26 מרץ 2017 כ"ח אדר תשע"ז
מעודכן לתאריך  09.02.2010  באדיבות ה 

אי פריון (בעיות פוריות)

Infertility, fertility problems

מניעה של בעיות פוריות

בעיקרון, הקפדה על אורח חיים בריא מסייעת לשמור על פוריות תקינה.

תזונה ותוספי מזון

רצוי להקפיד על תזונה מאוזנת שכוללת פירות וירקות טריים, פחמימות (פסטה או לחם מחיטה מלאה), בשר רזה, דגים, וחלבונים. אף צריכת עלים ירוקים שעשירים מאד בחומצה פולית חשובה. מאחר שעודף או תת משקל עלולים לגרום לביוץ בלתי סדיר ובכך להקשות על הכניסה להריון, כדאי להקפיד על משקל גוף תקין.
במהלך הניסיונות להרות מומלץ לצרוך מדי יום 0.4 מיליגרם (400 מיקרוגרם) חומצה פולית. כדאי להתחיל את נטילת החומצה הפולית מספר חודשים לפני תחילת הניסיונות. חומצה פולית מונעת מומים פתוחים במערכת העצבים של העובר, דוגמת ספינה ביפידה.

אורח חיים

  • עישון. מומלץ להימנע מעישון. עישון עלול לפגוע בפוריות אצל שני המינים. מעבר לכך, תינוקות שנולדו להורים מעשנים סבלו ממשקל
    לידה
    נמוך.
  • פעילות גופנית. פעילות גופנית מסייעת בשמירה על משקל גוף תקין, תורמת לחילוף חומרים תקין, מעניקה אנרגיות ועוזרת להתמודד עם מצבי לחץ.
  • אלכוהול. כדאי להגביל את צריכת האלכוהול. צריכת אלכוהול עלולה לגרום לבעיות זקפה אצל גברים. בנוסף נעיר שעל פי מחקרים צריכה מופרזת של אלכוהול על ידי נשים עלולה לפגוע בהתפתחות העובר.
  • סמים. סמים כגון מריחואנה או קוקאין פוגעים בכושר הפריון ועלולים לפגוע באופן חמור בהתפתחות העובר. תינוקות שנולדים לאמהות מכורות לסמים, מכורים אף הם.