אאורטה בטנית – בשביל השקט הנפשי שלך

עדכון אחרון 08.07.21

בן 65 ומעלה ומעשן? בדיקת אולטרסאונד פשוטה מאפשרת לזהות אם יש לך מפרצת באבי העורקים. למפרצת אין סימנים מקדימים ולכן חשוב להיבדק בזמן. זו בדיקה פשוטה ומהירה, ובגילאי 65-74 ניתן להיבדק במסגרת סל הבריאות. אז תשקיע כמה דקות בבדיקה ותחסוך לעצמך דאגות מיותרות

זימון תור לבדיקה ללא הפניה

מהי בדיקת אאורטה בטנית?

בדיקת  שבמהלכה סורקים את אזור הבטן באמצעות גלי קול. הבדיקה מאפשרת לזהות אם קיימת  באבי העורקים (האאורטה), העורק הראשי שמוביל דם מהלב אל כל הגוף.

 

עם השנים העורקים מאבדים מגמישותם ועלולים להתרחב ולהימתח. זה מצב מסוכן שמתפתח בהדרגה ואין לו סימנים מקדימים. מרבית המקרים מתגלים אצל גברים מעל גיל 65, עם רקע של עישון. אבחון מוקדם מרחיב את אפשרויות הטיפול . הדרך היעילה ביותר לאבחון היא בדיקת אולטרה סאונד של אאורטה בטנית – בדיקה פשוטה וזמינה שאורכת כמה דקות בלבד.

למה כדאי לך להיבדק?

  • גילוי מוקדם מציל חיים ומאפשר טיפול בזמן 
  • למפרצת אין סימנים מקדימים ולכן חשוב להיבדק
  • הבדיקה קלה, מהירה ובטוחה, ללא קרינה

למי מומלץ לעשות בדיקת אאורטה בטנית?

הבדיקה מומלצת לגברים בגיל 65 עד 74, שמעשנים כיום או שעישנו בעבר. ניתן להיבדק במסגרת סל הבריאות.

 

לזכאות המלאה - בדיקת אאורטה בטנית >

איפה אפשר להיבדק?

במכוני אולטרסאונד ברחבי הארץ. אין צורך בהפניה, פרט למכוני אסותא.

 

 

לאיתור מכון וזימון תור

איך מתבצעת אאורטה בטנית: מידע והנחיות

לפני הבדיקה יש לצום במשך 4 שעות. אפשר לשתות מים פושרים. להנחיות נוספות >

 

לפני הבדיקה יש להסיר את החולצה מאזור הבטן ולשכב על מיטה. מבצע הבדיקה, הטכנאי או הרדיולוג, ימרח על הבטן ג'ל על בסיס מים שיסייע להעברת גלי הקול ולשיפור איכות התמונה. לאחר מכן הוא יעביר על הבטן סורק ידני, שישלח גלי קול אל האיברים הפנימיים. המחשב יתרגם את גלי הקול לתמונה שתאפשר להעריך את מצב כלי הדם.

 

לרוב הבדיקה תושלם בתוך 20 דקות. אפשר לשוב לשגרה הרגילה מיד לאחר הבדיקה. התוצאות יתקבלו תוך מספר ימים ויישלחו לרופא המטפל.

לאחר הבדיקה: מה משמעות התוצאות?

אם במהלך הבדיקה יתגלה ממצא שמחייב המשך בירור, יבוצעו בדיקות נוספות שיעזרו לקבלת אבחנה מדויקת של המצב הרפואי. אם יתגלה שישנה מפרצת, ניתן לקבל טיפול שימנע התרחבות נוספת של העורקים ויסייע לזרימת דם תקינה.

 

לצפייה בתוצאות הבדיקה ב-Online>