הרפס סימפלקס מסוג 2 - נוגדנים (בדם)

Herpes IgG Type 2 (קוד בדיקה: 6696)

עדכון אחרון 23.05.22

מבט כללי

מטרת הבדיקה

זיהוי הדבקה בנגיף ההרפס מסוג 2 בעבר.

סקירה

נגיף ההרפס סימפלקס (herpes simplex virus - HSV) הוא שכיח ביותר ומידבק. קיימים שני זנים של הנגיף, HSV-1 ו- HSV-2. הנגיף מועבר מאדם לאדם דרך מגע.

שני הזנים גורמים להופעת שלפוחיות כואבות באופן תקופתי. הרפס סימפלקס מסוג 1 משפיע על איזור חלל הפה והשפתיים, בעוד הרפס סימפלקס מסוג 2 משפיע בדרך כלל על איזור אברי המין. יחד עם זאת יכולים לפגוע הן באיזור הפה והן באיזור איברי המין.

הדבקה ב- HSV מתרחשת פעמים רבות ביחסי מין (sexually transmitted disease). מכיוון שהסימנים לזיהום בנגיף יכולים להיות בלתי מורגשים כמעט, רבים נושאים את הנגיף ואינם מודעים לכך.

לאחר ההדבקה הראשונית ובחלוף הסימפטומים של ההתפרצות, הנגיף נשאר בגוף באופן רדום ותוקף שוב את הגוף בשעת דחק (stress) או מחלה. הדבר נכון לגבי שני זני הנגיף. ההדבקה בנגיף הינה כרונית ומועדת להתפרצויות חוזרות ונשנות של הסימפטומים.

התפרצות של זיהום זה עלולה להוות סיכון עבור אוכלוסיות של מדוכאי חיסון ובקרב יילודים.

הרפס והריון

הנגיף יכול לעבור ליילוד מהאם דרך תעלת הלידה ולגרום לו למחלה קשה. מסיבה זו רצוי שאישה הרה המאובחנת עם הרפס באברי המין תימצא במעקב אחר המחלה לקראת הלידה.

למידע נוסף על הרפס בהריון

אודות הבדיקה

בדיקה זו מתבצעת על ידי לקיחת דם מהווריד.

הנחיות ומידע

    • הבדיקה היא בחינם.
    • הבדיקה נערכת במעבדות מכבי.
    • לא נדרשת הכנה מיוחדת.

תוצאות

המידע מתייחס להסבר כללי על אפשרויות התוצאות המתקבלות בבדיקה זו ואין לראות במידע זה כתוצאות הבדיקה של המטופל. יש לפנות אל הרופא המטפל ולדון עמו בתוצאות שהתקבלו.

ערכים תקינים

HSV IgG type 2 Negative (שלילי).

ערך שלילי בבדיקה מעיד כי לא התפתחו בגוף הנבדק נוגדנים להרפס סימפלקס מסוג 2 ולפיכך ניתן להסיק כי לא הייתה חשיפה לנגיף בעבר.

ערכים שאינם תקינים

HSV IgG type 2 Positive (חיובי).

ערך חיובי בבדיקה מעיד כי קיימים בגוף הנבדק נוגדנים לנגיף הרפס סימפלקס מסוג 2. נוגדנים אלו הם תוצאה של חשיפה לנגיף והדבקה בו בעבר.

מועד קבלת תוצאות הבדיקה

תוצאות הבדיקה יתקבלו תוך 4 ימי עבודה מיום ביצוע הבדיקה.
ניתן לצפות בתוצאות הבדיקה באתר מכבי Online, באפליקציית מכבי, או בעמדות מכבילי.

לחצו לצפייה בתוצאות בדיקות Online