23 מאי 2017 כ"ז אייר תשע"ז
סדנאות מכבי קל לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

סדנאות מכבי לתזונה נכונה

  • מכבי קל

  • עודף משקל בילדים

  • סדנאות סוכרת

  • פעילות גופנית

  • הרצאות ותמיכה בנושא ניתוח קיצור קיבה

  • פיסבוק תזונה

תזונה מאוזנת

מוח, אוכל, הנאה וכאב

מה הקשר בין המוח להנאה מאוכל?

מוח, אוכל, הנאה וכאב

שבע טעימות יכולות להוביל לחיבוב מאכל. הביס השישי פחות אטרקטיבי מהראשון. התזונה בינקות משפיעה על ההעדפות התזונתיות בהמשך החיים. למה המוח תומך באכילת מאכלים חריפים ואיך זה קשור למזוכיזם. וכן, ציפיות הטעם משפיעות על החוויה

עוד
האם צום חלקי בריא או לא?

צמים ונהנים?

האם צום חלקי בריא או לא?

סקירת מחקרים מקיפה טוענת שדיאטת 'צום חלקי' לסירוגין, במהלכה כמעט צמים יומיים בשבוע וחמישה ימים אוכלים כרגיל (בריא), מפחיתה משקל ביעילות ואף תורמת להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם

עוד
גריל, עישון וכבישה

מה ההבדל בין שיטות הבישול?

גריל, עישון וכבישה

הגריל אינו בריא. צלייה קצרה בטמפרטורה נמוכה תפחית את הנזק. אכילה קבועה של מאכלים מעושנים (בכול דרך שהיא) מזיקה אף היא לבריאות. מה בין הקפצה, טיגון קל, וטיגון עמוק

עוד
דיאטה בקלי קלות

7 טיפים לדיאטה בקלי קלות

דיאטה בקלי קלות

שינויי תזונה קיצוניים וחדים אינם מומלצים. דיאטות דלות פחמימות ועתירות בחלבונים אינן יעילות ומסוכנות לבריאות. חלק מהחוכמה: לא להגיע למצבי רעב, לא לוותר על ארוחת הבוקר ולבחור פעילות גופנית מהנה. עמדתם ביעד? פנקו את עצמכם

עוד
מוסיפים סיבים לתזונה

סיבים תזונתיים: כמה, איזה ולמה?

מוסיפים סיבים לתזונה

הקפידו לכלול בתזונה סיבים מסיסים ולא מסיסים. לחם שיפון מלא ודגני בוקר מסובין עדיפים. הוספת סיבים מזרעי פשתן לארוחה תווסת טוב יותר את תחושת השובע לאורך זמן

 

(מתוך מגזין ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד

להבין את הטוב והרע בשיטות הבישול השונות

לבישול יש מגוון רחב של השפעות על המזון שלנו

בישול משנה את מרקם המזון, צבעו, טעמו וערכיו התזונתיים. מהם התוצרים הלא רצויים בכל שיטת בישול?

עוד
close
כל הסיבות לקחת אומגה 3. חומצות שומן אומגה 3 אינן מקשה אחידה.  יש צורך לצרוך מכול השלוש: DHA, EPA, ALA. מהדגים או מכמוסות שמן דגים לא ניתן להימלט, וגם ביצים מועשרות באומגה 3 מהוות מקור טוב.

תזונה ים תיכונית ועישון

תזונה ים תיכונית מפחיתה נזקי עישון

תזונה ים תיכונית ועישון

התזונה הים תיכונית היא אוסף מתעדכן של כללי זהב לתזונה בריאה יותר, הכוללת הרבה ירקות, פירות, דגנים מלאים, שמן זית ודגים - ופחות מוצרים מעובדים

עוד
מונעים אבני כליה

לא רוצים אבני כליה? קראו כל מילה

מונעים אבני כליה

רמה גבוהה של אוקסלאטים בשתן מהווה סיכון משמעותי להיווצרות אבני כליה. בין הגורמים לכך: צריכה מוגזמת של תרד, במיה אגוזים ושוקולד, תזונה עתירת בשר או אבקות חלבונים, פחות מידי סידן והפרזה בצריכת ויטמין C

עוד
טונה - מה לעשות איתה?

מתכונים מנצחים לדג הטונה

טונה - מה לעשות איתה?

