15 ספטמבר 2019 ט"ו אלול תשע"ט
עדכני לתאריך  01.08.2019 

הצהרת נגישות - מכבי שירותי בריאות

מכבי מעניקה חשיבות רבה לנושא הנגשת שירותיה

עדכני לתאריך  01.08.2019 
בישראל חיים מעל 1.6 מיליון אנשים, כ-20% מהאוכלוסייה, עם מוגבלות בדרגות שונות. בין אלו נכללים אנשים עם מוגבלות בניידות, לקות ראייה או קריאה, לקות שמיעה, לקות קוגניטיבית והיחלשות יכולות תפקודיות שונות – באופן קבוע או זמני. אנשים עם מוגבלות עשויים להזדקק להתאמות בנגישות באופן כללי ובאתרי אינטרנט בפרט.
מכבי שירותי בריאות מייחסת חשיבות רבה להנגשת השירותים והמבנים, כך שיוכלו לשרת באופן מיטבי אנשים עם מוגבלויות. הדבר בא לידי ביטוי בחזון מכבי, אשר מצהיר כי מכבי "תעניק רפואה אינטגרטיבית ומותאמת אישית לכל חבר".
במכבי נבחנים כלל ההיבטים הנוגעים להנגשת ערוצי השירות, לרבות המרכזים הרפואיים, המעבדות והמכונים ומוקדי המידע השונים.

 שירותים מותאמים עבור אוכלוסיות שונות

אייקון נגישות עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור
שירותים עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור
שירותים מותאמים, זכויות והטבות, זימון תורים ודרכי יצירת קשר.
אייקון נגישות עבור אנשים עם מוגבלות בתנועה וניידות
שירותים עבור אנשים עם מוגבלות בתנועה וניידות
מרכזים רפואיים נגישים והטבות ברכישת מכשירי שיקום וניידות.
אייקון נגישות עבור אנשים עם מוגבלות בראייה
שירותים עבור אנשים עם מוגבלות בראייה וקריאה
שירותים מותאמים, זימון תורים והטבות ברכישת אביזרי ראייה וטיפולים.

שירותים עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור

חברי מכבי עם מוגבלות בשמיעה יכולים ליהנות משירותים מיוחדים:
  • פנייה לרופאים באונליין ללא הגבלה על מספר הפניות.
  • תקשורת עם נותני השירות במכבי באמצעים כתובים, כגון מסרונים, דואר אלקטרוני או צ'אט.

על מנת להירשם לשירות יש לפנות למרכז הרפואי (סניף) שאליו אתם שייכים, ולוודא שבתיק האישי נרשמה הערה מס' 4112, המזהה אתכם כזכאים לשירותים מותאמים עבור כבדי שמיעה.
לצורך הרשמה, ניתן לפנות למרכז הרפואי ישירות או לאתר את פרטי המרכז הרפואי במדריך השירותים ולשלוח את הבקשה באמצעות הדוא"ל. לאיתור מרכז רפואי >

פנייה מקוונת בכל שאלה

נשמח לסייע לכם עם שאלות בנושא זכויות, שירותים וכל נושא אחר. ניתן למלא טופס פנייה מקוון >

תזכורות קוליות

על מנת להימנע מקבלת תזכורות קוליות ממכבי, יש להיכנס לסעיף "הודעות ועדכונים" באתר מכבי Online, לבחור בשירות הרצוי, ללחוץ על הכפתור "לפירוט" ולבטל את קבלת ההודעות הקוליות.

זימון וביטול תורים

חברי מכבי עם מוגבלות בשמיעה ודיבור יכולים לזמן ולבטל תורים ללא סיסמה, באמצעות אפליקציית הסלולר של מכבי ואתר מדריך השירותים. חברים בעלי סיסמה לשירותים הדיגיטליים יכולים לזמן ולבטל תורים באמצעות אתר מכבי Online. השירות זמין עבור רופאים, אחיות וייעוץ תזונתי (דיאטנית), אשר רשומים לניהול תורים באמצעות השירותים הדיגיטליים.
לרשות חברי מכבי עומד עמוד הדרכה לזימון תור באמצעות השירותים הדיגיטליים, מונגש במלואו.

