24 מאי 2019 י"ט אייר תשע"ט

מדריך לשימוש בשירות בקשות מהרופא

רוצים לבקש מהרופא שלכם מרשם או אישור מחלה או להתייעץ לגבי מצב רפואי? הגישו בקשה ב-Online ותקבלו תשובה בתוך כמה ימים, בלי לצאת מהבית
לחצו לכניסה לשירות בקשות מהרופא

שולחים בקשה לרופא בקלות, מהבית

בעזרת שירות "בקשות מרופא" תוכלו ליצור קשר עם הרופא שלכם ב-Online או באפליקציה, לבקש ממנו מרשמים, הפניות ואישורים או להתייעץ לגבי מצב רפואי - בלי להגיע למרפאה.

אילו בקשות אפשר להגיש לרופא?

  • פניות בנושאים רפואיים לא דחופים, שאינם מחייבים בדיקת רופא. למשל: חידוש מרשם, בקשת הפניות ואישורים (כולל אישור מחלה), או התייעצות לגבי מצב רפואי שלכם או של הילדים.
  • השתדלו לנסח את הבקשה בקצרה ולכלול כל מידע שהרופא יצטרך כדי להשיב לבקשה. 
  • בקשות בנושאים מנהלתיים יש להפנות למזכירות המרכז הרפואי. לרופא יש לפנות רק בנושאים רפואיים.
 

מי יכול להגיש בקשה?

אפשר לפנות לרופא אם מתקיימים שני תנאים:
  • יש לך סיסמה למכבי Online.
  • ביקרת אצל הרופא בשנה האחרונה והרופא בדק אותך והזין אבחנה לתיק הרפואי שלך. 
 

לאילו רופאים אפשר להגיש בקשה?

  • רופא משפחה וילדים
  • רופא הנשים האחרון שאצלו ביקרת בשנה שחלפה. גם קטינות מגיל 16 עד 18 עם סיסמה למכבי Online יכולות להגיש בקשה לרופא נשים. הבקשה שישלחו לרופא חשופה גם להוריהן ולאפוטרופסיהן, בהתאם לחוק.
 
אפשר להגיש בקשה לרופאים אלה רק בתנאי שהם הצטרפו לשירות.

 מתי מקבלים תשובה מהרופא?

  • רופאי משפחה וילדים – צפויים להשיב תוך 5 ימים.
  • רופא נשים – צפוי להשיב תוך 10 ימים.
 
השירות לא מיועד למקרים דחופים. אם אתם זקוקים לעזרה רפואית דחופה יש לפנות לגורמים הטיפוליים הרלוונטיים ובמידת הצורך למוקדי רפואה דחופה.
הרופא יחליט האם להיענות לכל בקשה וכיצד, בהתאם לשיקול דעת רפואי. הוא יכול לתת מענה מלא או חלקי, לדחות את הבקשה, לזמן אותך לביקור במרפאה או לתת לך המלצה כיצד לנהוג. אם תשובת הרופא כוללת הסבר או המלצות, קראו אותן היטב ועקבו אחריהן.
 

הנחיות לשימוש בשירות בקשות מהרופא:

באפליקציית מכבי בסלולר

במסך הבית של האפליקציה יש לבחור ב"בקשות מהרופא". לאחר שהזדהיתם באמצעות מספר זהות וסיסמה יוצג מסך הבקשות, בו תוכלו לראות בקשות קודמות ולקבל פרטים עליהן.
כדי לפנות לרופא לחצו על כפתור "הגשת בקשה חדשה" בתחתית המסך. במסך הבא תוצג רשימה של רופאים שאליהם ניתן לפנות דרך השירות. בחרו את הרופא שאליו תרצו לפנות.
במסך הבא יש לבחור את נושא הבקשה: מרשם לתרופות, אישור מחלה, אישור על מצב רפואי או שאלה לרופא.

בקשת מרשם לתרופות

אם בחרתם להגיש בקשה למרשם לתרופות, יש לבחור את התרופה הרצויה מרשימת התרופות שלכם, ולסמן לכמה חודשים דרוש המרשם. אם אתם זקוקים לתרופות שאינן מופיעות ברשימה, ניתן לבקש זאת מהרופא באמצעות תיבת הטקסט.
לאחר מכן לחצו על כפתור "המשך" להגשת הבקשה.
אם לא תבקשו לחדש את המרשם עבור תרופות קבועות, תתבקשו לסמן מדוע.

