22 ינואר 2017 כ"ד טבת תשע"ז
מעודכן לתאריך  31.07.2012 

דלקת גיד פיקת הברך

(Patellar Tendinitis)

מניעת דלקת גיד פיקת הברך

כדי להפחית את הסיכון להתפתחות
דלקת
גיד
פיקת הברך יש לנקוט באמצעים הבאים:
  • אין להמשיך להתאמן ולסבול את
    הכאב
    . ברגע שמרגישים
    כאב
    בברך שקשור לפעילות גופנית יש להפסיק את הפעילות, לנוח ולקרר את אזור הכאב עם קרח. יש להימנע מפעילויות המעמיסות על גיד הפיקה עד שהכאב חולף לחלוטין.
  • חיזוק השרירים. שרירי ירכיים חזקים מסוגלים לשאת טוב יותר את העומסים שעלולים לגרום לדלקת בגיד הפיקה.
  • שיפור המיומנות. ביצוע תרגילים בצורה לא נכונה עלול לגרום לדלקות גיד. מומלץ לקבל הנחיות מאיש מקצוע כשמתחילים סוג חדש של פעילות כדי ללמוד כיצד לבצע נכון את כול התרגילים.