20 יולי 2017 כ"ו תמוז תשע"ז
מעודכן לתאריך  07.06.2012  באדיבות ה 

כאב בעצם השוקה

(Medial Tibial Stress Syndrome)

מניעה

ניתן להימנע מכאב בעצם השוקה על ידי שמירה על הכללים הבאים:
  • שימוש בנעלי ריצה מתאימות התומכות בכף הרגל. עבור אצנים, מומלץ להחליף נעליים לאחר ריצה לאורך 560-800 קילומטרים.
  • שימוש במדרסים בולמי זעזועים או במדרסים התומכים בכף הרגל (בעיקר לאנשים הסובלים מכף רגל שטוחה, 'פלטפוס').
  • במידת האפשר, הימנעות מאימונים על גבי משטחים קשיחים.
  • בניית תוכנית אימונים הדרגתית.
  • ביצוע פעילויות בעלות עצימות נמוכה לרבות שחייה, הליכה או רכיבה על אופניים.
  • הוספת אימוני כוח לאימון השגרתי.
 
מיד עם הופעת כאב קל בעצם השוקה, יש להפסיק כל תוכנית אימון כדי לאפשר החלמה מלאה.