על החבר לעבור התאמה אישית לסוג המכשיר במכון השינה ובאישור רופא ריאות
 
הרכב החבילה – אחים ואחיות רכזי מונשמים יתאימו את הרכב חבילת טיפול הנדרש לחבר על פי צרכיו הרפואיים ובהתאם לכך תפיק את ההתחייבות עליה יודפס גובה ההשתתפות העצמית של המבוטח, אם יש כזו. ההפניה תועבר לספק המתאים. אחים ואחיות רכזי מונשמים יבחרו את הספק המתאים לצרכיו של המבוטח, מבין החברות שלמכבי יש עימן הסכם.
הכנה לשימוש במכשיר –בן משפחה של המבוטח או המטפל העיקרי בו יקבל הדרכה והכנה לשימוש במכשיר ההנשמה ולטיפול במצבים חריגים. ההדרכה תתבצע לפני שובו של החבר המבוטח לביתו.
אספקת החבילה ותשלום – הספק, בתאום עם אחים ואחיות רכזי מונשמים, ייצור קשר עם החבר המבוטח לאספקת חבילת הטיפול, ויגבה את ההשתתפות העצמית מהחבר המבוטח בביתו, אם יש כזו. בנוסף, יופקד צ'ק בסך 5000 ש"ח לידי החברה. הציוד יגיע לבית החבר מבוטח ביום השחרור מבית החולים ובמידת האפשר יורכב בנוכחות צוות של אחים ואחיות רכזי מונשמים.
טיפול בתקלות – במקרה של תקלה טכנית במכשיר או בעיות אחרות, יפנה החבר מבוטח ישירות אל ספק השירות:
  • קלינטיקה – טל' 1599-555-200
    במחוז הצפון – 052-2699857
    בשאר המחוזות – 052-4376827
    לאתר החברה >> (ייפתח בדפדפן נפרד)
  • מדיקויפ - בשעות הפעילות 09:00-18:00 – 04-8201277
    לאחר שעות הפעילות:
    כונן בצפון – 054-3033075
    כונן בשאר המחוזות – 054-59990187
    לאתר החברה >> (ייפתח בדפדפן נפרד)
לא מצאתם פתרון? פנו אלינו