23 מאי 2017 כ"ז אייר תשע"ז
מעודכן לתאריך  06.02.2013  באדיבות ה 

פריצת דיסק

(Slipped disc (Herniated disc, Prolapsed disc

מניעת פריצת דיסק

כדי למנוע
כאב גב
ופריצת דיסק יש להקפיד על פעילות גופנית סדירה, משקל תקין, יציבה נכונה והרמת משאות כבדים בצורה נכונה.

פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה עשויה לעכב את הידרדרות הדיסקים הבין חולייתיים בגב ולסייע בשמירת חוזק וגמישות שרירי הגב.
לפני ואחרי כל אימון גופני חשוב לעשות תרגילי חימום, הרפיה ומתיחה. אנשים המתאוששים מפריצת דיסק צריכים להימנע מפעילות בעצימות גבוהה כגון ריצה או פעילות אירובית.

שמירה על משקל תקין

עודף משקל עלול ליצור עומס יתר על הגב. שמירה על משקל גוף תקין יכולה לסייע בהפחתת העומס.

הרמת משאות כבדים

בזמן הרמת דברים כבדים יש:
  • לחשוב לפני שמרימים את החפץ ולוודא שהמשקל אינו גבוה מדי.
  • לכופף מעט את הגב,
    אגן
    הירכיים והברכיים בתחילת ההרמה.
  • לקרב את החפץ
    הכבד
    לאזור המותניים.
  • להימנע מלסובב את הגב או להטות אותו לצדדים.
  • לזקוף את הראש ולהביט קדימה כשסוחבים את המשא הכבד.
 

ישיבה

אם יושבים או נוהגים במשך זמן רב יש לוודא שהמושב נוח ותומך. כדאי לעשות הפסקות קבועות כדי להימתח ולהתהלך.
אם העבודה כרוכה בשימוש במחשב מומלץ לעשות הפסקות קבועות ולהתרחק ממסך המחשב. יש לוודא שהמסך נמצא ישירות בגובה העיניים וכי אין צורך להסתובב או להתכופף כדי לראות אותו.
יש לשבת בצורה נוחה. רצוי להימנע מישיבה חסרת תזוזה לאורך זמן.

יציבה

חשוב לשמור על יציבה נכונה ועל גו זקוף. רצוי לעמוד או ללכת כאשר הראש והכתפיים משוכים מעט לאחור.
כשיושבים ליד שולחן העבודה יש לוודא שהכיסא נמצא בגובה המתאים. כפות הרגליים צריכות להיות מונחות על הרצפה והברכיים צריכות להיות כפופות בזווית של 90 מעלות.  

מזרון תומך

כדי למנוע כאב גב כדאי לישון על מזרון  אשר תואם ותומך בעיקולים הטבעיים של
עמוד השדרה
.