30 נובמבר 2020 י"ד כסלו תשפ"א
סדנאות מכבי קל לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל

סדנאות מכבי לתזונה נכונה

  • מכבי קל

  • עודף משקל בילדים

  • סדנאות סוכרת

  • פעילות גופנית

  • הרצאות ותמיכה בנושא ניתוח קיצור קיבה

  • פיסבוק תזונה

תזונה מאוזנת

פירות יבשים ואגוזים

פירות יבשים ואגוזים - לא רק בט"ו בשבט

פירות יבשים ואגוזים - לא רק בט"ו בשבט

אגוזים ופירות יבשים הם מזונות בריאים המכילים סיבים, ויטמינים ומינרלים אך אי אפשר להתעלם מתכולת השומן והסוכר שבהם. אז מה נכון וכיצד ניתן לשלב אותם בתזונה היומית? 

עוד
מי רוצה להיות טבעוני?

מי רוצה להיות טבעוני?

מי רוצה להיות טבעוני?

לא חשוב אם בחרתם בתזונה טבעונית ממניעים אידיאולוגיים או בריאותיים, כמו בכל שינוי בחיים, ובטח בתזונה שמשפיעה כל כך על בריאותנו, צריך להגיע מוכנים

עוד
תזונה ים תיכונית

תזונה ים תיכונית

תזונה ים תיכונית

הדיאטה הים תיכונית אינה עוד דיאטה טרנדית שתחלוף, אנשי המקצוע נוטים להמליץ עליה למגוון רחב של בעיות בריאות

עוד
כל הסיבות לקחת אומגה 3. חומצות שומן אומגה 3 אינן מקשה אחידה.  יש צורך לצרוך מכול השלוש: DHA, EPA, ALA. מהדגים או מכמוסות שמן דגים לא ניתן להימלט, וגם ביצים מועשרות באומגה 3 מהוות מקור טוב.

ארוחת בוקר לילד שלי

ארוחת הבוקר של הילד שלי

ומה כדאי לשים בכריך לארוחת עשר?

מחקרים מדעיים הוכיחו שילדים המקפידים לאכול ארוחת בוקר מפגינים יכולת טובה יותר מבחינת הריכוז והזיכרון, הם רגועים יותר ומגיעים להישגים גבוהים יותר בלימודים

עוד
טונה - מה לעשות איתה?

מתכונים מנצחים לדג הטונה

טונה - מה לעשות איתה?

לבשר הטונה העדין יתרון שהוא מהווה נשא של טעמים והולך לכיוון שהתיבול לוקח אותו. התיבול יכול לכלול צמחי תבלין טריים או תבלינים גרוסים דוגמת זרעי כוסברה, חרדל ואפילו ואסאבי. מלח, פלפל ושמן ישלימו את התיבול

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
התוספים שבמזון שלנו

התוספים שבמזון – הטוב, הרע והיפה

התוספים שבמזון שלנו

לתוספים יש שימושים רבים, הכוללים הארכת חיי מדף, העצמת טעם, מתן מרקם מסוים או צבע, או העשרה בוויטמינים ובמינרלים. חלקם בטוחים לחלוטין לשימוש, מאחרים כדאי להימנע או לפחות להמעיט בצריכה

 

(מתוך מגזין ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד

בריאות ודיאטה

צום חלקי - בריא?

מהי דיאטת הצום החלקי?

והאם היא בריאה

מותר ואף רצוי וצריך לשתות במהלך הצום – מים בעיקר, אבל גם סודה, תה ירוק וקפה בלי חלב. כמובן בלי סוכר

עוד
יורדים מעודף המשקל

נלחמים בעודף המשקל

יורדים מעודף המשקל

לעודף המשקל יש בדרך כלל השפעה על מצבו הבריאותי של הילד, כמו גם משמעויות חברתיות ותפקודיות. להורים קשה ומתסכל לראות את הילד סובל, אך מסתבר שהם מתקשים לבחור דרך פעולה נכונה כדי לעזור לילד לשנות הרגלים. לכך מצטרף החשש ש"אולי בהתערבותנו נגביר את הסבל או נעודד הפרעות אכילה".

