30 מרץ 2017 ג' ניסן תשע"ז

הדרכה לאתר מכבי Online ואפליקציית הסלולר

לרשותכם מאגר עמודי הדרכה שילוו אתכם צעד אחר צעד בדרך לפעולה המבוקשת

שאלות נפוצות

שחזרתי סיסמה אך היא לא הגיעה לתיבת הדואר האלקטרוני שלי. מה עליי לעשות?

הודעת השיחזור מגיעה לתיבת הדואר האלקטרוני תוך 15 דקות לכל היותר. אם לא הגיעה תוך זמן זה, מומלץ לבדוק האם הודעת השחזור הגיעה לתיבת דואר הזבל ("Spam").

יש לוודא כי כתובת הדואר האלקטרוני שהזנת היא אותה הכתובת איתה נרשמת לשירות.

שיחזרתי סיסמה או שקיבלתי סיסמה חדשה ואיני מצליח להיכנס איתה למערכת
  1. יש לסגור את חלונות הדפדפן ולפתוח מחדש את מסך הכניסה למכבי Online.
  2. את הסיסמה החדשה יש להקיש ידנית. אין להעתיק אותה מהמייל שהתקבל באמצעות פקודות "העתק" ו"הדבק".
  3. אם הסיסמה עדיין לא נקלטת, ניתן לשחזר את הסיסמה בשנית או להנפיק סיסמה חדשה בסניף.
הכנסתי את פרטי ההתחברות וקיבלתי הודעה לפיה אחד מהם שגוי

יש לנסות להזין את הנתונים פעם נוספת. זיכרו כי לאחר שישה ניסיונות ייחסם החשבון ויהיה צורך לשחזר סיסמה.

אם הסיסמה עדיין לא נקלטת, ניתן לשחזר את הסיסמה או להנפיק סיסמה חדשה בסניף.

הכנסתי את פרטי ההתחברות וקיבלתי הודעת שגיאה באנגלית: "You are not authorized to view this page", או "The page cannot be displayed"
  1. מומלץ ראשית לסגור את הדפדפן ולפתוח אותו מחדש.
  2. פנו לספק האינטרנט לבדיקת הגדרות הדפדפן.
  3. אם אתם גולשים ממקום עבודה או מוסד, פנו לנציג המיחשוב לבירור.
מדוע לא ניתן להזמין תור לרופא שלי באמצעות אתר האינטרנט?

אפשרות הזמנת התור דרך מדריך השירותים או מכבי Online זמינה בשלב זה רק לרופאים ומטפלים שהצטרפו לשירות. מכבי שואפת לאפשר הזמנה מקוונת של תורים לכל השירותים הרפואיים המוענקים לחבריה.

כאשר לא ניתן להזמין תור באופן מקוון, יש להזמין את התור טלפונית, על ידי פנייה למספר המופיע במדריך השירותים.

ניסיתי להזמין תור וקיבלתי הודעת שגיאה

במקרים מסויימים לא ניתן לקבוע תור לרופא המבוקש:

  • כאשר מוזמן כבר תור לרופא מאותו מקצוע
  • כאשר ביקרת ברבעון האחרון אצל רופא מאותו מקצוע
  • רופאים מסויימים מקבלים חברים רק בטווח גילאים מסויים (למשל, רופאי ילדים)

 

במקרים אחרים, ניתן לפנות למוקד מכבי ללא הפסקה (*3555) לתמיכה.

כיצד אפשר להזמין תורים לילדי?

אפשרות זו פתוחה להורים וילדים הרשומים שניהם למכבי Online. אם נרשמת לשירות ורשמת גם את ילדיך, ניתן להיכנס לחשבון של ילדך דרך תפריט הבחירה בסרגל העליון של מכבי Online. לאחר מכן יש לפעול על פי ההנחיות הרגילות לניהול תורים.

לתמיכה באזור "הילדים איתך במכבי Online" >>

למה התור שלי לגינקולוג לא מופיע ברשימת התורים?

תורים לרופאי נשים לא יוצגו לחברות מתחת לגיל 18.

אם את מעל גיל 18, פני למוקד מכבי ללא הפסקה (*3555) לבירור נוסף.

בתוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות בדיקות?

משך עיבוד הנתונים בבדיקות המעבדה השונות מגוון, מרבית הבדיקות יופיעו באתר מכבי און ליין כבר למחרת הבדיקה, אולם לבדיקות אחרות ידרשו כמה ימים נוספים.

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על הגעת תוצאות באמצעות שירות תזכורות אישיות.

