27 יולי 2017 ד' אב תשע"ז
מעודכן לתאריך  24.11.2015  באדיבות ה 

דום נשימה חסימתי בשינה

(Obstructive Sleep Apnea (OSA

זכויות חברי מכבי במסגרת הסל הבסיסי

דום נשימה עלול להיגרם עקב חסימה של דרכי האוויר. מכשירי CPAP מזרימים אוויר דרך מסיכה המונחת על פני המטופל. זרם האוויר גורם ללחץ חיובי על דרכי הנשימה באופן שמונע את חסימתם.
קיימים מכשירי CPAP אוטומטיים ומכשירים המפעילים לחץ קבוע.

פירוט הזכאות

הזכאות

מכשיר 1, אחת ל-3 שנים, ובנוסף תינתן חבילת שירות הכוללת:
  1. באספקת המכשיר יינתן מכשיר כולל מסכה וכל הנדרש להפעלתו.
  2. אחת לשנה - מסננים על פי הוראות היצרן, אשר ישלחו בדואר או יסופקו במשרדי הספק, לפי בחירת החבר המבוטח.
  3. תקופת אחריות ושירות של 4 שנים, אשר ניתנים על ידי הספק המספק את המכשיר.
  4. מסכות נוספות מעבר למסכה הראשונה שסופקה עם המכשיר - הזכאות הינה למסכה אחת לשנה, ועד 3 מסכות נוספות. על מנת לקבל מסכה יש לפנות ישירות לספק.מסכות נוספות מעבר למסכה הראשונה שסופקה עם המכשיר- במסגרת 4 שנות האחריות הזכאות הינה למסכה אחת לשנה ראשונה ועד 3 מסכות נוספות ל- 3 שנים הבאות, וללא עלות מצד החבר המבוטח. קבלת המסכה כפופה בפנייה ישירות לספק.
 

עלות

השתתפות עצמית אשר תשולם לספק שבהסכם, במעמד הרכישה. גובה ההשתתפות משתנה בין הספקים שבהסכם, כמפורט בטבלה:
 ע.י.מדיקוויפקלינטקהויינמן
יצרן APEX Curative Medical Weinmann
דגם XT-Auto Apex Curasa Auto Cpap EUT Somnobalance e
השתתפות עצמית 1,525 ₪ - 1,840 ₪ 1,500 ₪ - 1,840 ₪ 1,210 ₪ - 1,640 ₪
טלפון 04-8201277 1-599-555-200 1-700-506-015
פקס 04-8202065 04-8810277 08-9157977
  • ההשתתפויות העצמיות יכולות להשתנות בהתאם לשינויים בשערי החליפין.
  • טווחי המחירים משתנים בהתאם לסוג המסכה.
 

הנחיות ומידע

  • נדרשת הפנייה לבדיקת שינה במכון השינה באסותא, מרופא אף אוזן גרון, משפחה או ריאות של מכבי. ההפניה צריכה לכלול אבחנה רפואית.
  • באם המלצת מכון השינה של אסותא היא לאשר מתן מכשיר לחבר המבוטח, אסותא תעביר את המלצתה ותוצאות הבדיקה אל הספק.
  • הספק יצור קשר טלפוני עם החבר המבוטח תוך 5 ימי עבודה מיום קבלת ההפנייה, לצורך תיאום אספקת המכשיר לביתו.
  • במעמד האספקה, החבר המבוטח ישלם את השתתפותו העצמית לספק (במזומן או באשראי).
  • המכשיר יינתן לתקופת ניסיון של שבועיים. חבר מבוטח שיחליט בתום השבועיים להחזיר את המכשיר, ייצור קשר עם הספק, יתאם החזרת המכשיר כשהוא תקין נקי ובאריזתו המקורית, ויקבל מהספק את מלוא ההשתתפות העצמית ששילם.
  • בכל תקלה, הספק ייתן מענה לפניית המבוטח תוך 2 ימי עבודה מיום הפנייה. באם התקלה לא תתוקן תוך 2 ימי עבודה מיום לקיחת המכשיר לתיקון, החבר המבוטח יהיה זכאי למכשיר חלופי ברמה דומה.
 
החלפת מכשיר CPAP :
  • בכל החלפת מכשיר יש לבצע בדיקת התאמה. זוהי איננה בדיקת שינה מלאה אלא בדיקה קצרה ופשוטה יותר.
  • חבר מבוטח שיפנה להחלפת מכשיר ישירות לספקים שבהסכם, יידרש על ידם להציג את תוצאות בדיקת ההתאמה, לפני אספקת המכשיר החדש.
    לתיאום תור לבדיקת התאמת CPAP באסותא (ת"א, באר שבע, חיפה):
    1. חבר שהיה כבר באסותא וערך שם את בדיקת השינה וההתאמה וקיימת היסטוריה רפואית שלו במערכת - אין צורך בהפניית רופא לבדיקת התאמה. 
    2. חבר שלא היה באסותא ואין כל תיעוד במערכות לגביו - נדרש להעביר או את תוצאות בדיקת השינה שבידו או  הפניית רופא המעידה על מצבו הרפואי והצורך במכשיר.
  • החלפת מסכה או קבלת מסכה חדשה למכשיר שנרכש אצל ספק שאינו בהסכם (דהיינו-לא מאחד מספקי ההסכם המופיעים לעיל) :
    • באם החבר רכש את המכשיר מחב' אורקמד או מקסימה שהיו בהסכם עם מכבי עד 2011 - בטווח 3 שנים מיום הרכישה, הוא זכאי לקבל את המסכה מחב' אורקמד או מקסימה, במסגרת חבילת השירות.
    • באם החבר רכש את המכשיר מספק שלא היה בהסכם עם מכבי, החבר יוכל לפנות לאחד מספקי ההסכם כיום (אלו המופיעים לעיל) ולקבל מהם בהתאם לזכאותו מסיכה סטנדרטית המשווקת ע"י אותו ספק במסגרת החבילה ובתשלום השתתפות עצמית של 20% מעלות המסכה. סך ההשתתפות יימסר לחבר ע"י הספק שבהסכם.