24 מרץ 2017 כ"ו אדר תשע"ז
מעודכן לתאריך  30.04.2013 

תכנית 1: משפחת סדן


דנה דבורין והתזונאית טופז דרזנר מגיעות לבית משפחת סדן, שם שתי הבנות המתבגרות (בנות 13 ו-17) אוכלות המון מלח וגבינה צהובה.
רוחלה, האמא, מצדה רודפת אחרי בתה בת ה 13 עם כפית כדי שתסיים לאכול את כל האוכל בצלחת. האם צריך לרדוף אחרי ילד עם כפית? למה לא טוב לאכול הרבה מלח? ומה אפשר לאכול במקום גבינה צהובה?

 
 
 

מתכוני התכנית

תפוחי אדמה עם פרורי לחם

מנת פחמימות דלת נתרן במקום תפוח אדמה מוקרם
כמות: 4 מנות
  • המצרכים:
  • כף שמן זית
  • כף פירורי לחם
  • 3-4 תפוחי אדמה בינוניים
 
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את תפוחי האדמה במים עד שהם רכים למחצה. פורסים אותם לפרוסות עגולות, מניחים בתבנית ששומנה בשמן זית.
  2. על תפוחי האדמה מפזרים פירורי לחם ושמים בתנור להשחמה. ניתן לשים שום ותבלינים נוספים על התפוחי אדמה.
 

רוטב פטריות על בסיס חלב

הרוטב טוב גם לתפוחי אדמה מוקרמים וגם לפסטות
המצרכים:
  • שתי סלסילות של פטריות שמפיניון חתוכות לרצועות ב
  • צל בינוני קצוץ
  • שקית נמס בכוס דיאט של מרק פטריות
  • 2-3 כוסות חלב 1%
  • מלח, פלפל אגוז מוסקט
 
אופן ההכנה:
  1. מטגנים את הבצל ואת הפטריות בקצת שמן קנולה.
  2. מוסיפים את אבקת המרק של הנמס בכוס.
  3. שופכים את החלב וממשיכים לחמם על אש גדולה תוך כדי עירבוב עד שהחלב מסמיך.
  4. כדי לזרז את ההסמכה אפשר להוסיף כפית קורנפלור מומס במים, או להוסיף בזמן הטיגון של הבצל והפטריות כף קמח לפני הוספת החלב.