22 יולי 2017 כ"ח תמוז תשע"ז
מעודכן לתאריך  29.07.2012  באדיבות ה 

כאב בברך

(Knee pain)

מניעת כאב בברך

על אף שלא תמיד ניתן למנוע כאב בברך, ההמלצות הבאות עשויות למנוע פציעה ולעכב הרס של מפרק הברך:
  • שמירה על משקל תקין. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על הברכיים. כל קילוגרם עודף מפעיל לחץ נוסף על המפרקים ומגביר את הסיכון לנזק ברצועות ובגידים ולהתפתחות דלקת מפרקים.
  • חיזוק השרירים ושמירה על הגמישות. שרירים חלשים הם גורם עיקרי לפציעות ברכיים ולכן חיזוק שרירי הארבע ראשי, פושטי הירך ומקרבי הברך ישפר את תמיכת השרירים בברך. אימוני יציבות יסייעו לשרירים סביב הברכיים לעבוד יחדיו בצורה טובה יותר.
 
חשוב גם לבצע מתיחות כיוון ששרירים תפוסים עלולים לגרום לפציעה. מומלץ לשלב תרגילי גמישות ומתיחות בשגרת האימונים.
  • הקפדה על אימון מתאים. מומלץ שאנשים הסובלים מדלקת מפרקים, מכאב קבוע (כרוני) בברך או מפציעות חוזרות יבחרו את שיטת האימון שלהם בהתאם ליכולתם ולמצבם. שחייה, פעילות אירובית במים או פעילויות אחרות בעצימות נמוכה שתבוצענה מספר פעמים בשבוע עשויות להתאים. רצוי להגביל את הפעילות המבוצעת בעצימות גבוהה על מנת להקל על תחושת הכאב (אם מתפתחת).