19 נובמבר 2019 כ"א חשון תש"פ

מכבי ר"ד - רפואה דחופה בקהילה

אם נפצעתם או נפגעתם במהלך היום בבית או בעבודה ואתם חייבים טיפול רפואי, לא בהכרח כדאי לרוץ ישר למיון. במצבים רפואיים, שאינם מסכני חיים, אולם מצריכים טיפול רפואי בהקדם, אנו מציעים לכם את שירות מכבי ר"ד באפליקציה.
 שירות מכבי ר"ד הוא שירות אוטומטי ממוחשב לאיתור רופא בקהילה שיוכל לקבל אתכם כחלופה לפנייה למיון.
לצורך כך, מכבי פרסה רשת של רופאים שיכולים לטפל בכם במרפאותיהם, בשעות הפעילות הרגילות, בתיאום מראש.
בין הרופאים של מכבי ר"ד נמצאים רופאי משפחה, רופאי ילדים, רופאי נשים, כירורגים, אורטופדים, רופאי אף אוזן גרון, רופאי עיניים ועוד.

יתרונות השירות

  • חיסכון בזמן נסיעה והמתנה בתור בחדר מיון
  • הקטנת חשיפה לזיהומים מיותרים
  • צמצום הליך בירוקרטי מסורבל בפנייה למיון
 

המצבים הרפואיים בהם ניתן להשתמש בשירות מכבי ר"ד

  • חתכים - כולל מצח וסנטר, אך לא בפנים
  • גופים זרים - בעין, אף, אוזן, חלל הפה ובעור
  • חבלות - חשד לנקע, פריקה או שבר ביד או ברגל
  • (בהמשך - יתווספו מצבים רפואיים של נשים בהריון)
 

הפעלת השירות באפליקציה

בוחרים באפליקציה בשירות "רפואה דחופה" (הדרכה בסוף הדף), עונים על מספר מצומצם של שאלות והמערכת תאתר את הפתרון המתאים עבורכם.
המערכת תציע לכם אחד מארבעה פתרונות אפשריים, בהתאם לתשובות שעניתם בשאלון:
  1. איתור רופא של מכבי ר"ד בקהילה
  2. הפנייה למיון (מדובר בהמלצה ולא בהפנייה ולכן אינה מהווה פטור מאגרה)
  3. במקרים בהם אין דחיפות רפואית - הפנייה למדריך השירותים לתיאום תור לרופא
  4. במקרי חבלה, בזמנים שמרכזי טראומה פעילים - הפנייה למרכז טיפול יום טראומה
 

המשך התהליך

  • אם המערכת בחרה עבורכם את הפתרון של איתור רופא מכבי ר"ד - אין צורך להמתין עם האפליקציה פתוחה.
    - המערכת שולחת קריאה לרופאי מכבי ר"ד בסביבה
    - כאשר אחד הרופאים המתאימים מאשר שיוכל לקבל אתכם, המערכת תשלח לכם SMS (מסרון) עם הודעה להגיע למרפאתו, בשעה הקרובה
    - הרופא יקבל אתכם בין התורים, על פי שיקול דעתו
  • אם המערכת לא הצליחה לאתר עבורכם רופא, היא תשלח לכם הודעת SMS על כך ותוכלו לפנות לקבלת שירות דרך מדריך השירותים או במוקד מכבי 3555* 
 

האם השירות כרוך בתשלום?

  • בהפנייה לרופא מומחה, תתבקשו לשלם השתתפות עצמית רבעונית, כמקובל
  • ביקור אצל רופאי משפחה, ילדים או נשים אינו כרוך בתשלום
 

שעות פעילות השירות

  • ימים א'-ה': 7:30-18:00
  • ימי ו', ערבי חג וחול המועד: 7:30-12:00
כאשר השירות אינו  פעיל או שאין רופא מתאים פנוי – ניתן לפנות לקבלת שירות
דרך מדריך השירותים או במוקד מכבי 3555*
 

הנחיות להפעלת שירות מכבי ר"ד

באפליקציית מכבי בסלולר

1. הפעלת השירות - לחצו על "רפואה דחופה" במסך הבית של האפליקציה.
2. הזדהות - תחילה תתבקשו להזדהות באחת מדרכי ההזדהות הקיימות במערכת - הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה, טביעת אצבע או קוד חד פעמי. הנחיות להתחברות>. אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
3. בחירת בן משפחה והבעיה הרפואית - בחרו את בן המשפחה עבורו נדרש השירות ואת הבעיה הרפואית בה אתם מבקשים לטפל:
4. שאלון קצר לאיבחון המצב הרפואי - ענו על מספר שאלות לאיבחון מדוייק יותר של המצב הרפואי.
- במקרה של חתך, תתבקשו לציין האם החתך מדמם ומה מיקום החתך:
 
- במקרה של חדירת גוף זר, תתבקשו לענות היכן נמצא הגוף הזר ומתי זה קרה:
 
- במקרה של חבלה, תתבקשו לענות באיזה איבר נחבלתם ומתי זה קרה:
- במקרה של שבר, תתבקשו לפרט האם מדובר בשבר פתוח:
5. הבעיה הרפואית מתאימה לטיפול במכבי ר"ד - אם המערכת תזהה שניתן להפנות אתכם לשירות מכבי ר"ד, תתבקשו לעדכן פרטי כתובת וטלפון והמערכת תחל לאתר עבורכם רופא מתאים בסביבתכם:
בגמר החיפוש, המערכת תעדכן אתכם בהודעת SMS אם מצאה עבורכם רופא מתאים ולאן עליכם להגיע
6. הבעיה הרפואית אינה מתאימה לטיפול במכבי ר"ד - אם המערכת זיהתה שהבעיה שציינתם אינה מתאימה לטיפול בשירותי מכבי ר"ד, היא תפנה אתכם לטיפול מתאים, לפי המידע שהעברתם:
המלצת המערכת להגיע למיון אינה הפנייה ועל כן אינה מהווה פטור מאגרת מיון.
תשלום או פטור האגרה ייקבעו בהצאם למצבכם הרפואי בכללים הרגילים.
לא מצאת פתרון? פנו אלינו