27 מאי 2017 ב' סיון תשע"ז
מעודכן לתאריך  14.02.2010 

הריון מרובה עוברים

Multiple Pregnancy

תזונה ומשקל במהלך הריון מרובה עוברים

יש חשיבות מיוחדת להקפדה על תזונה מתאימה במהלך הריון מרובה עוברים, בהיותם הריונות בסיכון גבוה. קיימים מחקרים לפיהם תזונה מאוזנת בעת הריון מרובה עוברים יעילה במניעת
לידה
מוקדמת, או לידת עוברים במשקל לידה נמוך.
תזונה מאוזנת ובכמות מספקת חשובה הן לעוברים והן לאם. נשים הסובלות מבחילות ומחוסר תיאבון במהלך
ההריון
, מומלץ שתאכלנה במהלך היממה ארוחות קטנות, פעמים רבות, כדי שלא תגענה למצב של רעב.
במהלך כל ההריון יש לצרוך כמויות גדולות של נוזלים, מאחר שהתייבשות עלולה לגרום צירים מוקדמים.
לצורך התפתחותם התקינה של העוברים, ובהתאם להמלצות האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב, יש לצרוך תוסף מולטי-ויטמין החל מהשבוע ה- 12 להריון, כדוגמת פרנטל או מטרנה. במידת הצורך מומלץ לפנות לייעוץ תזונתי הניתן על ידי גורם מקצועי.

כמה מומלץ להעלות במשקל?

מקובל להניח שככל שהעלייה במשקל של האם משמעותית יותר, כך עולה הסיכוי לעוברים במשקל לידה גבוה יותר. המלצות האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב משנת 1990 הן לעלייה של כ- 16-20 קילוגרם במהלך הריון של תאומים, כאשר החל מהטרימסטר השני להריון (השליש השני), מומלץ להעלות כ- 700 גרם בשבוע.
בהריון
של שלושה עוברים מומלץ להעלות כ- 23 קילוגרם במהלך ההריון. במקרה זה יש להעלות כ- 700 גרם בשבוע, החל מהשליש הראשון להריון.
נשים בהריון של תאומים, זקוקות לתוספת של כ- 35,000 קלוריות במשך ההריון. מדובר בכ- 450 קלוריות מדי יום. לשם השוואה, בהריון של עובר יחיד, מומלץ לצרוך תוספת של כ- 300 קלוריות ליום.