23 יולי 2017 כ"ט תמוז תשע"ז
מעודכן לתאריך  14.11.2013  באדיבות ה 

מרפק טניס - מידע רפואי

Tennis Elbow

מניעת מרפק טניס

לעיתים קשה למנוע מרפק טניס. עם זאת, הפחתת עומס יתר על הגידים במרפק תסייע למנוע את התפתחות הבעיה או את החמרת הסימפטומים.

המלצות לטיפול עצמי

להלן מספר אמצעים שאפשר לנקוט כדי למנוע התפתחות מרפק טניס או את הישנותו:
  • אם סובלים ממרפק טניס חשוב להפסיק לבצע כל פעילות שגורמת לכאב או למצוא דרכים חלופיות לביצועה שאינה כרוכה במאמץ יתר של הגידים.
  • מומלץ להימנע משימוש בפרק כף היד ובמרפק ותחת זאת לפזר את העומס על השרירים הגדולים של הכתפיים ועל החלק העליון של הזרוע.
  • אם עושים פעילות גופנית שכרוכה בתנועות חוזרות, כמו משחק טניס, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי בנוגע לצורת הפעילות, כדי לא לאמץ את המרפק יתר על המידה.
  • חשוב לעשות חימום ולמתוח בעדינות את שרירי הזרוע לפני פעילות גופנית שמצריכה תנועות חוזרות של הזרוע, כמו משחק טניס או סקווש, על מנת למנוע פציעה.
  • מומלץ להשתמש במחבטים קלים בעלי ידית אחיזה גדולה כדי למנוע מאמץ יתר של הגידים.
  • רצוי ללבוש תומך מרפק כשמרבים להשתמש בזרוע כדי למנוע את החמרת הנזק לגידים. יש להוריד את האביזר כשישנים או נחים. רצוי להתייעץ עם אורתופד או עם פיזיותרפיסט לגבי סוג התומך המתאים ביותר.
  • חיזוק שרירי האמה עשוי לסייע למניעת מרפק טניס. מומלץ להיוועץ בפיזיותרפיסט לגבי התרגילים המתאימים לבניית השרירים בחלק זה של הזרוע.