בקשת אישור מחלה

לבקשת אישור מחלה יש לסמן את טווח הזמן המבוקש, לפרט מה מטרת האישור וללחוץ על כפתור "המשך" להגשת הבקשה.

אישור על מצב רפואי או שאלה לרופא

ניתן לכתוב בקשה לרופא עד 200 מילה. לאחר מכן יש ללחוץ על כפתור "המשך" להגשת הבקשה.

שליחת הבקשה והוספת נושא פנייה

לאחר לחיצה על כפתור "המשך" יוצג מסך עם סיכום פרטי הבקשה.
לעריכת הבקשה לחצו על "עריכה". אם ברצונכם לפנות לרופא בנושא נוסף, לחצו על "לבחירת נושא נוסף".
בתחתית המסך מופיע מספר הטלפון שלכם ליצירת הקשר וניתן לעדכן אותו במידת הצורך.
לאישור ושליחה לחצו על "שליחת הבקשה".

באתר מכבי Online

איך להגיש בקשה לרופא

כדי לגשת לשירותי מכבי Online יש להזדהות באמצעות מספר זהות והסיסמה שלכם.
בעמוד הבית של אתר מכבי Online, לחצו על כפתור "בקשה מרופא":
כפתורי הניווט העליונים באתר מכבי Online
במסך הבא לחצו על כפתור "הגשת בקשה חדשה".
במסך הבא תופיע רשימת הרופאים שאליהם באפשרותכם לפנות. בחרו את הרופא שאליו תרצו לפנות.
אם הרופא שבחרתם עומד לצאת להיעדרות מתוכננת, תיראו הודעה על כך ותוכלו לשלוח הודעה בכל זאת או לבחור ברופא אחר.
במסך הבא יש לבחור את נושא הבקשה: מרשם לתרופות, אישור מחלה, אישור על מצב רפואי או שאלה לרופא.

בקשת מרשם לתרופות

אם בחרתם להגיש בקשה למרשם לתרופות, יש לבחור את התרופה הרצויה מרשימת התרופות שלכם. ברשימה יוצגו רק תרופות שנרכשו בשנה האחרונה.
אם אתם זקוקים לתרופות שאינן מופיעות ברשימה, ניתן לבקש זאת מהרופא באמצעות תיבת הטקסט.
לאחר מכן לחצו על כפתור "המשך" להגשת הבקשה.
אם לא תבקשו לחדש מרשם עבור תרופה קבועה, תתבקשו לסמן מדוע.

בקשת אישור מחלה

לבקשת אישור מחלה יש לסמן את טווח הזמן המבוקש, לפרט מהי מטרת האישור וללחוץ על כפתור "המשך" להגשת הבקשה.

אישור על מצב רפואי או שאלה לרופא

אפשר לכתוב בקשה לרופא עד 250 תווים. יש ללחוץ על כפתור "המשך" להגשת הבקשה.

שליחת הבקשה והוספת נושא נוסף

לאחר לחיצה על כפתור "המשך" יוצג מסך עם סיכום פרטי הבקשה.
  • כדי לערוך את הבקשה לחצו על "עריכה".
  • אם תרצו לפנות לרופא בנושא נוסף, לחצו על "לבחירת נושא נוסף".
  • בתחתית העמוד אפשר לעדכן את מספר הטלפון ליצירת קשר.
  • לשליחת הבקשה לחצו על "שליחת הבקשה".
 

