22 מאי 2017 כ"ו אייר תשע"ז
מעודכן לתאריך  13.02.2013  באדיבות ה 

בורסיטיס (דלקת אמתחת, דלקת כסת)

(Bursitis)

מניעת בורסיטיס

ישנם כמה אמצעי זהירות פשוטים שעשויים לסייע במניעת בורסיטיס, כמפורט.

הגנה על מפרקים חשופים

רצוי שאנשים שעבודתם כרוכה בכריעה ממושכת על הברכיים ישתמשו במגני ברכיים.
אנשים שנוהגים ללכת או לרוץ בקביעות טוב יעשו אם ינעלו נעלי ריצה או הליכה מתאימות מאיכות טובה.
ניתן למצוא מידע נוסף על התאמת נעליים בכתבה 'איזו נעל ספורט מתאימה לי?'

הקפדה על הפסקות קבועות במשימות שחוזרות על עצמן

מומלץ לגוון את דפוסי הפעילות על מנת להימנע מהפעלה ממושכת של אותו מפרק בכל פעם.

ביצוע חימום לפני אימון גופני

רצוי לבצע חימום קצר במשך כ- 10 דקות הכולל תרגילים אירוביים קלים כגון ריצה קלה או הליכה לפני שעוברים לאימונים נמרצים יותר.

חיזוק השרירים

אם מפרק מסוים נפגע בעבר מבורסיטיס חשוב לחזק את השרירים מסביבו, על מנת להעניק לו הגנה נוספת מפני פציעה. יש להמתין עם חיזוק השרירים עד לחלוף הסימפטומים של הבורסיטיס.