משחקי קופסה

עדכון אחרון 30.12.20

משחקי קופסא וחשיבותם להתפתחות ילדכם

למשחק יש יתרונות חשובים ביותר בהתפתחות הילד ובקשר שבין ילדים להוריהם.

מי לא אוהב לשחק? אבל ידעתם שמשחק הוא לא רק כיף? למשחק יש יתרונות חשובים ביותר בהתפתחות הילד ובקשר שבין ילדים להוריהם. במהלך המשחק נוצרת קרבה רגשית בין המשתתפים, משחקים מפתחים יצירתיות ודמיון, מלמדים גבולות וכללים ומחזקים את הביטחון העצמי של הילד.

 

בעידן שבו כולנו מרותקים למסכים רוב שעות היום, הילדים שלנו לא תמיד יודעים איך לשחק במשחקים רגילים ומחמיצים שלב מאוד משמעותי בהתפתחות שלהם. לכן יש חשיבות אדירה למשחק ממשי עם הילד.

 

משחק משותף של ההורה והילד הוא דרך נהדרת לאפשר זמן איכות. שחקו יחד עם הילדים שלכם. בין אם זה פאזל, משחק זיכרון או אם אלה משחקי דמיון – העיקר לשחק.

 

גם אם תמצאו את זה מאתגר בהתחלה זה שווה כל רגע ומתגמל מאוד בכל מה שקשור להתפתחות התקינה של ילדכם. מה גם שאתם תיהנו מאוד לשחק אם רק תתנו לעצמכם להיות ילדים לרגע.

 

תמיד זכרו שהמטרה היא תחושת ההנאה של הילד והיא זו שתביא אותו לרצות להמשיך ולשחק גם מחוץ למסכים.

איך לשחק עם ילדכם במשחקי קופסה?

הורים רבים פונים לעזרה כשהילד שלהם אינו משחק במשחקי קופסה כלל - אתם לא לבד.

מי לא זוכר את משחקי הקופסה בהם שחקנו בילדותינו? משחקים אלו חשובים מאוד לפיתוח  יכולות למידה וכישורים חברתיים. לכולנו יש משחקי קופסה בבית והורים רבים פונים לעזרה כשהילד שלהם אינו משחק בהם כלל. אתם לא לבד, הילדים שלנו חשופים למסכים אלקטרוניים מרגע היוולדם וקשה מאוד לגרום לילד לשחק במשחק קופסה מובנה.

 

עליכם להבין כי משחקי המחשב אולי מפתחים יכולות של מהירות תגובה, אך הם אינם מפתחים יכולות למידה ובטח לא כישורים חברתיים. לכן מאוד חשוב לשחק גם במשחקי קופסא. שימו לב, ישנם ילדים שימנעו ממשחקים קופסא  מכיוון שהם אינם מנוסים בהם ולא רכשו את המיומנויות הנדרשות למשחק. כשילדים חווים חוסר הצלחה, ההנאה שלהם נפגמת ומכאן מתחילה ההימנעות ממשחק.

אז מה עושים בבית?

שימו את המסך בצד ושחקו עם הילדים. חשפו אותם למשחק המתאים לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים, ונסו לאתגר אותם בצורה הדרגתית.

דוגמה: איך להרכיב יחד פאזל?

ילדים רואים את הציור ואת הצבע. עזרו להם לבחור חלק מתוך הציור שבתמונת הפאזל, התחילו משם והמשיכו הלאה לחלקים הצמודים על פי התמונה. תנו לילד רמזים במידה והוא מתקשה למצוא את התמונה, או צרפו את חלקי הפאזל לפי תור, פעם הילד ופעם אתם. אל תיגשו להרכבת המסגרת כשלב ראשון. זה מופשט מדי עבור ילדים קטנים.

 

זכרו שהמטרה היא תחושת ההצלחה של הילדים שהיא זאת שתביא אותם לרצות להמשיך ולהתנסות.