25 ספטמבר 2017 ה' תשרי תשע"ח
אימון קוגניטיבי הוא יותר משיפור הזיכרון

שירותים עבור הגיל השלישי

  • זכאויות

  • חוות דעת שנייה

  • סדנאות

  • חיסונים

  • רפואה משלימה

  • תרופות

מגזין הגיל השלישי

מגזין שמיעה

מגזין שמיעה

כיצד מאבחנים אובדן שמיעה - ומה ניתן לעשות?

כאשר אדם מבקש שיחזרו על המשפט שנאמר, מתחיל לנחש את תוכן השיחה, שומע חלקי מילים, או חש קושי לשוחח בטלפון, כדאי שיתחיל להפנים את העובדה שיש לו ירידה בשמיעה

 

(מתוך מגזין גוף ונפש)

עוד
גם המוח צריך חדר כושר

חדר כושר למוח

אימון המוח חשוב לא פחות מפעילות גופנית ותזונה מאוזנת

מספר הקשרים בין הנוירונים שבמוח יכול לעלות בעקבות אימון המוח ולהביא לחשיבה מהירה יותר, לריכוז וזיכרון משופרים, לשיפור ביכולת לפתור בעיות ולהעלאת היכולות התפישתיות והביטחון העצמי. הדברים תקפים בכול גיל, אבל כאשר חוצים את גיל ה-40 התרגול עשוי לסייע יותר

 

(מתוך מגזין גוף ונפש)

עוד
סובלת מדליפת שתן?

סובלת מדליפת שתן?

דליפת שתן מהווה פגיעה באיכות החיים. כמה פתרונות ועצות

כל אישה רביעית בעולם המערבי מעל גיל 20 לוקה בדליפת שתן. התופעה רווחת גם בגיל צעיר, בעיקר לאחר לידה. שיקום שרירי רצפת האגן יעיל ב-65% מהמקרים. אף טיפול התנהגותי ותרופתי יכול לעזור

 

(מתוך מגזין בריאות האישה)

עוד
תזונה בגיל השלישי

תזונה בגיל השלישי

עצות ועקרונות לשמירה על תזונה מאוזנת לאחר גיל 65

חלק ניכר מהקשישים סובל ממחסור בסידן, ויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים. באמצעות טיפול תזונתי מתאים, ניתן לשפר את איכות החיים ולמנוע הידרדרות של הבריאות

עוד
טיפול הורמונאלי חליפי?

טיפול הורמונאלי חליפי?

אמצעי יעיל נגד חלק מהסימפטומים השכיחים ביותר של גיל המעבר

מטרתו של טיפול הורמונאלי חליפי לספק את הורמוני המין הנשיים, אסטרוגן ופרוגסטרון, שרמתם בגוף יורדת בגיל המעבר

 

(מתוך אנציקלופדית הבריאות)

עוד
אין אונות

כל מה שרציתם לדעת על אין אונות (אימפוטנציה)

מדובר במצב שכיח מאד, בעיקר בקרב גברים מבוגרים

מעריכים שכמחצית מהגברים בגילאים 40-70 סובלים מאין אונות במידה זו או אחרת. הגורמים לאין אונות מגוונים ויכולים להיות גופניים ונפשיים. יש מגוון דרכי טיפול

 

(מתוך אנציקלופדית הבריאות)

עוד
המדריך לשימוש בקומדין

שימוש בנוגד הקרישה קומדין

השימוש בקומדין מחייב מספר אמצעי זהירות

קומדין (Coumadin) היא תרופה יעילה ומצילת חיים. השימוש בה מחייב ביצוע מעקב קפדני וסדיר אחר מידת האיזון של קרישות הדם, תזונה עקבית של מאכלים המכילים ויטמין K, שימת לב לתרופות ותוספי תזונה העלולים להשפיע על מידת היעילות של קומדין ושיתוף פעולה קבוע עם הרופא המטפל

 

(מתוך אנציקלופדית הבריאות)

עוד
שילוב סיבים תזונתיים

מוסיפים סיבים לתזונה

כבר הוספתם לחם שיפון וסובין לתפריט?

סיבים תזונתיים חיוניים למניעת מחלות ולהפחתה או שמירה על משקל תקין. הקפידו לכלול בתזונה מסיסים ולא מסיסים (גם כאבקת תוסף מזון). לחם שיפון מלא ודגני בוקר מסובין (ברנפלקס) עדיפים. הוספת סיבים מזרעי פשתן לארוחה תווסת טוב יותר את תחושת השובע לאורך זמן

 

(מתוך ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד

ממה להיזהר ומתי להיבדק?

