בקשות מהמשרד או מהרופא באתר או באפליקציה

עדכון אחרון 07.03.23

בעזרת שירות בקשות מהרופא או מהמשרד תוכלו ליצור קשר עם הרופא שלכם באתר מכבי Online או באפליקציה, לבקש מרשמים, הפניות ואישורים או להתייעץ עמם לגבי מצב רפואי - בלי להגיע למרכז הרפואי או למרפאה. 

בקשות למשרד

    • אישורי תרופות 
    • התחייבויות (טופס 17)
    • החזר כספי
    • איתור שירותים
    • קורונה
    • מסמכים

בקשות לרופא

פניות בנושאים רפואיים לא דחופים שאינם מחייבים בדיקת רופא, בנושאים אלו: 

    • בקשת מרשם לתרופה או חידוש מרשם (לא אישור לתרופה)
    • בקשת הפניה
    • אישור מחלה
    • שאלה לרופא

 

כמה בקשות אפשר להגיש לרופא?

אפשר להגיש עד 4 בקשות ברבעון.

בכל בקשה אפשר לשלוח כמה נושאים יחד (למשל: גם בקשת מרשם, גם בקשת אישור מחלה וגם שאלה לרופא).

חברים מעל גיל 70 -יכולים להגיש עד 5 בקשות ברבעון

חברים שיכולים לשלוח בקשות לרופא משפחה ולרופא ילדים בלי הגבלה: 

    • חולים במחלה קשה (קוד 1400)
    • חברים עם מוגבלות בשמיעה
    • ילדים להורים עם צורך בהתאמה לשמיעה (קוד 4116)
    • חברים המטופלים ביחידה לטיפולי בית 
    • ילדים סומטים (קוד 1430)

מי יכול להגיש בקשה לרופא?

אפשר לפנות לרופא אם מתקיימים 2 תנאים: 

    • יש לכם סיסמה למכבי ב-Online 
    • ביקרתם אצל הרופא בשנה וחצי האחרונות, והרופא בדק אתכם וכתב אבחנה בתיק הרפואי שלכם

לאילו רופאים אפשר להגיש בקשה?

רופאי משפחה ורופאי ילדים שהצטרפו לשירות בקשות ב-Online:

    • רופא משפחה ורופא ילדים - בקשה וירטואלית יכולה להישלח לרופאים רק אם ביקרתם אצלם ב-18 החודשים האחרונים.
    • רופא נשים - אפשר להגיש בקשה לרופא נשים האחרון שביקרת אצלו בשנה שחלפה. גם קטינות בגיל 16-18 שיש להן סיסמה לאתר מכבי Online יכולות להגיש בקשה לרופא נשים. הבקשה שקטינות ישלחו לרופא חשופה גם להוריהן ולאפוטרופסיהן, בהתאם לחוק.
    • אם ביקרתם אצל רופא משפחה נוסף, שאינו הרופא הקבוע שלכם, תוכלו לשלוח גם אליו בקשה מקוונת, עד 3 חודשים מיום הביקור.

 

מתי מקבלים תשובה מהרופא?

    • רופא משפחה וילדים - בתוך 7 ימים (5 ימי עבודה)
    • רופא נשים - בתוך 10 ימי עבודה

השירות אינו מיועד למקרים דחופים. אם אתם זקוקים לעזרה רפואית דחופה יש לפנות לגורמים הטיפוליים הרלוונטיים, ובמקרה הצורך למוקדי רפואה דחופה. 

לשיקול הרופאים אם לענות לכל בקשה וכיצד, בהתאם לשיקול דעת רפואי. באפשרותכם לתת מענה מלא או חלקי, לדחות את הבקשה, לזמן אתכם לביקור במרפאה או לתת להם המלצה כיצד לנהוג. אם תשובת הרופא כוללת הסבר או המלצות, קראו אותן היטב ועקבו אחריהן. 

חשוב לדעת

    • אישורים לתרופות - שירות בקשות מהרופא אינו כולל בקשת אישור לתרופה
    • פניות בנושאים מנהליים - בקשות בנושאים מנהליים יש לשלוח למזכירות המשרד הרפואי (בקשות למינהל). לרופא מפנים רק שאלות בנושאים רפואיים
    • השתדלו לנסח את הבקשה בקצרה ולכלול כל מידע שנותן השירות (רופא או משרד) יצטרך כדי להשיב לבקשה
    • צ'ט עם מכבי - זמין בשבילכם בכל ימות השבוע