איך אפשר לדעת מתי התוצאות מתעדכנות?

אין צורך להיכנס לאתר על מנת לברר האם התעדכנו תוצאות הבדיקות. חברי מכבי יכולים להירשם לשירות תזכורות אישיות על מנת לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על הגעת תוצאות.

אילו תוצאות בדיקות מעבדה לא מופיעות במכבי Online?

תוצאות של בדיקות

איידס
ובדיקות פתולוגיה אינן מתעדכנות באתר, ויש לפנות לרופא המטפל על מנת לקבלן.

ניתן לקבל הודעה על הגעתן של תוצאות הבדיקות הללו באמצעות שירות תזכורות אישיות.

מדוע הפניות מרופאים שונים מופיעות תחת אותו השם?

בעמוד הראשי של תוצאות מעבדה מוצגות יחד תוצאות מהבדיקות העדכניות ביותר שערכתם. בדיקות שנערכו בתאריך מוקדם יותר יופיעו בעמוד הפניות קודמות.
 
אם פנית למעבדה עם מספר הפניות בו זמנית, תוצאותיהן יופיעו במרוכז בעמוד הראשי של תוצאות הבדיקות. גם אם ההפניות הן מרופאים שונים, המערכת תציג את כל התוצאות תחת שם אחד. הרופאים המפנים יקבלו את תוצאות המעבדה לבדיקות על פי החלוקה האמיתית שלהן, ולא באופן מאוחד.

מדוע מוצגות רק חלק מהתוצאות של הבדיקה שביצעתי?

בעמוד הראשי של תוצאות מעבדה מוצגות יחד תוצאות מבדיקות העדכניות ביותר שנערכו באותו תאריך. תוצאות בדיקות שהתקבלו בתאריך מוקדם יותר יופיעו בעמוד הפניות קודמות. כאשר רק חלק מהתוצאות אושרו במעבדה המרכזית, יופיע המידע עבורן בלבד, והתוצאות החסרות יתעדכנו בהמשך.

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על הגעת תוצאות באמצעות שירות תזכורות אישיות

כיצד אני יכול לראות את תוצאות הבדיקה של הילדים שלי?

הורים שנרשמו לשירות הילדים איתך במכבי Online יכולים לראות את תוצאות הבדיקות של ילדיהם. יש לבחור את שמו של ילדכם מהתפריט הנפתח בראש העמוד של מכבי Online, מתחת הכותרת "מציג מידע עבור:"

לחילופין, אם הוגדר חשבון נפרד לילדכם במכבי Online, ניתן לצפות במידע באמצעות כניסה לחשבונו בהקשת תעודת זהות וסיסמא.

בדיקות גינקולוגיות, בדיקות איידס ובדיקות הקשורות להריון והפלה לא יוצגו במערכת להורים של קטינים שביצעו בדיקות אלה.

מדוע תוצאות בדיקת ה-PAP שערכתי לא מופיעות בין תוצאות בדיקות המעבדה?

תוצאות בדיקת ה-PAP מופיעות בעמוד תוצאות נפרד. על מנת לצפות בהן, בחרו בלשונית "הצג" את סוג הבדיקה בו תרצו לצפות.

מדוע תוצאות הבדיקות הגנטיות שערכתי לא מופיעות בין תוצאות בדיקות המעבדה?

תוצאות של בדיקות גנטיות מופיעות בעמוד תוצאות נפרד. על מנת לצפות בהן, בחרו בלשונית "הצג" את סוג הבדיקה בו תרצו לצפות.

מדוע תוצאות בדיקת חלבון עוברי שערכתי לא מופיעות בין תוצאות בדיקות המעבדה?

תוצאות של בדיקות חלבון עוברי מופיעות בעמוד תוצאות נפרד. על מנת לצפות בהן, בחרו בלשונית "הצג" את סוג הבדיקה בו תרצו לצפות.

האפשרות להזמין ולהדפיס מרשמים לא מופיעה בתפריט הפעולות המקוונות של מכבי Online

השירות מופעל רק כאשר שני התנאים הבאים מתקיימים:

  • אחד מהרופאים המטפלים בך במכבי הצטרף לשירות.
  • ביקרת אצל הרופא הזה במהלך השנה האחרונה.
לא הצלחתי להדפיס או לפתוח את המרשם ששלח לי הרופא

ההדפסה אפשרית רק במחשב שמותקנת עליו תכנת Acrobat Reader. לחצו להסברים נוספים.