בירור מידע

לרשות חברי מכבי עומד המוקד הטלפוני "מכבי ללא הפסקה", שבו ניתן מענה קולי בשפה פשוטה ובקצב דיבור איטי וברור, ללא מוסיקת רקע. המוקד פעיל בכל שעות היממה לצורך זימון וביטול תורים ולקבלת מידע בשלל נושאים, כגון זכויות חברי מכבי, פרטי מרכזים רפואיים ברחבי הארץ וייעוץ הניתן על ידי אחיות. למידע נוסף על מוקד "מכבי ללא הפסקה">

יצירת קשר עם מרכזים רפואיים (סניפים)

במדריך השירותים של מכבי ישנה אפשרות לחפש נותני שירות על פי מקום מגוריכם. לצד כל סניף רשומים כתובת דוא"ל ומספר פקס ליצירת קשר.

שירותים עבור אנשים עם מוגבלות בתנועה וניידות

מרכזים רפואיים נגישים

חברי מכבי עם מוגבלות בתנועה יכולים לפנות למרכז הרפואי (סניף) הנגיש הקרוב לביתם.
לאיתור מרכזים רפואיים (סניפים) ושירותים נגישים נוספים של מכבי, ניתן להיעזר באתר מדריך השירותים. האתר מרכז מידע לגבי מיקום, שעות וימי פעילות ודרכי יצירת קשר עם כלל נותני השירות במכבי.

כל המרכזים הרפואיים והשירותים המופיעים במדריך השירותים מסומנים באחד משני הסימנים הבאים:
אייקון איש בכיסא גלגלים והטקסט שפירושו: במקום ישנם חניית נכים, דרך נגישה מהחנייה לכניסה, מעלית תקנית ושירותי נכים.
אייקון איש בכיסא גלגלים והטקסט שפירושו: המקום אינו נגיש לניידות. יש להתקשר לבירור פרטים בהתאם לצורך.
אמצעי עזר נוספים הזמינים במרכזים הרפואיים:
  • מרפאות בריאות האישה מצוידות בכיסא בדיקה בעל גובה מתכוונן.
  • מרפאות האחיות מצוידות במיטות מתכווננות.

שירותים עבור אנשים עם מוגבלות בראייה

חדש: האזנה לכתבות במגזין "מכביתון"

מהיום חברי מכבי יכולים להאזין לכתבות נבחרות במכביתון בעברית וברוסית. השירות ניתן במסגרת שיתוף פעולה עם הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה. להאזנה לכתבות >

הנגשת הניוזלטר של מכבי

החל מפברואר 2018 לכל כתבה בניוזלטר מצורף תקציר קולי, לנוחות חברי מכבי.
בנוסף, הניוזלטר של מכבי מצויד בכפתור נגישות שנראה כך:
כפתור נגישות
באמצעות הכפתור ניתן לכוון את גודל הטקסט ואת רמת הניגודיות. חברי מכבי יכולים להתאים את הגדרות הצפייה לצרכיהם האישיים, וכך ליהנות מקריאה נוחה יותר.
 

נגישות מרכזים רפואיים, מעבדות ומכונים

במסגרת הנגשת השירותים של מכבי לכלל הציבור, המרכזים רפואיים, המעבדות והמכונים של מכבי עוברים התאמות לצורך מתן גישה ושירות לאנשים עם מוגבלויות. התאמות אלו כוללות דרך נגישה מהחניה והתחבורה הציבורית עד לכניסה, כניסה נגישה, חדר מדרגות ומעלית לפי התקן, מעברים לפי התקן, שירותי נכים תקניים, שילוט הולם, חדרי רופא נגישים וכן התאמות של שירותים מיוחדים הנוגעים לבריאות האישה, דימות, מעבדה ואף היחידה לטיפולי בית. בנוסף, בכל מרכז רפואי נגיש קיימים מגוון אמצעי עזר עבור אנשים עם מוגבלויות וצוות המרכז הרפואי עובר הדרכה לגבי מתן שירות לאנשים עם מוגבלויות.

אמצעי העזר הזמינים במרכזים רפואיים הנגישים לכל המוגבלויות

  • Qflow - מערכת לניהול תור שמיעתי וראייתי
  • לולאת השראה - מערכת עזר לשמיעה
  • מכשיר הגברת שמע נייד לשימוש נותני השירות השונים
  • Step hear - מערכת התמצאות וניווט עבור אנשים עם מוגבלות בראייה
  • מערכות הגברה מיוחדות להנחיית קבוצות בסדנאות מכבי
  • מיטות בדיקה שניתן לשנות את גובהן באמצעות מנגנון שליטה חשמלי
  • עמדת שירות נגישה (מותאמת מבחינת מיקומה וגובהה למשתמשים עם כיסא גלגלים ומאובזרת בלולאת השראה)
  • מושבי המתנה נגישים
  • אפשרות למשלוח טפסים ועלוני מידע באמצעות הדואר האלקטרוני
 