רמה גבוהה מגבירה באופן משמעותי סיכון ללקות במחלות לב וכלי דם

רמה גבוהה של כולסטרול בדם, ובפרט של זה המכונה LDL, מגבירה באופן משמעותי סיכון למחלות לב וכלי דם. הפחתת הכולסטרול חשובה לכול אדם מעל גיל 20, ובפרט לחולי סוכרת וללוקים במחלות לב וכלי דם. ההפחתה מצריכה רק שינויים קטנים באורח החיים

 

(מתוך טעים ובריא)

 

עוד
close
הולכים על בטוח

מגזין הגיל השלישי

התוספים שבמזון שלנו

התוספים שבמזון – הטוב, הרע והיפה

מהם תוספי מזון, ממה כדאי להיזהר ומה ניתן לעשות איתם במטבח הביתי?

לתוספים יש שימושים רבים, הכוללים הארכת חיי מדף, העצמת טעם, מתן מרקם מסוים או צבע, או העשרה בוויטמינים ובמינרלים. חלקם בטוחים לחלוטין לשימוש, מאחרים כדאי להימנע או לפחות להמעיט בצריכה

 

(מתוך ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד
לשחות, כן, לשחות!

שחיית חתירה מומלצת במיוחד

שחייה נכונה היא הפעילות הגופנית המומלצת ביותר

בניגוד לפעילויות גופנית אחרות, דוגמת ריצה או אף רכיבה על אופניים, בשחייה לא מופעל עומס על המפרקים. זו היא רק אחת מהסיבות שהופכות אותה לפעילות המומלצת ביותר, בפרט במצבי עודף משקל

 

(מתוך מגזין כושר ופעילות גופנית)

עוד
מונעים אבני כליה

לא רוצים אבני כליה? אז תקראו הכל

צריכה של תרד, סלק, תה שחור ושוקולד תורמת להיווצרות אבני כליה

רמה גבוהה של אוקסלאטים בשתן מהווה סיכון משמעותי להיווצרות אבני כליה. בין הגורמים לכך: צריכה מוגזמת של תרד, במיה אגוזים ושוקולד, תזונה עתירת בשר או אבקות חלבונים, פחות מידי סידן והפרזה בצריכת ויטמין C

 

(מתוך טעים ובריא)

עוד
הכל אודות העור

העור שלנו: טיפול, אבחון והגנה

העור משקף את גילנו הכרונולוגי, את התלאות שחווינו ואת מצבנו הבריאותי. הוא מהווה את קו ההגנה הראשון של גוף האדם בפני נזקי השמש, זיהום האוויר, ושאר מרעין בישין

 

(מתוך מגזין גוף ונפש)

עוד

לחיות עם דלקת מפרקים שגרונית

המלצות בנושא תזונה, פעילות גופנית ועזרים שיכולים להקל על אורח החיים

דלקת פרקים שגרונית מקשה על פעילויות יומיות שגרתיות. ריכזנו עבור הלוקים במחלה המלצות בנושא תזונה, פעילות גופנית ועזרים שיכולים להקל על אורח החיים

 

(מתוך אנציקלופדית הבריאות)

עוד
close
פעילות גופנית בבית

מה מתאים לכם?

פעילות גופנית בבית, מדריך אישי, בריכה או חדר כושר?

כול המקומות טובים עבור פעילות גופנית, אבל לא כולם מתאימים לכול אחד או לכול פעילות

 

(מתוך מגזין כושר ופעילות גופנית)

עוד
שימוש בטוח בתרופות

שימוש בטוח בתרופות

כשרושמים לכם תרופה כדאי לשאול כמה שאלות. הבושה עלולה להיות מסוכנת

כשהרופא רושם לכם תרופה כדאי לשאול כמה שאלות. אם חלילה אושפזתם, דאגו שתהיה עימכם בתיק רשימה עדכנית של התרופות והוויטמינים שאתם נוטלים

 

(מתוך אנציקלופדית הבריאות)

עוד
הכול על גיל המעבר

כל מה שרציתם לדעת על גיל המעבר (מנופאוזה)

מידע מקיף על גיל המעבר: סימפטומים, גורמים, דרכי טיפול ועצות

גיל המעבר הוא הזמן בו פוסק המחזור החודשי. לרוב אין מדובר בהפסקה פתאומית אלא בירידה בתכיפות המחזורים, עד להפסקה מוחלטת. אצל חלק מהנשים יכולה תקופת גיל המעבר לארוך משנתיים ועד כעשר שנים

 

(מתוך אנציקלופדית הבריאות)

עוד

המדריך לשינה ערבה

מדריך מלא, מקיף ומקצועי לכל מה שקשור בשינה

שנת ילדים ופעוטות, בעיות שינה, שינה והריון, שנת צהריים, כיצד בוחרים מזרון, אוכל ושינה. במדריך השינה של מכבי תמצאו מידע מקיף ומקצועי בשלל נושאים

 

(מתוך מגזין גוף ונפש)

עוד
close
אימון פילאטיס אכן מעצב ומחטב. מתאים לגברים ולנשים כאחד. מומלץ במיוד למתאמנים הסובלים מכאבי גב תחתון, ברכיים או כתפיים. מה בין סטוט-פילאטיס , יוגילאטיס, קור-פילאטיס ופאוור פילאטיס