23 נובמבר 2019 כ"ה חשון תש"פ

ניהול המרשמים והתרופות שלך

עולם התרופות באתר מכבי Online מרכז את כל המידע עבור חברי מכבי על כל התרופות שלהם ומאפשר להזמין תרופות מבית המרקחת.
לניהול תרופות ומרשמים באתר מכבי online
במכבי online ובאפליקציית הסלולר של מכבי אפשר לצפות במידע על התרופות והמרשמים שלכם ולבצע פעולות הנוגעות להם.

אילו פעולות אפשר לבצע?

  • לצפות במרשמים שבתוקף ולהזמין את התרופות מבית המרקחת
  • לצפות במרשמים שמומשו או שפג תוקפם
  • לבקש מהרופא לחדש מרשם
  • לצפות בהנחיות לשימוש בתרופות
  • לקרוא על כל תרופה - בלחיצה על שם התרופה
 

הנחיות לשימוש בשירות

באתר מכבי Online

התחברו לאתר מכבי Online באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה.
במסך הראשי, בחרו ב"תיק רפואי" בתפריט העליון ולאחר מכן בחרו ב"ניהול תרופות ומרשמים" בתפריט השמאלי:
מסך ניהול תרופות ומרשמים
במסך זה יופיעו 3 רשימות, זו מעל זו:
  • ״תרופות לרכישה״ - מרשמים שממתינים לרכישה
  • ״מרשמים שיש לחדש״ – תוקפם פג או יפוג בקרוב
  • ״חידוש אישורי תרופות״ - אישורים שיש לחדש עבור תרופות המצריכות אישור.
     

תרופות לרכישה

ברשימה זו יופיעו כל התרופות הקבועות והזמניות שנרשמו לך אך טרם רכשת אותן.
לחיצה על שם התרופה תפתח עמוד מידע על התרופה.
לצד כל תרופה מופיעים סימונים:
  • סוג המרשם: מרשם נייר מסומן באייקון של דף, ומרשם דיגיטלי מסומן באייקון של אטב.
  • הזמן הנותר לרכישת התרופה
  • כפתור הוספה לסל הקניות (הוספה לסל הקניות) שיוביל להזמנת התרופה מבית המרקחת. הנחיות להזמנת תרופות מבית המרקחת >
  • כפתור  הצגת פרטי התרופה (פלוס), לצפייה בפרטים נוספים על התרופה והמרשם: שם הרופא שרשם אותה, תאריך הפקת המרשם ותוקף המרשם. עבור תרופות קבועות יוצג מדד היענות תרופתית, שמציג את מידת הסדירות שבה אתם רוכשים את התרופה.
פירוט תרופה קבועה ומדד ההיענות התרופתית

מרשמים לחידוש

ברשימה זו יופיעו תרופות קבועות שיש לחדש את המרשם עבורן.
לחצו על הכפתור  בקשת מרשם מהרופא (בקשת מרשם מהרופא) לבקשת חידוש המרשם מהרופא. הנחיות להגשת בקשה לרופא >
רשימת מרשמים לחידוש

חידוש אישורי תרופות

ברשימה זו יופיעו אישורים שיש לחדש עבור תרופות הדורשות אישור.
לחצו על הכפתור בקשת אישור (בקשת אישור) לבקשת אישור עבור התרופה. הנחיות לבקשת אישור לתרופה >

לשונית ״רשימת התרופות שלי״

לצפייה במרשמים שלכם לתרופות, בחרו ב"תיק רפואי" בתפריט העליון ולאחר מכן בחרו ב"רשימת התרופות שלי" בתפריט השמאלי.

לשונית ״תרופות מרשם לרכישה״


לצפייה בתרופות המרשם שאפשר לרכוש במכבי פארם, בחרו ב"תיק רפואי" בתפריט העליון ולאחר מכן בחרו ב"תרופות מרשם לרכישה" בתפריט השמאלי.
  • בדף זה מוצגות רק תרופות מרשם שאפשר להזמין ממכבי פארם.
  • להזמנת התרופה מבית המרקחת לחצו על כפתור  הוספה לסל הקניות (הוספה לסל הקניות)
  • להדפסת מרשם דיגיטלי לחצו על האייקון להוסיף כאן אייקון של מדפסת
 
לא ניתן להדפיס בעמוד זה מרשם נייר שהופק במרפאה. להנפקת מרשם נייר יש לפנות למרכז הרפואי (הסניף).

תרופות שנרכשו

לצפייה ברשימת התרופות שרכשתם, בחרו ב"תיק רפואי" בתפריט העליון ולאחר מכן בחרו ב"היסטוריית התרופות שלי" בתפריט השמאלי.
בעמוד הבא יוצגו התרופות שרכשתם בשנים האחרונות.
הרשימה מסודרת לפי תאריך סיום המרשם, מהתאריך הקרוב ביותר לרחוק ביותר.
לצד כל תרופה מוצג תאריך הרכישה, שם התרופה (לחיצה על שם תרופה תפתח דף מידע אודותיה), שם הרופא או המטפל שניפקו את התרופה, הכמות שנרכשה, בית המרקחת שבו נרכשה התרופה, המחיר המקורי של התרופה והמחיר שמשלמים חברי מכבי לאחר הנחה.