תשובות לשאלות נפוצות על שירות בקשות מהרופא או מהמשרד

    • בשירות משתתפים רק רופאי משפחה, רופאי ילדים ורופאי נשים. אין אפשרות לשלוח בקשה לרופאים מומחים (כגון רופאי עור, אורתופדים וכדומה)
    • רופא הנשים שיוצג הוא הרופא האחרון שאצלו ביקרת בשנה החולפת
    • אפשר לשלוח בקשה לרופא רק בתנאי שבשנה וחצי החולפת ביקרת אצלו והוא בדק אותך במרפאה. ביקורים לשם לקיחת מרשם או הפניה אינם נחשבים ביקורי םמלאים. 24 שעות לאחר הביקור אצל הרופא תהיה לך אפשרות לשלוח בקשות לאותו רופא
    • יכול להיות שהרופא שלך עדייין לא הצטרף לשירות 

אפשר לערוך או לבטל בקשה ששלחתם, כל עוד הרופא לא קרא אותה.

לאחר שהרופא קורא את הבקשה, הבקשה ששלחתם ותשובת הרופא מתועדים בתיק הרפואי שלכם, ואז כבר אי אפשר למחוק או לערוך אותם.

איך תדעו אם הרופא קרא את הבקשה?

    • צפו בפירוט הבקשות ששלחתם במכבי Online או באפליציה
    • בקשה שהרופא עדיין לא קרא מסומנת ב"חדש"
    • אפשר לשלוח בקשה לרופא בכל שעה. הרופא ישיב בתוך כמה ימים, בשעות העבודה שלו.
    • אם הרופא שלך נעדר מהמרפאה לתקופה מסוימת (למשל עקב נסיעה או מחלה) אי אפשר לשלוח לו בקשה עד שישוב. אם הרופא שנעדר עובד במרפאה משותפת והרופאים במרפאה רשומים לשירות "בקשות מהרופא", אפשר בינתיים להגיש בקשה לצוות הרופאים במרפאה. 

ייתכן שבתוכן הבקשהש לך יש סימנים שמונעים את שליחת הבקשה. 

יש להסיר סימנים אלו: ; {} <> / 

ולנסות לשלוח שוב. 

ייתכן שהבקשה שכתבתם ארוכה מדי. נסו לקצר אותה - אפשר להכניס מספר מוגבל של תווים: 

    • בקשת מרשם - עד 100 תווים
    • בקשת אישור מחלה ואישור על מצב רפואי - עד 30 תווים
    • שאלה לרופא - עד 200 תווים

אחרי שקיצרתם את המסר, נסו להגיש את הבקשה מחדש. 

יש להזין בשדה "מספר טלפון" ספרות בלבד. בלי מקף או רווח.

תשובה זו יכולה להופיע בכמה מקרים: 

    • הרופא לא הספיק לענות בתוך 5 ימים
    • הרופא לא קיבל מספיק פרטים כדי להשיב לבקשה או להפיק מרשם
    • הרופא רוצה שתגיע למרפאה, למשל לצורך בדיקות

לבירור נוסף אפשר לפנות לרופא המטפל או למרפאה שבה הוא עובד. 

    • אין אפשרות להגיש את אותה בקשה בשנית
    • בקשה שחזרה בלי מענה איננה הספרת במכסה של 5 בקשות ברבעון

משמעות ההודעה היא שיש תקלה טכנית במרפאת הרופא.

עליך להגיע למרפאה כדי לקבל את הטפסים או המרשמים שהודפסו.

אפשר לבקש מרשם רק לתרופות שנרכשו ב-12 החודשים האחרונים.

אם ברצונך לקבל מרשם לתרופות שלא רכשת בשנה האחרונה, יש ליצור קשר עם הרופא בטלפון או להגיע למרפאה. 

    • כל בקשה ששלחת לרופא
    • בקשת התחייבות
    • בקשה לאישור תרופות
    • בקשת החזר
    • פנייה שנשלחה במעטפת אל-תור במרכז הרפואי
    • פנייה בנושא בחירת הרופא שלי
    • בקשה לאישור ניתוח בחו"ל
    • בקשת הנחה באשפוז סיעודי מורכב
    • בקשה למסירת תיק רפואי
    • פנייה לחידוש רטרואקטיבי של החברות בביטוח המשלים
    • פנייה לוועדה לניתוחי שדיים
    • בקשה לסיוע מקרן הרווחה
    • בקשת שירות בפקס או בדוא"ל
    • בקשת משלוח פריטים במרכז רפואי או במוקד

כדי לצפות בקובץ יש להתקין על המחשב את תוכנת אקרובט רידר (Acrobat Reader) בגרסה 88 ומעלה.