מחלות במערכת הרבייה אצל גברים

מחלות במערכת הרבייה אצל גברים

מחלות במערכת הרבייה הגברית יכולות להופיע בכל אחד מאיברי מערכת הרבייה של הגבר, לרבות שק האשכים, האשכים, בלוטת הערמונית והפין. בדף זה תוכל לקרוא על המחלות, התסמונות והמצבים הנפוצים במערכת הרבייה אצל גברים, כגון סרטן הערמונית (סרטן הפרוסטטה), אין אונות (אימפוטנציה), בעיות שפיכה ועוד, לקבל מידע על הגורמים, התסמינים, דרכי האבחון, הטיפול והמניעה שלהן, ולהכיר את המצבים שבהם חשוב לפנות לרופא לקבלת טיפול.

מחלות ומצבים רפואיים במערכת הרבייה הגברית

ריכזנו עבורך את כל המידע על המחלות והתופעות הנפוצות במערכת הרבייה אצל גברים. מה חשוב לדעת על מחלות מערכת הרבייה הגברית? כיצד ניתן לטפל בהן והאם אפשר למנוע אותן?

אין אונות (אימפוטנציה)

אין אונות היא מצב שכיח שמתאפיין בחוסר יכולת להשיג זקפה מספקת לצורך קיום יחסי מין, עקב גורמים גופניים או נפשיים. הטיפול עשוי לכלול טיפול במחלות רקע, שינויים באורח החיים או טיפול תרופתי. כל המידע על דרכי האבחון והטיפול באין אונות

הידרוצלה (מיימת אשכים)

הידרוצלה היא מצב מולד או נרכש שבו הצטברות נוזלים סביב מעטפות האשך גורמת לנפיחות בשק האשכים. מידע מקיף על הגורמים להידרוצלה, הסימפטומים, תהליך האבחון, הסיבוכים ודרכי הטיפול - מאנטיביוטיקה ועד לניתוח

אשך טמיר

לפעמים תינוק נולד כשאחד האשכים או שניהם מחוץ לשק האשכים. מצב זה אינו גורם לכאבים ולרוב נפתר מעצמו בחצי השנה שלאחר הלידה. אם לא, ניתן לטפל בכך באמצעות ניתוח או הורמונים. קראו על אשכים טמירים, סיבוכים אפשריים ואפשרויות הטיפול.

היפוספדיאס (סדק בתחתית השופכה)

היפוספדיאס הוא מום מולד שבו פתח השופכה נמצא בצד התחתון של הפין. זהו מצב שכיח שלא מקשה על הטיפול בתינוק ולרוב מטופל באמצעות ניתוח, שלא פוגע בתפקוד המיני. קראו על הסימפטומים, האבחון, הניתוח והסיבוכים של היפוספדיאס לא מטופל אצל תינוקות ומבוגרים.

בעיות שפיכה

בעיות שפיכה כוללות שפיעה מוקדמת, שפיכה מאוחרת, שפיכה אחורית ועוד. שפיכה מוקדמת היא בעיה נפוצה שרבים חווים בחייהם. הגורמים מגוונים וכוללים גורמים נפשיים, בעיות בזוגיות, נטילת תרופות ועוד. מידע על האבחון, הטיפול ומעורבות בן או בת הזוג בטיפול

זקפה ממושכת (פריאפיזם)

זקפה ממושכת נמשכת יותר מארבע שעות וגורמת לכאב. זהו מצב חירום רפואי שמחייב קבלת טיפול מיידי. קראו על הסוגים העיקריים של זקפה ממושכת, הגורמים לתופעה, שכיחותה, הטיפול והסיכונים.

גוש שפיר באשכים

גושים ונפיחויות עלולים להופיע באשכים, אך לרוב הם שפירים ולא מהווים סימן לסרטן האשכים. יש 4 סוגים של גושים שפירים באשכים, הנפוץ בהם הוא וריקוצלה. באילו מקרים יש לפנות לבדיקה ומהן דרכי הטיפול?

סרטן אשכים

סרטן האשכים הוא סרטן נדיר יחסית שלרוב פוגע בגברים בגילאי 49-15 ומתבטא בעיקר בנפיחות באשכים. מקרים המתגלים בשלב מוקדם לרוב ניתנים לריפוי מלא. מידע על הסוגים השונים של סרטן האשכים, גורמי הסיכון, הסימפטומים, האבחון והטיפול.

דלקת בבלוטת הערמונית (פרוסטטיטיס)

דלקת או זיהום בבלוטת הערמונית יכולה להופיע בכל גיל ומתחלקת לשני סוגים עיקריים: דלקת כרונית ואקוטית. קראו על הסימפטומים של דלקת כרונית או אקוטית בבלוטת הערמונית, הגורמים, הטיפול וסיכויי ההחלמה

סרטן הערמונית (סרטן הפרוסטטה)

סרטן בבלוטת הערמונית הוא הגידול הממאיר השכיח ביותר בקרב גברים ונפוץ בעיקר לאחר גיל 70. קראו על הסימפטומים של סרטן הערמונית, על שלבי המחלה, אבחונה, הטיפול בה והסיבוכים האפשריים.

הגדלה שפירה של הערמונית

הגדלה שפירה של הערמונית היא מצב שכיח אצל גברים מבוגרים שלרוב אינו מסוכן. ניתן לטפל בו באמצעות שינוי אורח החיים, טיפול תרופתי או ניתוח. קראו על הסימפטומים של ערמונית מוגדלת ועל דרכי אבחון, סיבוכים, טיפול ומניעה. וגם - האם יש קשר בין ערמונית מוגדלת לבין סרטן הערמונית?

תסביב האשך

תסביב אשך הוא מצב חירום שבו האשך מסתובב וגורם לבעיה באספקת הדם לאשכים ולשק האשכים. המצב מחייב ניתוח חירום בתוך מספר שעות. קראו על האבחון והסימפטומים של תסביב אשך, הגורמים והסיבוכים במקרה שהטיפול מתעכב.