לבשר הטונה העדין יתרון שהוא מהווה נשא של טעמים והולך לכיוון שהתיבול לוקח אותו. התיבול יכול לכלול צמחי תבלין טריים או תבלינים גרוסים דוגמת זרעי כוסברה, חרדל ואפילו ואסאבי. מלח, פלפל ושמן ישלימו את התיבול

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
התוספים שבמזון שלנו

התוספים שבמזון – הטוב, הרע והיפה

התוספים שבמזון שלנו

לתוספים יש שימושים רבים, הכוללים הארכת חיי מדף, העצמת טעם, מתן מרקם מסוים או צבע, או העשרה בוויטמינים ובמינרלים. חלקם בטוחים לחלוטין לשימוש, מאחרים כדאי להימנע או לפחות להמעיט בצריכה

 

(מתוך מגזין ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד
מהפך במטבח

מהפך במטבח עם דנה דבורין

מהפך במטבח

דנה דבורין ותזונאית מכבי שירותי בריאות, טופז דרזנר מגיעות לבתים של משפחות שונות ברחבי בארץ, פותחות את המקרר ואת ארונות המטבח ובודקות מה אוכלים שם. את המאכלים הלא בריאים הן מוציאות, את המאכלים הבריאים הן משאירות, וגם נותנות טיפים ומתכונים שיאפשרו למשפחה לאכול נכון

עוד
אוכל לבריאות העין

אוכלים בריא, רואים בריא

אוכל לבריאות העין

כדי לשמור על בריאות העין ולהקטין סיכון למחלות גורמות עיוורון מומלץ לאכול מזונות המכילים לוטאין וזיאקסנטין, ויטמין C, ויטמין E, אומגה 3 ואבץ

עוד
מזון ובלוטת התריס

מה עובר על בלוטת התריס?

מזון ובלוטת התריס

סוגי מזון מסוימים הנחשבים בריאים עלולים להיות בעיתיים עבור אנשים הלוקים בתת פעילות של בלוטת התריס. ברשימה כלולים פולי סויה, ברוקולי, תותים ואפרסקים.

עוד

תזונת ילדים

יורדים מעודף המשקל

נלחמים בעודף המשקל

יורדים מעודף המשקל

לעודף המשקל יש בדרך כלל השפעה על מצבו הבריאותי של הילד, כמו גם משמעויות חברתיות ותפקודיות. להורים קשה ומתסכל לראות את הילד סובל, אך מסתבר שהם מתקשים לבחור דרך פעולה נכונה כדי לעזור לילד לשנות הרגלים. לכך מצטרף החשש ש"אולי בהתערבותנו נגביר את הסבל או נעודד הפרעות אכילה".

עוד

מרכיבים תפריט

כללי בטיחות ואחסון במזון

מאחסון במקרר ועד שימוש בסכין - כל הכללים לבטיחות במטבח

כיצד כדאי לרחוץ ירקות? למשך כמה זמן ניתן לאחסן דגים במקרר? אילו סירים ומחבתות טובים לבריאותכם? ריכזנו מידע מקיף ועצות טובות לבישול בטוח 

 

(מתוך מגזין בישול בטוח וטיפול במזון)

עוד
close
אבוקדו לכל עת

אבוקדו- כמה טעים ככה בריא

אבוקדו לכל עת

סגולותיו הבריאותיות של האבוקדו הן רבות. הוא עשיר מאד בסיבים תזונתיים ובשומנים טובים ודל בפחמימות. מתכונים לגוואקמולי קלאסי, סלט ביצה ואבוקדו ומרק אבוקדו מוקרם (קר) פיקנטי 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
המדריך לנוגדי חמצון

אנטיאוקסידנטים, מה הסיפור

המדריך לנוגדי חמצון

תזונה עתירת אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) חשובה לשמירת הבריאות והיא עשויה לתרום למניעת בעיות רפואיות רבות, לרבות טרשת עורקים וסרטן. עם זאת, נטילה עודפת עלולה להיות מסוכנת לא פחות ממחסור.

 

(מתוך מגזין ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד
עידן החלב והגבינה

יש חלב?

עידן החלב והגבינה

החלב ומוצריו זוכים בעת האחרונה לביקורת שלילית, שמקורה בעיקר בתכולת הכולסטרול וברגישות של אנשים מסוימים ללקטוז. כבודן של האזהרות במקומן, אך אין בהן כדי לפסול את החלב ומוצריו, תוך התעלמות מריבוי ההיבטים הבריאותיים החיוביים שלהם 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
פנה, פוסילי, ספגטי

מתכוני פסטה מרעננים לקיץ

פנה, פוסילי, ספגטי

הפסטה היא נשא מצוין של טעמים, שכן היא סופחת ומשקפת את טעמי הרוטב, המרק או התבשיל בו היא מככבת. בפן הבריאותי היא משמשת ספק חשוב של קלוריות מורכבות ומהווה מרכיב מרכזי בתזונה הים תיכונית, שנמצאה כמפחיתת סכנת מוות כתוצאה ממחלות לב או סרטן 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
זמן תפוח ואגס

קח פרי

זמן תפוח ואגס

התפוח והאגס הם מהבריאים ומהטעימים שבפירות. מוכרים כיום כ-7,000 זני תפוחים וכ-3,000 זני אגסים, כולם עשירים בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים, בנוגדי חמצון, בוויטמינים ובמינרלים

עוד
הכל אודות האורז

מיליארד סינים לא טועים

הכל אודות האורז

האורז הוא מקור טוב לפחמימות מורכבות, למינרלים וויטמינים מקבוצת B. האם האורז הלבן אינו בריא ובמה הוא נבדל מהמלא. איזה סוג אורז לאיזה מתכון, טיפים לבחירת ובישול אורז. מתכונים נבחרים לסושי, אורז בנקוק, פילאף וריזוטו