מרכזים רפואיים של מכבי הנגישים לכל המוגבלויות, נכון ל-21/03/2017:

 

עמדות שירות

עמדות "מכבי לי" לקבלת מידע אישי

עמדות השירות "מכבי לי", המצויות ברחבי הארץ בתוך מתקני מכבי ובחלקם החיצוני, מאפשרות קבלת מידע אישי (הן רפואי והן מנהלתי) בשירות עצמי. כל עמדות "מכבי לי" הן נגישות: גובה העמדה מותאם למשתמשים בכיסא גלגלים ובנוסף הן מכילות שקע לחיבור אוזניות עבור אנשים עיוורים ואנשים עם מוגבלות בראייה המעדיפים קבלת הנחיות קוליות.
ההנחיות בעמדות "מכבי לי" ניתנות בארבע שפות: עברית, רוסית, צרפתית וערבית. השירות עצמו ניתן בשפה העברית. למידע נוסף על עמדות מכבי לי >

כיצד עמדות שירות אחרות של מכבי נגישות לי?

  • למכבי עמדות לניהול תורים בשם "תור לי", שעוברות בימים אלה תהליך הנגשה. מכבי מתכננת להשלים את הנגשת כל עמדות ניהול התורים עד מאי 2019.
  • למכבי עמדות פיזיותרפיה - עמדות אלה נגישות לאנשים עם מוגבלות בניידות, ומעניקות שירות ב- 5 שפות.

כיצד המוקד הטלפוני "מכבי ללא הפסקה" נגיש לי?

מוקד השירות הטלפוני של מכבי שירותי בריאות, "מכבי ללא הפסקה", זמין ונגיש לכלל החברים, לרבות אנשים עם מוגבלויות.
שירות המענה הקולי זמין בכל שעות היממה, ובאמצעותו ניתן לזמן תורים לשלל שירותי מכבי ולקבל מידע אודות מגוון נושאים: זכויות חברי מכבי, פרטי מרכזים רפואיים ברחבי הארץ וייעוץ על ידי אחיות. המענה הקולי הנו בשפה פשוטה ובקצב דיבור איטי וברור, ללא מוסיקת רקע.
מוקד המידע ומוקד האחיות פעילים בכל ימות השנה ובכל שעות היממה. מוקד זימון התורים פעיל בימים א'-ה' ברציפות בכל שעות היממה, בימי ו' עד השעה 13:00 ובימי שבת מתחדשת פעילותו שעה לאחר צאת השבת. למידע נוסף על מוקד "מכבי ללא הפסקה" >
לנוחות אנשים עם מוגבלות בשמיעה או המעדיפים תקשורת כתובה מכול סיבה שהיא, ניתן גם ליצור קשר באמצעות טופס מקוון - המענה לפניות מתבצע בכתב והוא ניתן עד יום עבודה מעת הפניה.

נגישות אתרי האינטרנט של מכבי שירותי בריאות, מה זה אומר?

מכבי שירותי בריאות משקיעים מאמצים רבים כדי להפוך את אתרי האינטרנט לזמינים ונגישים לאנשים עם מוגבלות. על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לגלוש בנוחות ובקלות, הוטמעה מערכת הנגשה בשם User1st המאפשרת את הצגת האתרים השונים באופן המותאם לצרכי המשתמשים.
בפינה הימנית העליונה של האתר מופיע כפתור שעליו המילה "נגישות". הקשה עליו תפעיל את מערכת הנגישות. לנוחותכם בחירה בין מספר אפשרויות, וניתן לבחור את זו שתואמת לצרכיכם:
  • קורא מסך - אפשרות זו תציג את האתר בתצורה הנוחה יותר לקריאה על ידי תוכנות קוראות מסך, לשימוש עיוורים ואנשים עם לקויות ראייה אחרות.
  • ניווט מקלדת - אפשרות זו תציג את האתר בתצורה המאפשרת ניווט פשוט בין כל חלקיו באמצעות המקלדת או עזרים המדמים מקלדת, לשימוש אנשים עם מגבלות תנועתיות ואחרות.
  • חדות צבעונית - אפשרות זו מבצעת היפוך צבעים, לשימוש עיוורי צבעים ואנשים עם לקויות ראייה אחרות.
  • צבעוניות חד-גוונית - אפשרות זו תציג את האתר כולו בגווני שחור ולבן, לשימוש עיוורי צבעים ואנשים עם לקויות ראייה אחרות.
  • חסימת הבהובים - אפשרות זו חוסמת כל רכיב שעלול להבהב, לשימוש חולי אפילפסיה ואנשים עם מוגבלויות אחרות.
  • צרו קשר - הקלקה על כפתור "צרו קשר" שבראש המסך פותחת מרכז מידע והדרכה מקוון בנושאים מנהלתיים. בין היתר הוא מאפשר איתור טפסים, קבלת הדרכה במגוון נושאים והעברת פנייה מקוונת. מי שמתקשה במילוי טופס מקוון יכול לפנות לקבלת סיוע ממוקדני "מכבי ללא הפסקה".
  • עזרה - אפשרות זו תציג מידע נוסף אודות כל רכיב בעת התמקדות בו, לשימוש כל הזקוק לסיוע זה.