 
צפייה בבקשות שנשלחו לרופא (סטטוס הבקשה)

בעמוד הבית של מכבי Online לחצו על "תקשורת עם הרופא" בסרגל העליון. בעמוד הבא יופיעו כל הבקשות ששלחתם לרופאים.
אפשר לסנן את התוצאות לפי תאריכים: בחרו תאריך התחלה ותאריך סיום ולחצו על כפתור "הצג" לסיום.
לחיצה על האייקון + תפתח חלון שבו יופיע תוכן הבקשה ותשובת הרופא. אם הרופא צירף מסמכים לבקשה, ניתן לצפות בהם ולהדפיס אותם.  
בקשות שנשלחו לרופא
בקשות עם מסמכים מצורפים יסומנו ב-  אייקון קובץ מצורף.  אפשר לפתוח את הקובץ ולהדפיסו.
נתקלתם בבעיה בהצגת והדפסת מרשמים דיגיטליים? מדריך לפתיחת מרשם דיגיטלי >

תשובות לשאלות נפוצות בנושא בקשות מהרופא

למה הרופא שלי לא מופיע ב"בקשות מרופא"?
  • בשירות משתתפים רק רופאי משפחה וילדים ורופאי נשים. אין אפשרות לשלוח בקשה לרופאים מומחים (כמו רופאי עור, עיניים, אורתופדים וכדומה).
  • רופא הנשים שיוצג הוא הרופא האחרון שאצלו ביקרת בשנה החולפת.
  • האם ביקרת אצל הרופא בשנה החולפת? אם לא, עליך להגיע לרופא שלך לבדיקה שנתית. 24 שעות לאחר הביקור תיפתח האפשרות לשלוח בקשות לרופא.
  • יכול להיות שהרופא שלך עוד לא הצטרף לשירות.
איך לצפות בבקשה ששלחתי?

צפייה בבקשות במכבי Online

בעמוד הבית של מכבי Online לחצו על "תקשורת עם הרופא" בסרגל העליון. בעמוד הבא יופיעו כל הבקשות ששלחתם, תחת הכותרת "סטטוס בקשות מהרופאים".

אפשר לסנן את התוצאות על פי תאריכים וללחוץ על הכפתור "הצג":

הבקשה לא מופיעה? יכולות להיות לכך כמה סיבות:

איך אדע שהתקבלה תשובה מהרופא?

אפשר להפעיל תזכורת אישית שתודיע לכם כאשר תתקבל תשובה מהרופא (תוך שעתיים ממועד קבלת התשובה).

להפעלת התזכורת, לחצו על כפתור "פעולות ומידע" בסרגל העליון. בתפריט השמאלי בחרו ב"הודעות ועדכונים". בשורה "תוצאות בדיקות ואישורים רפואיים לחצו על "פירוט":


 בשורה "בקשות מהרופא" בחרו את סוג התזכורת שתרצו לקבל: מסרון, דוא"ל, הודעה קולית.

לאחר מכן לחצו על הכפתור "שמירה" בתחתית העמוד.

האם אפשר לערוך או לבטל בקשה ששלחתי?

אפשר לערוך או לבטל בקשה ששלחתם, כל עוד היא לא נקראה על ידי הרופא.

לאחר שהרופא קרא את הבקשה, הבקשה ששלחתם ותשובת הרופא מתועדים בתיק הרפואי ואי אפשר למחוק או לערוך אותם.

איך תדעו אם הרופא קרא את הבקשה?

כמה בקשות אפשר לשלוח לרופא?
  • אפשר להגיש עד 5 בקשות ברבעון לכל תחום רפואי (רפואת משפחה ורפואת נשים).
  • חברים החולים במחלה קשה (קוד 1400), חברים עם מוגבלות בשמיעה (קוד 4112) וחברים המטופלים ביחידה לטיפולי בית, שיכולים לשלוח בקשות לרופא המשפחה ולרופא הילדים ללא הגבלה.
  • אם שלחת בקשה שטרם נענתה, אי אפשר להגיש לאותו רופא בקשה נוספת עד שתתקבל תשובה מהרופא. כך תבדקו אם קיימת בקשה פתוחה לרופא >

אם עברת את מכסת הבקשות לרבעון, אפשר לפנות למרפאת הרופא ולהציג לו את בקשתך.