הרופא שלי משוייך לשירות הזמנת המרשמים, אבל הוא לא מופיע ברשימת הרופאים שלי

השירות יפעל רק אם ביקרת אצל הרופא המדובר במהלך השנה האחרונה. אם ביקרת אצל הרופא ובכל זאת שמו לא מופיע שירות הזמנת המרשמים, ניתן לפנות למוקד מכבי ללא הפסקה (3555*).

אני וילדי רשומים למכבי אונליין, אך הם לא מופיעים בעמוד שלי

שינויים במכבי Online, כגון הצטרפות של הורה למכבי או הרשמה של ילדים שנולדו במזל טוב, יכולים לקחת עד ארבעה ימי עבודה.

ניתן לוודא במוקד מכבי ללא הפסקה (3555*) כי המבוגר והקטין שאמורים להיות משוייכים זה לזה רשומים שניהם למכבי Online.

למידע על הצטרפות למכבי Online >>

אני לא רואה את הפרטים של חלק מילדי

ראשית עליך לוודא כי הילד שלא מופיע רשום לשירות מכבי אונליין. במידה שלא, יש להפיק לו סיסמה ראשונית בסניף מכבי.

בנוסף יש לזכור כי לא ניתן לצפות בפרטים של ילדיך שעברו את גיל 18.

בפירוט הביקורים או הבדיקות של בתי חסרים פרטים

בדיקות ותורים מסויימים לא יופיעו עבור קטינים במכבי Online. פריטים אלו לא יופיעו גם אם הוזמנו על ידי אחד ההורים:

  • תורים ובדיקות מתחום הגינקולוגיה
  • תוצאות בדיקות איידס
  • פרטים הקשורים להפלות
ניסיתי להדפיס תוצאות מעבדה, אך בהדפסה מופיעות כוכביות במקום מספרים. כיצד אקבל הדפסה מלאה של דף התוצאות?

מקרה זה נובע מהגדרות ההדפסה בדפדפן שלך. על מנת לקבל הדפסה מלאה, ליחצו על כפתור "הדפס" שבתחתית המסך ואשרו את משלוח ההדפסה.

בנוסף, וודאו כי הגלישה למכבי Online מתבצעת דרך דפדפן שנתמך על ידי האתר, כגון כרום (Chrome).

ניסיתי להדפיס מן האתר אך קיבלתי הודעת שגיאה לא מוגדרת. מה עליי לעשות?

ראשית יש לוודא כי המערכת תומכת בגרסת הדפדפן שברשותך.

במידה וגרסת הדפדפן שלך נתמכת וגם התקנת סרגל כלים חיצוני (כגון Google toolbar), יש לבצע את הפעולות הבאות:

עבור דפדפן בגרסה אנגלית:
בתפריט העליון בדפדפן יש לפתוח את Tools ולבחור באופציית Internet Options.
לאחר פתיחת החלונית יש לבחור בלשונית Advanced.
תחת הכותרת Browsing יש לבטל את הסימון ליד Enable third-party browser extensions.
כעת לחצו על OK, סגרו את הדפדפן ופתחו מחדש.

עבור דפדפן בגרסה עברית:
בתפריט העליון בדפדפן יש לפתוח את "כלים" ולבחור ב"אפשרויות אינטרנט".
לאחר פתיחת החלונית יש לבחור בלשונית "מתקדם".
תחת הכותרת "דפדוף" יש לבטל את הסימון ליד "אפשר הרחבות דפדפן של יצרנים אחרים".
כעת לחצו על "אישור", סגרו את הדפדפן ופתחו מחדש.

  • במידה שהבעיה עדיין לא נפתרה, יש לפנות לספק האינטרנט לשם קבלת הדרכה בנושא הגדרות מדפסת ודפדפנים.
ניסיתי להדפיס מן האתר אך במקום עברית מופיעות כוכביות או ג'יבריש. מה עליי לעשות?
  • וודאו כי הגלישה למכבי Online מתבצעת דרך דפדפן שנתמך על ידי האתר, כגון כרום (Chrome).
  • במידה וגרסת הדפדפן נתמכת, יש לפנות לספק שירותי האינטרנט לשם טיפול בהגדרות מדפסת.
מי יכול להשתמש בשירותי תקשורת עם הרופא?

השירות יופיע בתפריט מכבי של מכבי און ליין רק לחברים שמתאימים לכל ההגדרות הבאות:

  • חברים המטופלים אצל רופאים שהצטרפו לשירות. השירות פעיל עבור רופאי משפחה וילדים.
  • חברים שביקרו אצל הרופא המטפל בשנה האחרונה.
  • חברים שהסדירו הוראת קבע.