עוד
סלק לכל עת

הגיע הזמן להסתלק

סלק לכל עת

מבחינת הערכים הבריאותיים, יש לסלק מעט מתחרים ומבחינה קולינרית הוא זוכה לככב במטבחים רבים, החל מתפקיד מפתח במרק הבורשט המזרח אירופאי וכלה בסלטים רבים המאפיינים את המטבח הים תיכוני

עוד

מסיבת תה: כול ההנחיות להכנת תה איכותי (כולל קר) ומילה על קומקום אלקטרוני
קפה, קפאין ובריאות: מחקרים מדעיים מהשנים האחרונות גילו שצריכת קפה מתונה עשויה להפחית את הסיכון למספר מחלות 
עולם הפטריות: כן הן בריאות וכדאי לכלול אותן בתפריט. מהם ההבדלים בין הסוגים והזנים, ומתכונים למרק פטריות, פטריות כבושות וסלמון בפטריות
הצ'ילי טוב, או רע לבריאות? לחומר אשר גורם תחושת חריפות יש סגולות בריאותיות אבל צריכה מופרזת עלולה להיות מסוכנת

אלוף בצלות ואלוף שום

מי צריך להתנשק בכלל?

אלוף בצלות ואלוף שום

הם קוטלים חיידקים ונגיפים, מסייעים לטיפול בסרטן, בסוכרת ובאוסטיאופורוזיס ומונעים מחלות כלי דם ולב. כול זאת מבלי להזכיר את הטעם שהם מוסיפים כמעט לכול מנה

עוד
כד קטן של שמן

שמן טוב לשם טוב

כד קטן של שמן

שמנים מהצומח בריאים ונחוצים. שמן זית כתית מעולה טוב לכל סוגי השימושים, כולל לטיגון. חלק מהשמנים יועדו רק לתיבול. חומצות שומן 'טראנס' הופכות לרעות לאחר עיבודן. מומלץ שהשמנים יספקו עד כ-30% מהצריכה הקלורית היומית

עוד
קפה: לא לכל אחד

מה קורה בקפה?

קפה: לא לכל אחד

לא ברור אם צריכה קבועה של קפה עלולה לגרום ליתר-לחץ דם או להחמירו. נשים הרות חייבות משנה זהירות ובכלל נשים שצורכות קפה צריכות להקפיד על צריכת סידן נאותה. לא לחולי סוכרת

עוד
שמן זית, מלך השמנים

משמנים בנחת

שמן זית, מלך השמנים

לא קונים שמן זית שהוא 'Virgin', מזוכך, זך או טהור - רק כתית מעולה. שמן הזית מומלץ גם לטיגון והוא עשוי להוות מגן בפני שבץ. עד 40 מ"ל ליום ללא כול בעיה. שמן זית איכותי עם תמצית כמהין יעניק לכם חוויה ייחודית

עוד
יין ובריאות: מיתוס ומציאות

יין, תזונה והפרדוקס הצרפתי

יין ובריאות: מיתוס ומציאות

מחקרים מראים שכאשר יין אדום נצרך במידה שאינה עולה על כוס או שתיים ליום, המוניטין שלו כמשקה בריא מוצדק. לסברה החדשה שיין אדום עשוי לעכב תופעות זקנה יש בסיס רק בתנאי שתשתו מספר לא מבוטל של בקבוקים ליום. אז מתי תעשו דברים אחרים הדורשים פיכחות?

עוד
קישואים, בננות ולחץ דם

על סידן, אשלגן ומה שביניהם

קישואים, בננות ולחץ דם

שמירה על לחץ דם תקין היא אחת המטלות הבריאותיות שניתן להשיג בקלות. מחיר ההזנחה עלול להיות כבד. גם אלו שאובחנו כבעלי לחץ דם גבוה יכולים בעזרת כמה שינויים בהרגלי החיים להיטיב את מצבם

עוד
צמחונות, סויה ואזהרות

יותר מדי סויה?

צמחונות, סויה ואזהרות

ילדים, נשים בהריון ונשים בתקופה המתקרבת להפסקת המחזור יעשו טוב אם יוותרו על צמחונות קיצונית. ראוי להסתפק ב- 2-4 מנות שבועיות המכילות מוצרי סויה. צמחונות מאוזנת עשויה להפחית סיכון לסוכרת סוג 2 ולמחלות כלי דם ולב

עוד
5 ארוחות בוקר

לא פוסחים על ארוחת הבוקר. נקודה

5 ארוחות בוקר

ארוחת הבוקר היא הכי חשובה וארוחות בוקר עשירות בחלבונים הן המועדפות. לא להתחיל את היום בשוקו ואף דגני בוקר אינם הפיתרון. הפוסחים על ארוחת בוקר סובלים יותר מעודף משקל. 5 הצעות לארוחות בוקר טעימות 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד