07 דצמבר 2016 ז' כסלו תשע"ז
תאריך:  28.11.2013 

פעילות גופנית בבית, מדריך אישי, בריכה או חדר כושר?

אריאל אשל, M.Sc

כול המקומות טובים עבור פעילות גופנית, אבל לא כולם מתאימים לכול אחד או לכול פעילות. אם אין לכם מרחב מתאים בבית כנראה שפעילות אירובית באמצעות שימוש בהליכון או אופניים לא תתאים לכם ואם אין לכם משמעת עצמית אז עדיף מדריך אישי. הפעילות הכי מומלצת היא עדיין שחיית חתירה בבריכה.

כדי שתוכלו להתמיד בפעילות גופנית כדאי לבחור פעילות שממנה תוכלו ליהנות, ולא פחות חשוב להכניס את הפעילות הגופנית למשבצות קבועות בשגרה היומית או השבועית. הפעילות צריכה לכלול מתיחות, אימון כוח ואימון אירובי, הכול לפי היכולות שלכם, וכמובן לאחר בדיקה על ידי רופא.

פעילות גופנית בבית

היתרון הגדול של פעילות גופנית בבית נעוץ בשני גורמים, אין עלויות שוטפות וניתן לבצע בכול שעה שתרצו. ככול שהדברים נוגעים למתיחות ולאימון כוח, כמעט כול מרחב ביתי יתאים לכך ודוגמה לסדרת תרגילים ניתן למצוא בכתבת תרגילי אימון בבית. אימון בוקר (לפני ארוחת הבוקר) של תרגילי מתיחות וכוח יארך 10-15 דקות ומומלץ לבצעו בחדר בו לא תופרעו.
לגבי אימון אירובי בבית, ישנן מספר אפשרויות. הפשוטה ובסופו של יום המהנה והיעילה היא השימוש בקונסולת WII FIT מבית נינטנדו. מדובר בקונסולת משחקים חכמה המתחברת למסך הטלוויזיה ואשר מאפשרת מעבר לביצוע אימון אירובי גם תרגילי כוח ומשחקי שיווי משקל. יתרון נוסף של מערכת זו נעוץ במשוב המיידי שהיא מספקת למתאמן. החיסרון של הקונסולה היא כמובן עלותה.
קונסולת WII FIT
קונסולת WII FIT, פיתרון מהנה לאימון בבית

הטבה לחברי מכבי

חברת באג, יבואנית קונסולת WII FIT מציעה לחברי מכבי הנחה ייחודית, 550₪ במקום 649₪, אליה ניתן להגיע באמצעות הקישורית הבאה.
אימון אירובי בבית אפשרי גם בעזרת הליכון או אופני אימון. החיסרון נעוץ בעלותם, בעובדה שהם דורשים מרחב ובכך שהם הופכים במקרים רבים למתלה בגדים יקר ותו לא.
נדגיש כי פעילות בבית מתאימה לכאלו שיש להם משמעת עצמית גבוהה. אם לא ניחנתם בכזו, או שכול ניסיון לבצע פעילות בבית מלווה בהפרעות, עדיף להיעזר במדריך אישי או להירשם לשיעורים בחדר כושר, או להצטרף לקבוצת שחייה מודרכת.
כאשר אתם מצליחים להתמיד במתיחות ובאימון הכוח הביתי ואין לכם פיתרון לפעילות האירובית בבית, מומלץ להשלימה בשחייה, בהליכה בפארק או במסגרת חדר הכושר.

הצטיידות לפעילות גופנית בבית

מזרון אימון איכותי. לשם ביצוע פעילות גופנית בבית תזדקקו בעיקר למזרון אימון איכותי (עובי 15 מילימטרים, למניעת פגיעה בברכיים) וכזה מצאנו (ובדקנו) באתר של חברת NIRWAY. במסגרת המבצע לחברי מכבי תוכלו ליהנות מהנחה בת 20% על מחיר המזרון. ניתן להזמין בטלפון 04-6611777
מזרון אימון
מזרון אימון איכותי אינו מותרות
גרביים מונעות החלקה. את אימון המתיחות והכוח ניתן לבצע ברגליים יחפות אבל עדיף לאחר גריבת גרביים מונעות החלקה, כאלו המכונות גרבי פילאטיס או גרביים מונעות החלקה של חברת FALKE (לא משווקות בישראל, ניתן לרכוש ברשת במספר רב של אתרים).
כדור פילאטיס. לעיתים התרגול בבית מצריך שימוש בכדור 'פילאטיס' (פיטבול), גדול או קטן. כשרוכשים כדור גדול חשוב שיתאים לגובה שלכם. קוטר 55 סנטימטרים מתאים לגובה 1.56-1.65מטר, קוטר 65 סנטימטרים עד גובה 1.78 מטר, ו- 75 סנטימטרים לגבוהים יותר. מומלץ לבחור כדור בעל תכונת ABS למניעת תאונת נפילה אם חלילה הכדור מתפוצץ.
נעליים וגרביים. לביצוע פעילות אירובית יש להצטייד בנעלי התעמלות המצוידות בבולמי זעזועים טובים וכן בגרביים העשויים מחומרים מנדפי זיעה דוגמת קולמקס.