עוד
5 מיתוסים על דיאטה

כל האמת על משקל

אז מותר לאכול ביצה בכל יום?

רמת המודעות לאכילה בריאה ופעילות גופנית הולכת וגוברת, ואיתה ריבוי הדעות והגישות ל"דרך התזונתית המושלמת״

עוד

מרכיבים תפריט

כללי בטיחות ואחסון במזון

מאחסון במקרר ועד שימוש בסכין - כל הכללים לבטיחות במטבח

כיצד כדאי לרחוץ ירקות? למשך כמה זמן ניתן לאחסן דגים במקרר? אילו סירים ומחבתות טובים לבריאותכם? ריכזנו מידע מקיף ועצות טובות לבישול בטוח 

 

(מתוך מגזין בישול בטוח וטיפול במזון)

עוד
close
מה בריא באבוקדו?

אבוקדו - קל להכין, בריא לאכול

מה בריא באבוקדו?

סגולותיו הבריאותיות של האבוקדו הן רבות. הוא עשיר מאד בסיבים תזונתיים ובשומנים טובים ודל בפחמימות. מתכונים לגוואקמולי קלאסי, סלט ביצה ואבוקדו ומרק אבוקדו מוקרם (קר) פיקנטי 

 

עוד
המדריך לנוגדי חמצון

אנטיאוקסידנטים, מה הסיפור

המדריך לנוגדי חמצון

תזונה עתירת אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) חשובה לשמירת הבריאות והיא עשויה לתרום למניעת בעיות רפואיות רבות, לרבות טרשת עורקים וסרטן. עם זאת, נטילה עודפת עלולה להיות מסוכנת לא פחות ממחסור.

 

(מתוך מגזין ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה)

עוד
עידן החלב והגבינה

יש חלב?

עידן החלב והגבינה

החלב ומוצריו זוכים בעת האחרונה לביקורת שלילית, שמקורה בעיקר בתכולת הכולסטרול וברגישות של אנשים מסוימים ללקטוז. כבודן של האזהרות במקומן, אך אין בהן כדי לפסול את החלב ומוצריו, תוך התעלמות מריבוי ההיבטים הבריאותיים החיוביים שלהם 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
פנה, פוסילי, ספגטי

מתכוני פסטה מרעננים לקיץ

פנה, פוסילי, ספגטי

הפסטה היא נשא מצוין של טעמים, שכן היא סופחת ומשקפת את טעמי הרוטב, המרק או התבשיל בו היא מככבת. בפן הבריאותי היא משמשת ספק חשוב של קלוריות מורכבות ומהווה מרכיב מרכזי בתזונה הים תיכונית, שנמצאה כמפחיתת סכנת מוות כתוצאה ממחלות לב או סרטן 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד
זמן תפוח ואגס

קח פרי

זמן תפוח ואגס

התפוח והאגס הם מהבריאים ומהטעימים שבפירות. מוכרים כיום כ-7,000 זני תפוחים וכ-3,000 זני אגסים, כולם עשירים בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים, בנוגדי חמצון, בוויטמינים ובמינרלים

עוד
הכל אודות האורז

מיליארד סינים לא טועים

הכל אודות האורז

האורז הוא מקור טוב לפחמימות מורכבות, למינרלים וויטמינים מקבוצת B. האם האורז הלבן אינו בריא ובמה הוא נבדל מהמלא. איזה סוג אורז לאיזה מתכון, טיפים לבחירת ובישול אורז. מתכונים נבחרים לסושי, אורז בנקוק, פילאף וריזוטו

עוד
סלק לכל עת

הגיע הזמן להסתלק

סלק לכל עת

מבחינת הערכים הבריאותיים, יש לסלק מעט מתחרים ומבחינה קולינרית הוא זוכה לככב במטבחים רבים, החל מתפקיד מפתח במרק הבורשט המזרח אירופאי וכלה בסלטים רבים המאפיינים את המטבח הים תיכוני