כמו כן ניתן להגדיר פרופיל מותאם אישית בהתאם לצרכיכם, כולל הגדלת או הקטנת הטקסטים באתר, שליטה בגוונים שיוצגו, שליטה בהבהובים או במהירות ההתחלפות של רכיבים מתחלפים ועוד.

מהי רמת הנגישות של אתרי מכבי שירותי בריאות?

אתר המידע הפתוח (ללא הזדהות)

האתר של מכבי שירותי בריאות קיבל תקן דרגה 2 (AA) על פי ההנחיות של ארגון ה-W3C העולמי.
האתר נתמך על ידי דפדפנים תקינים. התכנים בו נכתבו בצורה פשוטה, ברורה ונהירה, ומבנה האתר מושתת על ניווט נוח וברור לפי העדפות המשתמש - באמצעות מנוע חיפוש פנימי יעיל, או דרך תפריטים המאפשרים התמצאות קלה, פשוטה ומהירה באתר.

קיימים עמודים מעטים באתר שטרם הונגשו באופן מלא:
מחשבוני פלאש: אלו עמודים המכילים מחשבונים מסוגים שונים, שנוצרו בטכנולוגיית פלאש. טכנולוגיה זו אינה נגישה לקוראי מסך, לא מאפשרת חסימת הבהובים ולא מאפשרת חדות צבעונית או צבעוניות חד גוונית. מכבי מתכננת להנגיש את כלל העמודים הללו עד סוף שנת 2018.
חוברות מכבי: אלו חוברות מסוגים שונים אותן מכבי מפרסמת למבוטחיה באמצעות כלי טכנולוגי המדמה קריאה מתוך חוברת מודפסת, אך אינו מונגש באופן מלא. מכבי מחפשת בימים אלו פתרון טכנולוגי חלופי שיאפשר הנגשת עמודים אלה.
ארכיונים המכילים קבצים בלתי מונגשים:
אתר מכבי כולל אזור המכיל מידע על מכרזים ורכש, לרבות ארכיון היסטורי של כל הפרסומים בנושא שפרסמה מכבי מזה שנים. עקב מורכבותו וגודלו של האזור, מכבי לא יכולה להנגיש את כל הקבצים המצורפים לפרסומים הישנים. למעט הקבצים המצורפים, האזור עצמו מונגש באופן מלא וכך גם כל הקבצים המצורפים לפרסומים חדשים.
קבצים שלא ניתן להנגישם כעת:
קיימים קבצים באתר מכבי שמסיבות שונות מכבי לא יכולה להנגיש כעת. כשתתפרסם גרסה חדשה לקבצים אלו, היא תהיה נגישה והם יוסרו מהרשימה בעמוד זה.
ובנוסף, קבצים ישנים אותם מכבי שוקלת להנגיש:
  • תקנונים: תקנון מכבי, תקנון מכבי שלי, תקנון מכבי זהב, תקנון מכבי כסף.
  • קבצי הפוליסה ואחרים של תוכניות הביטוח מבית כלל חברה לביטוח בע"מ "מכבי סיעודי" לביטוח סיעודי ו"מכבי עילית" לביטוח בחו"ל .
  • עלוני השתתפויות עצמיות, תקרות ופטורים לשנים שקדמו לשנת 2017.
  • קבצי התקנון בשפה האנגלית, טפסים ואחרים של תוכנית Wellcome.
  • קבצי מחירוני עדשות מולטיפוקל תחת זכאות עדשות משקפיים למבוגרים.
  • תקנות וטפסים של תוכנית "מכבי מגן".
  • ובנוסף עלונים מידע של מכבי בנושאי מידע להורים על הפרעות בקשת האוטיסטית, מניעת אלימות כלפי נשים, מידע למטופלים אונקולוגיים, ושיפור איכות החיים ומניעת נפילות בגיל השלישי.

