27 יולי 2017 ד' אב תשע"ז
מעודכן לתאריך  18.11.2012  באדיבות ה 

הפרעת דחק פוסט טראומטית

(Post traumatic stress disorder)

מניעה של התפתחות הפרעה פוסט טראומטית

ניתן למנוע הפרעה פוסט טראומטית. לאחר שאנשים עוברים אירוע טראומטי רובם חווים סימפטומים הדומים לאלו של הפרעה פוסט טראומטית. הם לא מסוגלים להפסיק לחשוב על מה שקרה וחווים פחד, כעס, דיכאון ואשמה. כל אלו מהווים תגובה נפוצה וטבעית לאירוע טראומטי.
למרות שייתכן שאנשים אלו לא ירצו לדבר עם אף אחד על מה שקרה להם, חשוב שיקבלו תמיכה של הסביבה או של איש מקצוע, כי זה יעזור להם להתאושש, מבלי להיקלע להפרעה פוסט טראומטית.
זכרו כי עזרה המתקבלת בסמוך להתרחשות האירוע (לא משנה כיצד ובמי תבחרו להיעזר) עשויה למנוע הידרדרות של תגובות תקינות לסטרס להתפתחות הפרעת דחק פוסט טראומטית. קבלת תמיכה עשויה גם למנוע חיפוש של דרכי התמודדות לא בריאות (צריכה מוגזמת של אלכוהול או צריכת סמים) או בריחה מהמציאות.
ניתן להסתייע בתומכים של נט"ל ואף השתתפות בקבוצות תמיכה בהן משתתפים אנשים החווים בעיות דומות יכול לעזור. 
הקו הפתוח של נט"ל (נפגעי טראומה מטרור וממלחמה) מציע סיוע נפשי הן לילדים והן למבוגרים, במגוון שפות ולתקופה בלתי מוגבלת. הטלפון של קו הסיוע של נט"ל הוא  1-800-363-363 והשירות פועל בימים א'-ה' בשעות 08:00-22:00 ובימי ו' בשעות 08:00-14:00. לעיתים, בעיתות חירום קו הסיוע פועל גם מעבר לשעות אלו.