מוטוריקה עדינה

עדכון אחרון 30.12.20

כיצד תעזרו לילדכם להשתפר במוטוריקה עדינה?

כיצד מזהים מצבי קושי בפעילויות מוטוריקה עדינה אצל ילדים, ואיך אפשר לעזור במצבים אלו בסביבה הביתית

פעולות הידיים והאצבעות מלוות אותנו ואת הילדים שלנו לאורך כל שעות היום.

 

אף על פי שאנחנו מתייחסים אל פעולות אלה כפשוטות ומובנות מאליהן, מדובר במערכת חשובה מאוד להתפתחות הילד הנקראת מוטוריקה עדינה. מערכת זו כוללת את קבוצות השרירים בכפות הידיים, את התיאום בין היד לבין העיניים, הבאים לידי ביטוי בפעולות יומיומיות כמו אחיזת מברשת השיניים, אחיזת סכו"ם, מזיגת מים לכוס ועוד.

 

אם ילדכם מתקשה בפעילויות של מוטוריקה עדינה כגון ציור או גזירה, ייתכן שהבעיה היא בידיים ובאצבעות חלשות שאותן צריך לחזק. ידיים חזקות יאפשרו לילדים לשלוט על כלי הכתיבה או על המספריים, ויסייעו לתחושת הצלחה ויכולת ביצוע טובה.

 

הילדים זקוקים לכמה שיותר פעילויות המחזקות את כח הידיים שלהם וחשוב לחשוף אותם לפעילויות מגוונות שיאפשרו להם לשלוט היטב בכלי הכתיבה לסוגיהם.

אז איך עושים את זה בבית?

נותנים לילדים למלא ציור באמצעות מריחת פלסטלינה עם אצבעות הידיים. או מחבירים חרוזים בתוך בצק ולאחר מכן נותנים לילדים למצוא אותם ולהוציאם. כמובן שאפשר גם לתת לילדים לעזור בעבודות הבית כמו ללוש בצק, לחתוך ירקות, לסחוט מיצים ולתלות כביסה עם אטבים.

 

תמיד זכרו שהמטרה היא תחושת ההצלחה של הילדים והיא זו שתביא אותם לרצות להמשיך ולהתנסות.