האם אפשר לשלוח בקשה לרופא גם כשהוא לא במרפאה?
  • אפשר לשלוח בקשה לרופא בכל שעה. הרופא ישיב בתוך כמה ימים, בשעות העבודה שלו.
  • אם הרופא שלך נעדר מהמרפאה לתקופה מסוימת (למשל עקב נסיעה או מחלה) אי אפשר לשלוח לו בקשה עד שישוב. אם הרופא שנעדר עובד במרפאה משותפת, אפשר בינתיים להגיש בקשה לצוות הרופאים במרפאה (בתנאי שהם רשומים לשירות).
כתבתי בקשה אבל הכפתור "המשך" לא מגיב. מה הבעיה?
  • יכול להיות שהבקשה ארוכה מדי. נסו לקצר אותה – אפשר להכניס מספר מוגבל של תווים:
    • בקשת מרשם – עד 100 תווים
    • בקשת אישור מחלה ואישור על מצב רפואי – עד 30 תווים
    • שאלה לרופא – עד 200 תווים
  • בדקו האם גרסת הדפדפן שלכם תומכת באתר מכבי Online>
  • נסו להגיש את הבקשה מחדש.
בסטטוס של הבקשה כתוב "אין מענה מרופא". למה הכוונה?

תשובה זו יכולה להופיע בכמה מקרים:

  • הרופא לא הספיק לענות בתוך 5 ימים.
  • הרופא לא קיבל מספיק פרטים בכדי להשיב לבקשה או להפיק מרשם.
  • הרופא רוצה שתגיעו למרפאה, למשל לצורך בדיקות.

לבירור נוסף אפשר לפנות לרופא המטפל או למרפאה שבה הוא עובד. לאיתור פרטי הרופא >
אין אפשרות להגיש את אותה בקשה שנית.
בקשה שחזרה ללא מענה לא נספרת במכסה של 5 בקשות ברבעון.

קיבלתי הודעה ש"מספר הטלפון לא חוקי". מה הבעיה?

יש להזין ספרות בלבד, ללא רווחים או מקפים.

קיבלתי הודעה ש"עקב תקלה טכנית הטפסים הופקו במרפאת הרופא". מה לעשות?
קיימת תקלה טכנית במרפאת הרופא. עליך להגיע למרפאה כדי לקבל את הטפסים או המרשמים שהודפסו.
קיבלתי הודעה ש"לא נמצאו תרופות בשנה אחרונה". מה לעשות?
אפשר לבקש מרשם רק לתרופות שנרכשו ב-12 החודשים האחרונים. אם ברצונך לקבל מרשם לתרופות שלא רכשת בשנה האחרונה, יש ליצור קשר עם הרופא בטלפון או להגיע למרפאה.
אילו בקשות מופיעות בעמוד "בקשות ואישורים"?
  • כל בקשה ששלחת לרופא
  • בקשת התחייבות
  • בקשה לאישור תרופות
  • בקשת החזר
  • פנייה שנשלחה במעטפת אל-תור במרכז הרפואי
  • פניה בנושא בחירת הרופא שלי
  • בקשה לאישור ניתוח בחו"ל
  • בקשת הנחה באשפוז סיעודי מורכב
  • בקשה למסירת תיק רפואי
  • פניה לחידוש רטרואקטיבי של החברות בביטוח המשלים
  • פנייה לוועדה לניתוחי שדיים
  • בקשה לסיוע מקרן הרווחה
  • בקשת שירות בפקס או בדוא"ל
  • בקשת משלוח פריטים במרכז רפואי או במוקד

הנחיות לצפייה בבקשות ששלחת >

לא הצלחתי להדפיס מרשם שקיבלתי מהרופא. מה לעשות?

לא ניתן להדפיס מרשם במקרים הבאים:

  • המרשם כבר מומש בבית המרקחת (התרופות נרכשו)
  • לא ניתן להדפיס מרשם נייר שקיבלתם במרפאת הרופא.
  • גרסת הדפדפן שלך אינה תומכת באתר מכבי Online או שהאפשרות לפתוח חלונות קופצים חסומה. מידע על התאמת הדפדפן ופתיחת חלונות קופצים >
  • תוקף המרשם פג לפני שהתרופות נרכשו. כדי לברר מה תוקף המרשם יש ללחוץ על "בקשה לרופא" בסרגל הראשי, ולצפות בפרטי הבקשה

לא מצאת פתרון? פנו אלינו