22 יולי 2017 כ"ח תמוז תשע"ז

ויטמין D (קלציפרול,
vitamin D, calciferol )

ויטמין מסיס שומן החיוני לתקינות תפקודי גוף שונים לרבות ייצור הזרע, שמירה על צפיפות העצם, שמירה על פעילות שרירים תקינה ומניעת עייפות ודיכאון. 
מחסור בוויטמין D במהלך ההריון עלול לגרום נזק לעובר (בעיקר למערכת החיסון ולמוח) ולהפריע להתקדמות התקינה של ההריון.
חשיפת העור לקרני השמש מאפשרת ייצור ויטמין D מכולסטרול בגוף. מקורות נוספים של ויטמין D הם מזון ותוספי תזונה. ויטמין D נאגר בעיקר בכבד אך גם בעור, במוח, בטחול ובעצמות.
צורתו הפעילה של ויטמין D זמינה במזונות מהחי כגון דגים שמנוניים (מקרל וסלמון), חלמון ביצה, חמאה וכבד. כיום נהוג להוסיף ויטמין D גם לחלב, למוצרי חלב ולדגני בוקר.