מכבי Online

עמודי האתר השירותי של מכבי שירותי בריאות, מכבי Online, שהוא אתר המציג מידע אישי לאחר הזנת פרטי משתמש, עוברים תהליך הנגשה לתקן דרגה 2 (AA) על פי ההנחיות של ארגון ה-W3C העולמי. ישנם קבצים וטפסים שונים באתר שאינם מונגשים עדיין, ומכבי מתכננת לסיים את הנגשתם עד לשנת 2025.
לאחר הזנת שם משתמש וסיסמה האתר מאפשר זימון תור לרופאים, קבלת תוצאות בדיקות ועוד. העמוד "בקשות מרופאים" מאפשר משלוח בקשות בכתב בנושאים שונים לרופא המשפחה. את הסיסמה ניתן לקבל בחינם בסניפי מכבי.
לשימוש חברי מכבי, קיים באתר המידע הפתוח אזור הדרכה לשימוש באתר מכבי Online, המונגש במלואו.

מדריך השירותים

אתר מדריך השירותים של מכבי שירותי בריאות, הוא אתר המרכז מידע לגבי מיקום, שעות וימי פעילות או דרכי יצירת קשר עם מגוון נותני השירות במכבי. האתר עומד בתקן דרגה 2 (AA) על פי ההנחיות של ארגון ה-W3C העולמי.

במדריך השירותים תוכלו למצוא שני סוגי חיוויים:

אייקון איש בכיסא גלגלים והטקסט שמשמעותו: במקום ישנם חניית נכים, דרך נגישה מהחנייה לכניסה, מעלית תקנית ושירותי נכים.
אייקון איש בכיסא גלגלים והטקסט שמשמעותו: המקום אינו נגיש לניידות. יש להתקשר לבירור פרטים על פי צרכים.

לרשות חברי מכבי עומד באתר המידע הפתוח עמוד הדרכה לזימון תור באמצעות מדריך השירותים, חופשי לשימוש ומונגש במלואו.

אפליקציית מכבי לסלולר

באפליקציית מכבי לסלולר בוצעו התאמות נגישות לתקן דרגה 2 (AA) על פי ההנחיות של ארגון ה-W3C העולמי. האפליקציה, במתכונתה הנוכחית, קיבלה את אישור נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות.
יש מספר שירותים באפליקציה שאינם מונגשים עדיין ובהם בוצעו התאמות בהתאם ליכולות הנגישות של מערכת ההפעלה במכשירכם:
  • האפליקציה מאפשרת הגדלה של הכתב עד 130%
  • לוח השנה (calendar) המתבסס על מערכת ההפעלה של המכשיר הסלולרי - בחלק קטן מהמכשירים, אינו נגיש.
  • בחלק קטן מהמסכים, בעת הגעה לתחתית המסך לא מופעלת גלילה אוטומטית למעלה. ניתן לגלול ידנית לראש המסך.
  • מסמכי PDF המוצגים באזור האישי (כגון הפניות וטפסי התחייבות) יונגשו עד שנת 2021 כנדרש ברגולציה.
  • קיימת חלופה למסך הבית (הבועות) שאינו נגיש - ניתן לגשת לכל השירותים באמצעות התפריט הראשי באפליקציה, שהונגש במלאו.
 
לאחר הזנת שם משתמש וסיסמה, האפליקציה מאפשרת זימון תור לרופאים, צפייה בתוצאות בדיקות, שליחת בקשות לרופאי משפחה ונשים, בקשת התחייבות (טופס 17) ועוד.
לנוחותכם, ניתן להיעזר באזור ההדרכה לשירותים הדיגיטליים, המונגש במלואו. באזור זה תמצאו הסברים והנחיות לשימוש במכלול השירותים הכלולים באפליקציה ובאתר מכבי Online.

מהו השירות המונגש בחברות מקבוצת מכבי?

 

יצירת קשר בנושא נגישות

 בכל שאלה בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלויות במכבי שירותי בריאות ניתן לפנות ל:
  • סנדרה מרון - ממונה על שוויון ונגישות לאנשים עם מוגבלות, מטעם מכבי שירותי בריאות.
  • כתובת דוא"ל לפנייה בנושא נגישות: negishut@mac.org.il
מענה יינתן לפונים תוך 14 יום.
לטופס פניות בנושא נגישות>