27 מרץ 2017 כ"ט אדר תשע"ז
מעודכן לתאריך  07.06.2012 

התכווצות שרירים

(Muscle cramp)

מניעה

ניתן לנקוט באמצעים הבאים על מנת למנוע התכווצות שרירים:
  • מניעת התייבשות. יש להקפיד על שתיית נוזלים בכמות מספקת בכול יום. הכמות המדויקת תלויה בגורמים רבים לרבות סוג המזון, מגדר, רמת הפעילות, מזג האוויר, גיל ותרופות אותן נוטלים. נוזלים מסייעים לשרירים לפעול ביעילות. במהלך פעילות גופנית מומלץ להקפיד על הפסקות שתייה קבועות ולהמשיך לשתות גם לאחר סיום הפעילות.
  • מתיחות. יש לבצע תרגילי מתיחות לפני ואחרי שמתרגלים קבוצת שרירים מסוימת במשך פרק זמן ממושך. על מנת למנוע התכווצות של שרירי הרגליים בלילה רצוי לבצע מתיחות לפני השינה. התעמלות קלה כמו רכיבה על אופני כושר במשך מספר דקות לפני השינה עשויה למנוע התכווצויות ליליות.