עוד

מסיבת תה: כול ההנחיות להכנת תה איכותי (כולל קר) ומילה על קומקום אלקטרוני
קפה, קפאין ובריאות: מחקרים מדעיים מהשנים האחרונות גילו שצריכת קפה מתונה עשויה להפחית את הסיכון למספר מחלות 
עולם הפטריות: כן הן בריאות וכדאי לכלול אותן בתפריט. מהם ההבדלים בין הסוגים והזנים, ומתכונים למרק פטריות, פטריות כבושות וסלמון בפטריות
הצ'ילי טוב, או רע לבריאות? לחומר אשר גורם תחושת חריפות יש סגולות בריאותיות אבל צריכה מופרזת עלולה להיות מסוכנת

אלוף בצלות ואלוף שום

מי צריך להתנשק בכלל?

אלוף בצלות ואלוף שום

הם קוטלים חיידקים ונגיפים, מסייעים לטיפול בסרטן, בסוכרת ובאוסטיאופורוזיס ומונעים מחלות כלי דם ולב. כול זאת מבלי להזכיר את הטעם שהם מוסיפים כמעט לכול מנה

עוד
שימו שמן

שימו שמן

מדריך מקוצר לסוגי שמנים

השוק מוצף היום במבחר גדול של שמנים. כיצד נדע איזה שמן בריא יותר? איך נבחר עם איזה שמן לתבל את הסלט ועם איזה שמן לטגן או לאפות? לכל שיטת בישול יש שמנים המתאימים לה, בהתאם לדרגת החימום שלהם ומשתנים נוספים.

עוד
קפה: לא לכל אחד

מה קורה בקפה?

קפה: לא לכל אחד

לא ברור אם צריכה קבועה של קפה עלולה לגרום ליתר-לחץ דם או להחמירו. נשים הרות חייבות משנה זהירות ובכלל נשים שצורכות קפה צריכות להקפיד על צריכת סידן נאותה. לא לחולי סוכרת

עוד
שמן זית, מלך השמנים

משמנים בנחת

שמן זית, מלך השמנים

לא קונים שמן זית שהוא 'Virgin', מזוכך, זך או טהור - רק כתית מעולה. שמן הזית מומלץ גם לטיגון והוא עשוי להוות מגן בפני שבץ. עד 40 מ"ל ליום ללא כול בעיה. שמן זית איכותי עם תמצית כמהין יעניק לכם חוויה ייחודית

עוד
קישואים, בננות ולחץ דם

על סידן, אשלגן ומה שביניהם

קישואים, בננות ולחץ דם

שמירה על לחץ דם תקין היא אחת המטלות הבריאותיות שניתן להשיג בקלות. מחיר ההזנחה עלול להיות כבד. גם אלו שאובחנו כבעלי לחץ דם גבוה יכולים בעזרת כמה שינויים בהרגלי החיים להיטיב את מצבם

עוד
צמחונות ותזונה מאוזנת

איך בונים תפריט מאוזן?

צמחונות, טבעונות, סויה ותזונה מאוזנת

אם בחרתם להימנע מבשר וממוצרים נוספים מהחי, חשוב לתכנן תפריט עשיר, בריא ומאוזן שייתן לגוף את כל מה שדרוש לו.

מומלץ לגשת לייעוץ תזונה עם הדיאטנית של מכבי - במיוחד לילדים, נשים בהריון ונשים הקרבות לגיל המעבר.

עוד
5 ארוחות בוקר

לא פוסחים על ארוחת הבוקר. נקודה

5 ארוחות בוקר

ארוחת הבוקר היא הכי חשובה וארוחות בוקר עשירות בחלבונים הן המועדפות. לא להתחיל את היום בשוקו ואף דגני בוקר אינם הפיתרון. הפוסחים על ארוחת בוקר סובלים יותר מעודף משקל. 5 הצעות לארוחות בוקר טעימות 

 

(מתוך מגזין מתכונים)

עוד