מדריך כושר אישי

פעם חשבנו שמדריך כושר אישי נועד רק לספורטאים או לסלבס'. מסתבר שלמרות שלמדריך כושר אישי יש עלות, עדיין אין מדובר בהוצאה הדורשת נטילת משכנתא ובמצבים רבים זה הפיתרון המיטבי.
הדרכה אישית או הדרכה בקבוצות קטנות, בזמן המתאים לכם, בביתכם או בגינה הסמוכה, על ידי מדריך מוסמך (תואר ראשון בחינוך גופני), היא בהחלט פיתרון טוב עבור כאלו שאינם מצטיינים במשמעת עצמית גבוהה, או לבעלי צרכים מיוחדים. מעבר לכך, מדריך אישי נותן לכם משוב מיידי ומתקן תנועות או יציבה בלתי תקינה. בניגוד למנוי בחדר כושר או בבריכה, תוכלו לקצוב כראות עיניכם את מספר ההדרכות.
כאשר פונים להדרכה אישית חשוב שהמדריך יערוך לכם תחילה מבדקי כושר אישיים לשם אבחון, הערכה ובניית תוכנית אימון ופעילות גופנית המותאמת לצרכים שלכם ולמצבכם הגופני.

הטבות לחברי מכבי

אימון כושר אישי או קבוצתי
אימוני כושר עם מאמן אישי המתאים תוכנית לצורכי החברים.
סדנאות מכבי לאורח חיים בריא
מגוון סדנאות לתזונה נכונה, גמילה מעישון וכושר גופני ברחבי הארץ.

שחייה בבריכה

שחיית חתירה היא הפעילות הגופנית המומלצת ביותר. פעילות זו, כשהיא מבוצעת נכון, משלבת פעילות אירובית, כוח ומתיחות. בניגוד לפעילויות גופניות אחרות דוגמת ריצה או אף רכיבה על אופניים, לא מופעל במהלכה עומס על המפרקים והיא מתאימה במקרים רבים גם לנשים
בהריון
. שחייה בת 45 דקות, לפחות שלוש פעמים בשבוע, תספק את הפיתרון המיטבי לפעילות גופנית.
כדאי לאתר בריכה הסמוכה למקום מגוריכם, מחוממת בכול ימות השנה ל- 28 מעלות, פתוחה בשעות הנוחות לכם וכמובן כזו המקפידה על רמת בטיחות היגיינית נאותה. הצורך לעשות מנוי ישרת טוב יותר את אלו ביניכם שלא ניחנו בכושר התמדה (שילמתם, אז כדאי לנצל).
שחיית חתירה
שחיית חתירה היא הפעילות הגופנית המומלצת ביותר. צילום: תומר אבני.
עדיף לבחור בריכה או מסגרת המאפשרת אימון קבוצתי, כי אימון קבוצתי יוצר יותר מוטיבציה ומעודד התמדה. נדגיש שרק שחייה המבוצעת כיאות מניבה את הפירות המיוחלים ומאפשרת להתמיד ללא סבל. אנו בהחלט ממליצים להיעזר בהדרכה מקצועית שתשפר את סגנון השחייה.

הטבות לחברי מכבי: TI - לימוד ושיפור סגנון, אימון קבוצתי

הקורסים של TI (טוטל אימרז'ן) הנערכים בפריסה ארצית מאפשרים לכול אדם ללמוד או לשפר את שחיית החתירה. מדובר בשיטת לימוד ושיפור סגנון אשר פותחה בארצות הברית על-ידי מאמן השחייה הנודע טרי לוכלין. במהלך מספר שיעורים קטן יחסית לומדים טכניקת שחייה המאפשרת לשחות לאורך זמן ובמהירות הרצויה.
התלמידים המסיימים את הקורס הבסיסי יכולים להשתתף במסגרות המשך מודרכות.
חברי מכבי זכאים להנחה ייחודית בשיעור 7% על מחיר קורס ההכשרה הבסיסי. ההנחה תינתן כנגד הצגת כרטיס מכבי. ניתן לקבל פרטים ולהירשם בטלפון 03-5400710 או באמצעות אתר החברה.

חדר הכושר

חדר כושר הוא הפיתרון המיטבי עבור אלו שהסביבה הביתית לא תומכת או לא מאפשרת ביצוע פעילות גופנית סדירה, אין להם צורך במדריך אישי, שחייה רחוקה מליבם והם נהנים מהאינטראקציה החברתית שמתלווה לשהייה בחדר הכושר.
מומלץ לבחור חדר כושר קרוב ככול האפשר למקום מגורכם או לעבודה, וכזה הפתוח בשעות שנוח לכם להתאמן – אחרת הסיכוי שתתמידו קטן. החיסרון של עלות המנוי השנתי עשוי להתגלות כיתרון בכול הנוגע להנעה להגיע לחדר הכושר (שילמתי אז כדאי לנצל).
חדר הכושר מאפשר שימוש בסל מוצרים רחב אשר כולל פעילות עצמאית הנוגעת למתיחות, כוח ואירובי וכן פעילות קבוצתית מודרכת שבהחלט מהווה גורם מדרבן. חלק ממכוני הכושר מצוידים בבריכת שחייה ולאלו יש מבחינתנו יתרון גדול.

הטבה לחברי מכבי

פעילות גופנית במכוני כושר
2 חודשי פעילות נוספים במכון כושר על חשבון מכבי.