09 דצמבר 2021 ה' טבת תשפ"ב

ניהול המרשמים והתרופות שלך

עולם התרופות באתר מכבי Online מרכז את כל המידע עבור חברי מכבי על כל התרופות שלהם ומאפשר להזמין תרופות מבית המרקחת.
לניהול תרופות ומרשמים באתר מכבי online
במכבי online ובאפליקציית הסלולר של מכבי אפשר לצפות במידע על התרופות והמרשמים שלכם ולבצע פעולות הנוגעות להם.

אילו פעולות אפשר לבצע?

  • לצפות במרשמים שבתוקף ולהזמין את התרופות מבית המרקחת
  • לצפות במרשמים שמומשו או שפג תוקפם
  • לבקש מהרופא לחדש מרשם
  • לצפות בהנחיות לשימוש בתרופות
  • לקרוא על כל תרופה - בלחיצה על שם התרופה
 

הנחיות לשימוש בשירות

באפליקציית מכבי לסלולר

לחצו על "תיק רפואי" במסך הבית של האפליקציה.
לאחר מכן לחצו על "תרופות ומרשמים".
 
לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה, טביעת אצבע או קוד חד פעמי. הנחיות להתחברות>
אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
 
לאחר הזדהות תוצג לפניכם רשימה של כל המרשמים שלכם: מרשמים לרכישה, מרשמים שנרכשו, מרשמים שפג תוקפם ואישורי תרופות שהתקבלו.
באמצעות כפתור "סינון לפי" ניתן לסנן את התוצאות ולהציג רק אישורי תרופות, רק מרשמים שפג תוקפם או רק תרופות שנרכשו בעבר.
 
אם אתם מחוברים לתיק הרפואי של ילדיכם או של בני משפחה אחרים, יוצג גם מידע על התרופות והמרשמים שלהם. כדי לצפות בתרופות ובמרשמים שלכם בלבד או של אחד מבני המשפחה, בחרו באחד מהשמות המופיעים בחלק העליון של המסך.
לחצו על אחד המרשמים או אישורי התרופה, כדי לצפות בפרטים.
 
בעמוד הבא יופיעו פרטי המרשם או האישור, כולל שם התרופה, תוקף המרשם ומספר הימים שנותרו לרכישת התרופה או לחידוש המרשם. 
בעמוד זה ניתן לצפות במרשם או להגיש בקשה לרופא לחידוש אישור התרופה.
 

באתר מכבי Online

התחברו לאתר מכבי Online באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה.
במסך הראשי, בחרו ב"תיק רפואי" בתפריט העליון ולאחר מכן בחרו תרופות ומרשמים או הקלידו תרופות ומרשמים בתיבת החיפוש.

כל התרופות

במסך זה מוצגים כל התרופות והמרשמים שלכם:
  • מרשמים לרכישה
  • מרשמים שאינם בתוקף
  • תרופות שנרכשו
  • בקשות מאושרות לאישור מקדים לתרופה
אפשר לסנן את הרשימה ל-תרופות קבועות.

מרשמים בתוקף

בדף זה יוצגו רק מרשמים בתוקף, כלומר מרשמים שניתנים לרכישה.
אפשר לסנן את הרשימה ל-תרופות קבועות.
בלחיצה על שם תרופה יוצגו כל הפרטים האלה:
  • תאריך הפקת המרשם
  • תוקף המרשם
  • סוג
  • תרופות חלופיות
  • אופן השימוש
  • כמה זמן נותר עד שהמרשם יאבד את תוקפו
  • אפשרות לבדיקת מלאי בבית המרקחת של מכבי
  • אפשרות להזמין את התרופה

בקשות לאישור מקדים של תרופה

תרופות שנדרש אישור מקדים של מכבי לפני רכישתן והבקשה אושרה - יוצגו ב-2 מקומות:
  • כל התרופות
  • מרשמים לרכישה
 

מרשמים לחידוש

ברשימה זו מוצגות תרופות קבועות שיש לחדש את המרשם בעבורן.
לחיצה על שם תרופה תפתח דף ובו מידע על התרופה, פרטי המרשם ופרטי הרכישה, וכן מידע על מספר הימים שנותרו לחידוש המרשם.
  1. לחידוש מרשם יש ללחוץ על כפתור בקשה לחידוש המרשם.
  2. בדף שיפתח לחצו על מרשם לתרופות. התרופה המבוקשת מוצגת כשהיא כבר מסומנת.
  3. אם טרם הגיע המועד לחדש את המרשם תקבלו על כך הודעה.
 