 
לסינון התוצאות על פי תאריכים, בחרו טווח תאריכים במנגנון החיפוש שמעל רשימת התרופות.
להצגת תרופות מרשם בלבד סמנו את התיבה ״תרופות במרשם״. לאחר מכן לחצו ״הצג״.

 

מרשמים שפג תוקפם

לצפייה במרשמים שפג תוקפם ויש לחדש, לחצו על ״תיק רפואי״ בתפריט העליון ולאחר מכן בחרו ב״היסטוריית התרופות שלי" בתפריט השמאלי. לאחר מכן לחצו על הלשונית "מרשמים שפג תוקפם״. 
בלשונית זו מוצגות תרופות מרשם שלא נרכשו ותוקפן פג ב-3 החודשים האחרונים.
הרשימה מסודרת לפי תאריך סוף תוקף המרשם.
לצד כל תרופה מוצגים התאריך שבו הופק המרשם, שם התרופה (לחצו על השם לקבלת מידע מפורט על התרופה), שם הרופא או המטפל שהפיק את המרשם והתאריך האחרון שבו ניתן היה לרכוש את התרופה.
  • לצפייה בהנחיות לנטילת התרופה, לחצו על הכפתור 
  • להגשת בקשה לחידוש המרשם, לחצו על הכפתור "הגשת בקשה חדשה לרופא". הנחיות להגשת בקשה לרופא>

תשובות לשאלות נפוצות

למה כתוב "רופא לא ידוע" בטבלת "תרופות שנרכשו"?
שם הרופא לא יופיע אם התרופה נרכשה ללא מרשם או שהתרופה נרכשה בבית מרקחת פרטי.
למה לשונית "מרשמים שפג תוקפם" לא מופיעה?
לשונית זו מופיעה רק אם היו לך מרשמים לתרופות שפג תוקפם ב-3 החודשים האחרונים (כלומר, התרופות לא נרכשו בזמן).
למה המרשם שקיבלתי מהרופא לא מופיע באתר?
ראשית, בדקו אם המרשם שקיבלתם מהרופא מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״.
אם המרשם לא מופיע שם – הגישו בקשה לרופא למרשם חדש. הנחיות להגשת בקשה לרופא>
אם המרשם כן מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, בדקו אם המרשם מופיע בעמודים הבאים:
 
אם המרשם לא מופיע בעמודים אלה, אך מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, ייתכן שהמרשם בוטל בגלל שקיבלתם שני מרשמים לאותה תרופה שהתאריכים שלהם חופפים.
מרשמים כפולים מבוטלים אוטומטית ולכן לא מוצגים בעמודים אלה.

באפליקציית מכבי לסלולר

לחצו על "תיק רפואי" במסך הבית של האפליקציה.
לאחר מכן לחצו על "תרופות ומרשמים".
 
לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה, טביעת אצבע או קוד חד פעמי. הנחיות להתחברות>
אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
 
לאחר הזדהות תוצג לפניכם רשימה של כל המרשמים שלכם: מרשמים לרכישה, מרשמים שנרכשו, מרשמים שפג תוקפם ואישורי תרופות שהתקבלו.
באמצעות כפתור "סינון לפי" ניתן לסנן את התוצאות ולהציג רק אישורי תרופות, רק מרשמים שפג תוקפם או רק תרופות שנרכשו בעבר.
 
אם אתם מחוברים לתיק הרפואי של ילדיכם או של בני משפחה אחרים, יוצג גם מידע על התרופות והמרשמים שלהם. כדי לצפות בתרופות ובמרשמים שלכם בלבד או של אחד מבני המשפחה, בחרו באחד מהשמות המופיעים בחלק העליון של המסך.
לחצו על אחד המרשמים או אישורי התרופה, כדי לצפות בפרטים.
 
בעמוד הבא יופיעו פרטי המרשם או האישור, כולל שם התרופה, תוקף המרשם ומספר הימים שנותרו לרכישת התרופה או לחידוש המרשם. 
בעמוד זה ניתן לצפות במרשם או להגיש בקשה לרופא לחידוש אישור התרופה.
 

 תשובות לשאלות נפוצות

למה כתוב "רופא לא ידוע" בטבלת "תרופות שנרכשו"?

שם הרופא לא יופיע אם התרופה נרכשה ללא מרשם או שהתרופה נרכשה בבית מרקחת פרטי.

למה לשונית "מרשמים שפג תוקפם" לא מופיעה?

לשונית זו מופיעה רק אם היו לך מרשמים לתרופות שפג תוקפם ב-3 החודשים האחרונים (כלומר, התרופות לא נרכשו בזמן).

למה המרשם שקיבלתי מהרופא לא מופיע באתר?

ראשית, בדקו אם המרשם שקיבלתם מהרופא מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״.

הנחיות לצפייה בבקשות שנשלחו לרופא >

אם המרשם לא מופיע שם – הגישו בקשה לרופא למרשם חדש. הנחיות להגשת בקשה לרופא >

אם המרשם כן מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, בדקו אם המרשם מופיע בעמודים הבאים: 

אם המרשם לא מופיע בעמודים אלה, אך מופיע בעמוד ״בקשות מרופא״, ייתכן שהמרשם בוטל בגלל שקיבלתם שני מרשמים לאותה תרופה שהתאריכים שלהם חופפים.

מרשמים כפולים מבוטלים אוטומטית ולכן לא מוצגים בעמודים אלה.

 
צריכים מידע נוסף? פנו אלינו ונשמח לעזור