07 דצמבר 2016 ז' כסלו תשע"ז
מעודכן לתאריך  06.06.2012 

שברי מאמץ

(Stress fractures)

מניעה

ניתן לנקוט מספר צעדים על מנת למנוע שברי מאמץ. אלו כוללים:
  • ביצוע שינויים הדרגתיים. במידה שרוצים לבצע שינוי בסוג האימון הגופני או להתחיל להתאמן לראשונה יש לבצע זאת בהדרגה.
  • שימוש בנעליים מתאימות. יש לוודא שנעלי ההתעמלות מתאימות למבנה כף הרגל ולסוג הפעילות שרוצים לבצע. במקרה של קשת כף רגל שטוחה או גבוהה במיוחד מומלץ להתייעץ עם רופא לגבי שימוש באביזרי תמיכה בנעליים.
  • העדפת אימון משולב. מומלץ לשלב ולגוון את סוג האימון ולכלול בו תרגילים בעומסים משתנים על מנת להימנע מעומס חוזר ונשנה על אזור מסויים בגוף.
  • הקפדה על תזונה מתאימה. יש לוודא שהתפריט היומי כולל כמות מספקת של סידן וכן רכיבים תזונתיים נוספים המסייעים לשמור על חוזק העצמות.