30 מרץ 2017 ג' ניסן תשע"ז
מעודכן לתאריך  19.07.2012  באדיבות ה 

כאב ראש מתחי

(Tension type headache)

מניעת כאב ראש מתחי

הימנעות מגירויים המעוררים את כאבי הראש

השלב הראשון למניעת
כאב
הראש הוא זיהוי
גירויים
המעוררים את
הכאב
והימנעות מגירויים אלו.
כתיבת יומן היא שיטה יעילה לקביעת דפוס הגירויים שמעוררים את כאב הראש. הימנעות מאותם גירויים מעוררים עשויה להפחית את תדירות הופעת כאב הראש.
גירויים שכיחים כוללים:
  • מאכלים מסוימים.
  • רעב.
  • אימוץ העיניים.
  • יציבה לקויה.
  • מתח.
  • חרדה.
  • כעס.
 
דיכאון
עלול גרם כן לגרום לכאבי ראש תדירים. ניתן ליטול תרופות נוגדות דיכאון על מנת למנוע או להפחית את תדירות כאבי הראש הנגרמים עקב הדיכאון.

הפחתת מתחים

מתח גופני ונפשי עלולים לגרום לכאב ראש מתחי. תרגילי נשימה והרפיה עשויים להפחית את המתח ולמנוע כאבי ראש.
פעילות גופנית סדירה תורמת גם כן להפחתת המתח היומיומי ולכן עשויה להפחית את תדירות כאבי הראש.