21 אוקטובר 2019 כ"ב תשרי תש"פ
עדכון אחרון:  01.01.2019 

מכשיר CPAP למניעת דום נשימה בשינה - תנאי הזכאות

מכשירי CPAP ("סיפאפ") משמשים למניעת דום נשימה בשינה - תסמונת שחוזרת מספר פעמים במהלך השינה ועלולה לפגוע באיכות השינה. מכשירי CPAP מזרימים אוויר דרך מסכה המונחת על פני המטופל. זרם האוויר גורם ללחץ חיובי על דרכי הנשימה באופן שמונע את חסימתם. קיימים מכשירי CPAP אוטומטיים ומכשירים המפעילים לחץ קבוע.
עדכון אחרון:  01.01.2019 

זכויות חברי מכבי כסף

זכאות זהה לסל הבסיסי - אין תוספת זכויות לחברי מכבי כסף.

הזכאות 

מכשיר CPAP אחד, אחת ל-3 שנים, וחבילת שירות הכוללת:
  • מסכה אחת לשנה הראשונה ועד 3 מסכות נוספות ל-3 השנים הבאות, ללא עלות.
  • אחת לשנה - מסננים על פי הוראות היצרן, אשר ישלחו בדואר או יסופקו במשרדי הספק, לפי בחירת החבר.
  • תקופת אחריות ושירות של 4 שנים מהספק של המכשיר.
  • החזר על אביזרים מתכלים וחלפים שנרכשו לאחר תקופת האחריות (4 שנים) או על אביזרים מתכלים של מכשיר ישן שאינו בהסכם. דוגמאות לאביזרים מתכלים: מעשיר לחות, צינורית חמצן, פילטרים, מסיכת אף, מסיכת נחירונים, מסיכת אף פה.
     

כמה זה עולה? 

  • מכשיר ומסיכה - בתשלום השתתפות עצמית. העלות משתנה בהתאם לספק ולסוג המסיכה:
 ע.י.מדיקוויפקלינטיקהויינמן
יצרן APEX Curative Medical Weinmann
דגם XT-Auto Apex Curasa Auto Cpap EUT Somnobalance e
השתתפות עצמית 1,525 ₪ - 1,840 ₪ 1,500 ₪ - 1,840 ₪ 1,210 ₪ - 1,640 ₪
טלפון 04-8201277 1-599-555-200 1-700-506-015
פקס 04-8202065 04-8810277 08-9157977
  • אביזרים מתכלים וחלפים שנרכשו לאחר תקופת האחריות  או שייכים למכשיר ישן שאינו בהסכם -  החזר עד תקרה של 1,840 ש"ח לשנה קלנדרית.
     
*ההשתתפויות העצמיות יכולות להשתנות בהתאם לשינויים בשערי החליפין.

מה עליך לעשות? 

  1. יש לפנות לרופא אף אוזן גרון, משפחה או ריאות של מכבי, לקבלת הפניה לבדיקת שינה במכון השינה באסותא. ההפניה צריכה לכלול אבחנה רפואית.
  2. אם בעקבות הבדיקה מכון השינה של אסותא יאשר כי לחבר יש צורך במכשיר, אסותא תעביר את המלצתה ותוצאות הבדיקה אל הספק.
  3. הספק ייצור קשר טלפוני עם החבר המבוטח תוך 5 ימי עבודה מיום קבלת ההפנייה, לתיאום אספקת המכשיר לביתו.
  4. יש להגיע אל הספק עם כרטיס חבר מכבי ותעודת זהות.
  5. במעמד האספקה, החבר המבוטח ישלם את השתתפותו העצמית לספק (במזומן או באשראי).
  6. המכשיר יינתן לתקופת ניסיון של שבועיים. חבר שיחליט בתום השבועיים להחזיר את המכשיר, ייצור קשר עם הספק, יתאם החזרת המכשיר כשהוא תקין נקי ובאריזתו המקורית, ויקבל מהספק את מלוא ההשתתפות העצמית ששילם.
  7. בכל תקלה, הספק ייתן מענה לפניית החבר המבוטח תוך 2 ימי עבודה מיום הפנייה. באם התקלה לא תתוקן תוך 2 ימי עבודה מיום לקיחת המכשיר לתיקון, החבר המבוטח יהיה זכאי למכשיר חלופי ברמה דומה.
  8. לקבלת מסכה יש לפנות לספק. אם המכשיר נרכש מספק שלא היה בהסכם, אפשר לפנות לאחד מהספקים שבהסכם ולקבל מסכה סטנדרטית המשווקת על ידי אותו ספק במסגרת החבילה. סך ההשתתפות יימסר לחבר על ידי הספק שבהסכם. 
  9. ניתן להגיש בקשה להחזר על אביזרים מתכלים, תיקונים, או חלפים למכשיר שנרכש מספק שלא בהסכם, מספר פעמים בשנה קלנדרית, עד תקרת ההחזר לאותה שנה. לקבלת החזר יש להגיש קבלה וחשבונית מס מקוריות בעמדת אל תור במרכז הרפואי או לשלוח אותם בדואר רשום למרכז הרפואי. לאיתור מרכז רפואי >
     
החלפת מכשיר CPAP:
  • בכל החלפת מכשיר יש לבצע בדיקת התאמה. זוהי איננה בדיקת שינה מלאה אלא בדיקה קצרה ופשוטה יותר.
  • חבר שיפנה להחלפת מכשיר ישירות לספקים שבהסכם, יידרש על ידם להציג את תוצאות בדיקת ההתאמה, לפני אספקת המכשיר החדש.
  • לתיאום תור לבדיקת התאמת CPAP באסותא (ת"א, באר שבע, חיפה):
    • חבר שהיה כבר באסותא וערך שם את בדיקת השינה וההתאמה וקיימת היסטוריה רפואית שלו במערכת - אין צורך בהפניית רופא לבדיקת התאמה.
    • חבר שלא היה באסותא ואין כל תיעוד במערכות לגביו - נדרש להעביר או את תוצאות בדיקת השינה שבידו או הפניית רופא המעידה על מצבו הרפואי והצורך במכשיר.
כל האמור לעיל כפוף לתקנון שירותי הבריאות במכבי כסף. לקריאת התקנון >
צריכים מידע נוסף? פנו אלינו ונשמח לעזור