היסטוריית תרופות

בדף זה מוצגים המרשמים של כל התרופות שרכשתם (כולל תרופות ללא מרשם) ותרופות שהמרשם שלהן אינו בתוקף:
  • היסטוריית התרופות מוצגת עד שנה אחורה. על מנת לצפות בהיסטוריית תרופות עד 10 שנים אחורה לחצו על צפייה בהיסטוריית התרופות המלאה
  • בציר הזמן מוצג תאריך הרכישה או תאריך התוקף של כל מרשם
  • אפשר לסנן את רשימת התרופות לפי תרופות קבועות או לפי סטטוס (נרכש או פג תוקף)

חיפוש

תוכלו להקליד בתיבת החיפוש את שם התרופה או את שם הרופא שרשם אותה ולקבל את המידע על אותה תרופה:

 

 

תשובות לשאלות נפוצות

למה כתוב "רופא לא ידוע" בטבלת "תרופות שנרכשו"?
שם הרופא לא יופיע אם התרופה נרכשה ללא מרשם או שהתרופה נרכשה בבית מרקחת פרטי.
למה לשונית "מרשמים שפג תוקפם" לא מופיעה?
לשונית זו מופיעה רק אם היו לך מרשמים לתרופות שפג תוקפם ב-3 החודשים האחרונים (כלומר, התרופות לא נרכשו בזמן).
למה המרשם שקיבלתי מהרופא לא מופיע באתר?
ראשית, בדקו אם המרשם שקיבלתם מהרופא מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״.
אם המרשם לא מופיע שם – הגישו בקשה לרופא למרשם חדש. הנחיות להגשת בקשה לרופא>
אם המרשם כן מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, בדקו אם המרשם מופיע בעמודים הבאים:
 
אם המרשם לא מופיע בעמודים אלה, אך מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, ייתכן שהמרשם בוטל בגלל שקיבלתם שני מרשמים לאותה תרופה שהתאריכים שלהם חופפים.
מרשמים כפולים מבוטלים אוטומטית ולכן לא מוצגים בעמודים אלה.

 תשובות לשאלות נפוצות

למה כתוב "רופא לא ידוע" בטבלת "תרופות שנרכשו"?

שם הרופא לא יופיע אם התרופה נרכשה ללא מרשם או שהתרופה נרכשה בבית מרקחת פרטי.

למה לשונית "מרשמים שפג תוקפם" לא מופיעה?

לשונית זו מופיעה רק אם היו לך מרשמים לתרופות שפג תוקפם ב-3 החודשים האחרונים (כלומר, התרופות לא נרכשו בזמן).

למה המרשם שקיבלתי מהרופא לא מופיע באתר?

ראשית, בדקו אם המרשם שקיבלתם מהרופא מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״.

הנחיות לצפייה בבקשות שנשלחו לרופא >

אם המרשם לא מופיע שם – הגישו בקשה לרופא למרשם חדש. הנחיות להגשת בקשה לרופא >

אם המרשם כן מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, בדקו אם המרשם מופיע בעמודים הבאים: 

אם המרשם לא מופיע בעמודים אלה, אך מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, ייתכן שהמרשם בוטל בגלל שקיבלתם שני מרשמים לאותה תרופה שהתאריכים שלהם חופפים.

מרשמים כפולים מבוטלים אוטומטית ולכן לא מוצגים בעמודים אלה.