25 מרץ 2017 כ"ז אדר תשע"ז

מדריך לשימוש בשירות בקשות מהרופא

שירות מיוחד עבור חברים בעלי סיסמה למכבי Online, הנועד לחסוך הגעה תכופה למרפאה
לחצו לכניסה לשירות בקשות מהרופא

שירות בקשות מהרופא

השירות נועד לאפשר ערוץ גישה נוסף וזמין יותר לפניה של החברים לרופאים בנושאים שאינם דחופים.
השירות מיועד למצבים רפואיים שאינם מחייבים את בדיקת הרופא. יש להקפיד להשתמש בשירות זה אך ורק לצרכים להם הוא מיועד כגון: חידוש מרשמים, בקשות לאישורים (כולל אישור מחלה), התייעצויות במקרים שאינם מחייבים ביקור.

זמינות השירות

  • השירות מאפשר פנייה אל רופאי משפחה, רופאי ילדים ורופאי נשים.
  • על הרופא להיות רשום לשירות. ניתן לשלוח בקשות רק לרופאים אשר אישרו השתתפותם בשירות.
  • השירות אינו זמין כשהרופא נעדר מהמרפאה. לא ניתן לשלוח בקשה לרופא המטפל כאשר הרופא נעדר מהמרפאה. ניתן יהיה לשוב ולשלוח בקשה כאשר הרופא יחזור לפעילות.
  • במרפאה משותפת במקרה של היעדרות הרופא המטפל ניתן להגיש בקשה לצוות הרופאים במרפאה (במידה שהם רשומים לשירות).
  • השירות זמין בתנאי שביקרתם ביקור מלא במרפאת הרופא לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. ביקור מלא הינו ביקור במרפאת הרופא בו בוצעה בדיקת רופא והוזנה אבחנה לתיקכם הרפואי. ביקורים לשם קבלת טפסים, מרשמים, הפניות או אישורים לא נחשבים לביקור מלא.
  • רופא הנשים שיוצג הינו רופא הנשים האחרון אותו ביקרתם במהלך 12 החודשים האחרונים.
  • ניתן לשלוח רק בקשה אחת בכל עת עבור כל תחום רפואי.
 
  • ניתן להגיש עד 5 בקשות ברבעון בכל תחום רפואה המוצג בשירות זה.
 
 

קבלת מענה מהרופא

  • מענה רופא משפחה ורופא ילדים לפנייה בשירות זה צפוי תוך 5 ימים. מענה רופא נשים צפוי תוך 10 ימים. לפיכך השירות אינו מיועד לטיפול במקרים דחופים, בהם יש לפנות לגורמים הטיפוליים הרלוונטיים. לקריאה על מוקדי רפואה דחופה>>
  • הרופא יחליט על פי שיקול דעת רפואי האם להיענות לכל בקשה וכיצד. באפשרותו של הרופא לתת מענה מלא לבקשה, מענה חלקי, לדחות את הבקשה, לזמן אותך לביקור במרפאה או לתת המלצה כיצד לנהוג.
  • ניתן לעדכן או לבטל בקשה שנשלחה לרופא, כל עוד לא נקראה עדיין על ידי הרופא (מסומנת בסטטוס "חדש" במסך הבקשות.)
  • יש לפנות בנושאים רפואיים אישיים בלבד (לרבות פניית הורה לגבי ילדיו). פניות בנושאים מנהלתיים יש להפנות אל מזכירות המרכז הרפואי של מכבי.
  • מענה הרופא כולל פעמים רבות הסבר אישי של הרופא שמצורף למרשמים הפניות או האישורים. יש לקרוא בעיון את המלצות הרופא.
  • במקרה שמתקבל מרשם מהרופא יש להדפיס ולהביא אותו לבית המרקחת. באתר מכבי Online ניתן לראות רשימת מרשמים פעילים באזור "תיק רפואי".
  • לצורך שילוב תקין של החתימה הדיגיטלית במרשמים ייתכן כי תצטרכו לעדכן את תוכנת Adobe Acrobat Reader לגרסה 11. לחילופין ניתן לפתוח את המרשמים בדפדפן כרום ללא צורך בהתקנה נוספת.
  • מרשמים נרקוטיים וטפסי 29 ג' יודפסו במרפאת הרופא בלבד, הודעה על כך תשלח אליך לאחר ההפקה.
 
