26 מרץ 2017 כ"ח אדר תשע"ז
מעודכן לתאריך  22.04.2012  באדיבות ה 

כאב בעקב, דורבן

((Heel Pain (Plantar Fasciitis)

מניעת כאב בעקב

על אף שלא ניתן למנוע את כל מקרי
הכאב
בעקב, העצות הבאות עשויות לעזור למנוע אירועים עתידיים.

שמירה על משקל תקין

עודף משקל והשמנה גורמים להפעלת לחץ גבוה על כפות הרגליים בכלל ועל העקבים בפרט. כפות הרגליים אינן מסוגלות לספוג לחץ רב הנגרם עקב משקל גוף עודף. כתוצאה מכך עולה הסיכון להיווצרות נזק לעקבים ולחלקים אחרים בכפות הרגליים.
רצוי כי אנשים בעלי משקל עודף או הסובלים מהשמנת יתר יורידו במשקל וישמרו על משקל תקין על ידי שילוב של פעילות גופנית סדירה ותזונה נכונה. ניתן לפנות לקבלת ייעוץ והתאמת דיאטה מתזונאית מוסמכת.

נעילת נעליים מתאימות

יש להקפיד לנעול נעליים המתאימות לסביבה ולפעילויות היומיומיות. לא סביר שיגרם נזק כתוצאה מנעילת נעליים בעלות עקב גבוה בזמן אירוע חברתי או בילוי אולם נעילת נעליים בעלות עקב גבוה במהלך כל שעות יום העבודה עלולה לגרום נזק לכפות הרגליים (בעיקר אם העבודה כוללת הליכה מרובה או עמידה ממושכת).
הדבר הטוב ביותר הוא לנעול נעליים גבוהות בעלות שרוכים ועקב נמוך עד בינוני (אך לא נעליים ללא עקב כלל) שתומך ומרפד את קשתות כפות הרגליים והעקבים. יש להימנע מהליכה יחפה על קרקע נוקשה.
מקרים רבים של
כאב
בעקב מתרחשים בזמן חופשה כאשר אנשים המגנים על כפות רגליהם משך רוב ימי השנה מתחילים ללכת יחפים בעודם בחופשה. כפות רגליהם שאינן רגילות ללחץ הנוסף אינן עומדות בנטל והתוצאה היא כאב בעקב.
חשוב להחליף את נעלי ההתעמלות באופן תדיר אם רצים באופן קבוע או מבצעים פעילות גופנית אחרת המפעילה לחץ על כפות הרגליים. מרבית המומחים ממליצים להחליף את נעלי ההתעמלות לאחר שימוש של כ- 600-800 קילומטרים.
עבור אצן פעיל שקצב ריצתו הוא קילומטר וחצי ב- 6 דקות, אשר רץ כ- 30 דקות ביום, חמישה ימים בשבוע, המשמעות היא החלפת זוג הנעליים כל 8-9 חודשים. אתלטים פעילים יותר צריכים להחליף את נעליהם לעיתים קרובות יותר.