19 ספטמבר 2017 כ"ח אלול תשע"ז
מעודכן לתאריך  21.03.2012  באדיבות ה 

כוויות שמש

(Sunburn)

מניעה של כוויות שמש

אמצעי הזהירות היעיל ביותר הוא הימנעות מחשיפת יתר לקרינת השמש, בפרט אם נכוויתם בעבר. חשוב לזכור כי עורם של תינוקות וילדים רגיש במיוחד. חשוב להגן על עור הילדים באמצעות תכשירים מתאימים שמכילים מסנני קרינה גבוהים, ובעיקר להקפיד שהם ישהו בצל וימנעו מחשיפת יתר לשמש.
בכל יציאה לשמש:
  • לכסות את הגוף בבגדים רפויים.
  • לחבוש כובע רחב שוליים.
  • למרוח על העור כמות נדיבה של קרם הגנה עם מקדם הגנה (Sun protection factor –SPF) גבוה (30 לפחות). יש לחדש את מריחת הקרם על העור מדי כמה שעות, בהתאם להוראות היצרן.
  • להרכיב משקפי שמש עם עדשות כהות שמסננות את קרני ה- UV.
 
הימנעו ככל האפשר מיציאה החוצה כאשר השמש חזקה במיוחד, בין השעות 10 בבוקר ל- 4 אחר הצהריים.

הנחיות לגבי קרמים

  • ודאו שקרם ההגנה בו אתם משתמשים מספק הגנה הן מקרני UVA והן מקרני UVB.
  • הקפידו על שימוש במקדם הגנה גבוה.
  • יש למרוח קרם הגנה כמחצית השעה לפני היציאה לשמש כדי לאפשר לקרם להיספג בעור.
  • הקפידו למרוח את כל חלקי הגוף שחשופים לשמש. שימו לב במיוחד לעור שמציץ מתחת לקצות הבגד, באזור השרוולים והצוואר.
  • כדאי להשתמש בקרם עם מקדם הגנה גבוה יותר באזורי גוף שנוטים להיכוות בקלות כמו האף, האוזניים והשפתיים.
  • השתמשו בכמות נדיבה של קרם הגנה מהשמש. מחקרים מראים שאנשים רבים אינם משתמשים בכמות מספקת של קרם כדי לקבל הגנה ראויה.
  • הקפידו על מריחות חוזרות. זכרו שהקרם נמרח ויורד בעקבות רחצה במים או ייבוש העור במגבת. גם כשמשתמשים בקרם הגנה עמיד במים יש למרוח את הגוף שוב כאשר יוצאים מהמים, מפני שהקרם יורד בעקבות פעולת ייבוש הגוף במגבת.