  • אנא השתדלו לנסח את פנייתכם בשפה בהירה ותמציתית, ולכלול כל מידע חיוני לרופא לצורך הטיפול בפנייה. תוכן הפנייה ותשובת הרופא מתועדים בתיק הרפואי ואינם ניתנים לעריכה ומחיקה.
 

הנחיות לשימוש בשירות

באפליקציית מכבי בסלולר

במסך הבית של האפליקציה יש לבחור ב"בקשות מהרופא". לאחר שהזדהיתם באמצעות מספר זהות וסיסמה יוצג מסך הבקשות, בו תוכלו לראות בקשות קודמות ולקבל פרטים עליהן.
ניווט לשירות הבקשות מהרופא באפליקציית מכבי
כדי לפנות לרופא ליחצו על כפתור "יצירת בקשה חדשה" בתחתית המסך. תוצג רשימה של רופאים אליהם ניתן לפנות דרך השירות, עליכם לבחור את הרופא אליו תפנו.
בחירת רופא לשליחת הבקשה באפלקיצייה
במסך "בקשה חדשה" תוכלו לכתוב בקשה לרופא שבחרתם, במקרה ומדובר בבקשה למרשם תוכלו לבחור את התרופה מרשימת התרופות שלכם. לבסוף ליחצו על כפתור "שליחת בקשה" ובקשתכם תישלח.
יצירת בקשה חדשה באפליקצייה

באתר מכבי Online

כיצד ניתן לפנות לרופא

כדי לגשת לשירותי מכבי Online יש להזדהות באמצעות מספר זהות והסיסמה שלכם.
מעמוד הבית של אתר מכבי Online, לחצו על כפתור "בקשה מרופא":
כפתורי הניווט העליונים באתר מכבי Online
ליחצו על כפתור "הגשת בקשה חדשה לרופא" ובמסך הבא תוכלו לבחור את הרופא אליו תרצו לפנות.
  • הרופאים מוצגים לפי תחום רפואי. לכל תחום מצוין הזמן הצפוי למענה.
  • לאחר בחירת הרופא תוכלו למלא את פרטי הבקשה.
  • אם הרופא שבחרתם עומד לצאת להיעדרות מתוכננת, תיראו הודעה על כך ותוכלו לשלוח הודעה בכל זאת או לבחור ברופא אחר.
 
  • בכל רבעון ניתן לשלוח עד 5 בקשות בכל תחום. אם אין אפשרות לשלוח עוד בקשה, תיראו הודעה על כך עם התאריך הבא בו תוכלו לשלוח בקשה.
 
יצירת בקשה חדשה מהרופא
בחרו את נושא או נושאי הפניה והזינו מספר טלפון ואת תוכן ההודעה, וליחצו "שלח".

סטטוס בקשות מהרופאים

לחיצה על "תקשורת עם הרופא" בסרגל הניווט העליון של האתר תפתח עמוד בו מרוכזות כל הפניות לרופאים ששלחתם עד כה.
בקשות שנשלחו לרופא

סינון בקשות לפי תאריך

ניתן להציג פניות בטווח תאריכים מוגדר: בחרו תאריך התחלה ותאריך סיום ולחצו על כפתור "הצג" לסיום.
ביצירת פניה חדשה לרופא ניתן לבחור יותר מנושא אחד. בחירת מספר נושאים תיעשה באמצעות סימון תיבת הנושא בפניה חדשה.

צפייה בבקשות

לחיצה על בקשה תפתח חלון ובו תוכן תשובת הרופא. לעתים יצרף הרופא קבצים לבקשה. בקשות עם מסמכים מצורפים יסומנו ב-  אייקון קובץ מצורף. בתוך הבקשה ניתן לפתוח את הקובץ ואף להדפיסו. לבירור נוסף יש לפנות אל הרופא אליו פניתם.

תמיכה טכנית

לא מצאת פתרון? פנו אלינו