23 יולי 2017 כ"ט תמוז תשע"ז
מעודכן לתאריך  02.02.2009  באדיבות ה 

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בברך

(Anterior Cruciate Ligament (ACL) Injury)

מניעת קרע ברצועה הצולבת הקדמית בברך

ניתן להפחית את הסיכון לקרע ברצועה הקדמית הצולבת בברך באמצעות נקיטת הפעולות הבאות:
  • שיפור היכולת הגופנית. תוכניות אימון שהוכחו כיעילות בהפחתת הסיכון לפציעה ברצועה הצולבת הקדמית בברך כוללות תרגילי חיזוק ויציבה, שיפור היכולות האירוביות, מתיחות וכיווצים, אימוני קפיצות והבנת הסיכונים. תרגילים לשיפור שיווי המשקל, בעיקר כאשר מבוצעים במקביל לתרגילים נוספים, עשויים אף הם לסייע.
  • חיזוק שרירים. מומלץ שספורטאים, ובעיקר נשים, יחזקו את השרירים מיישרי הירך, מכופפי הברך ואת השריר הארבע ראשי.
  • הקפדה על שיטות נכונות. בזמן ביצוע פעילות גופנית הכוללת קפיצות יש ללמוד כיצד לנחות בבטחה. מחקרים מראים כי כאשר הברך קורסת פנימה בזמן נחיתה מקפיצה, הסיכון לפציעה של הרצועה הצולבת הקדמית עולה. הקפדה על שיטות נכונות וחיזוק שרירי הירך עשויים להפחית את הסיכון לפציעה.
  • שימוש בציוד מתאים. כאשר מבצעים פעילות גופנית הכרוכה בשימוש בציוד, לדוגמה ציוד סקי, יש להקפיד כי הציוד מורכב כהלכה וכי הוא תקין. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע.
 
לא הוכח כי שימוש בסד קיבוע לברך מסייע במניעת קרע ברצועה הצולבת הקדמית.