16 ינואר 2017 י"ח טבת תשע"ז
מעודכן לתאריך  16.05.2013  באדיבות ה 

דליות, ורידים

Varicose Veins

מניעת דליות

קיימות מעט עדויות לכך שניתן לעצור את תהליך ההחמרה של הדליות או למנוע התפתחות של דליות נוספות. אולם, אם דליות התפתחו ישנן מספר פעולות בהן ניתן לנקוט להקלה על
הכאב
ואי הנוחות.

ישיבה ועמידה

אם ניתן, מומלץ להימנע מישיבה או עמידה ממושכות. אם לא ניתן להימנע מתנוחות אלו יש לשנות תנוחה לעיתים תכופות ולנסות להתהלך מעט כל 30 דקות.
יש להימנע משילוב הרגליים אחת על גבי השנייה מאחר שהדבר עלול לגרום להחמרת הסימפטומים.

מנוחה

אם הדבר מתאפשר, יש לבצע מספר הפסקות מהפעילות במהלך היום. מומלץ לנוח כאשר הרגליים מורמות מעלה. דבר זה משפר את זרימת הדם.
ליעילות מרבית מומלץ להרים את הרגליים כך שגובהן יהיה מעל לגובה הלב. שכיבה והנחת הרגליים על שלוש או ארבע כריות עשויה להקל על הכאב ועל אי הנוחות באופן משמעותי.

פעילות גופנית סדירה

פעילות גופנית סדירה משפרת את זרימת הדם לרגליים ולשאר אברי הגוף.
פעילות גופנית סדירה אף מסייעת לשמור על משקל תקין ולמניעת מחלות כמו
מחלת לב כלילית
. בנוסף, פעילות גופנית סדירה תורמת לבריאות הכללית, לכושר הגופני ולהרגשה טובה יותר.