09 דצמבר 2016 ט' כסלו תשע"ז
מעודכן לתאריך  30.04.2013  באדיבות ה 

אגורפוביה

Agoraphobia

עזרה עצמית

ישנן מספר דרכים באמצעותן יכולים מטופלים לעזור לעצמם להקל על החרדה. דוגמאות:
  • קבוצות לעזרה עצמית והדדית - השתתפות בקבוצה לעזרה עצמית והדדית מאפשרת מפגש עם אנשים נוספים הסובלים מבעיות דומות. הקבוצה יכולה לספק למטופל הבנה ותמיכה, שיתוף במידע חשוב ובדרכים שונות להתמודדות עם חרדה.
    באתר 'עצה- המרכז לעזרה עצמית והדדית' ניתן למצוא רשימה של קבוצות הפועלות בארץ ומיועדות לסובלים מהפרעות חרדה שונות.
 
  • הרפיה - ניתן ללמוד טכניקות להסדרת הנשימה ולהרפיית השרירים. שימוש בטכניקות הרפיה בעת התקף פאניקה עשוי להקל על עוצמת הסימפטומים.
 
  • דמיון מודרך - שיטה שמערבת שימוש בדמיון ובמחשבות חיוביות לצורך הרגעה עצמית. למשל, לחשוב על מצב שמעורר חרדה ולדמיין כיצד מתגברים על החרדה בהצלחה, או ללמוד איך בעת התקף פאניקה לדמיין מקום שקט ורגוע.
 
  • פעילות גופנית - פעילות אירובית סדירה כמו ריצה, שחייה או הליכה קצובה עוזרת להפחית את רמת המתח בגוף. בנוסף, בעת פעילות גופנית משתחררים במוח
    הורמונים
    וחומרים שונים כמו סרוטונין, שעשויים לשפר את מצב הרוח.