שירותים מותאמים לאנשים עם מוגבלות בראייה ובקריאה
מידע על שירותי מכבי המותאמים לאנשים עם מוגבלות בראייה ובקריאה, וכן זכויות והטבות לחברי מכבי ברכישת אביזרי עזר לראייה ובמגוון טיפולים.
ראשית, כדי ליהנות משירותים המותאמים לאנשים עם מוגבלות בראייה, צריכה להיות רשומה בתיק הרפואי שלכם הערה בדבר מוגבלות בראייה.
איך מקבלים קוד למוגבלות בראייה
- באפליקציית מכבי ובאתר מכבי Online
אחרי הזדהות, יש להיכנס להגדרות > עדכון פרטים וססמה > סימון נגישות - מתקשרים למרכז הרפואי בדוא"ל ומבקשים להירשם לשירות. לאיתור מרכז רפואי >>
- ניגשים למשרד המרכז הרפואי ומבקשים להירשם לשירות.
לאיתור מרכז רפואי>>
התאמות למוגבלות בראייה במרכז הרפואי
עמדות מכבילי נגישות
עמדות מכבילי המצויות בתוך מתקני מכבי או מחוץ למתקן מאפשרות לקבל מידע אישי - הן רפואי והן מנהלתי - בשירות עצמי.
שפות
ההנחיות לשימוש בעמדות מכבילי ניתנות בכמה שפות:
- עברית
- רוסית
- צרפתית
- ערבית
- אנגלית
השירות עצמו ניתן בשפה העברית.
התאמות
- הכתב במכשיר הוא בהתאם לתקן (סוג גופן, גודל אות, צבע וניגודיות)
- על מנת להקל על ההתמצאות, כל נושא מוצג בכל המסכים עם אותו צבע רקע
הנחיות
- כדי להשתמש בעמדת מכבי לי המונגשת, חשוב שסיסמתך לאתר מכבי Online תהיה מורכבת מספרות בלבד
- בעמדה יש מקלדת מספרים בשביל אנשים עם מוגבלות בראייה. המקלדת ממוקמת מתחת למסך, בגובה 90 ס"מ מהרצפה
שימוש באוזניות
- חשוב להביא אתך אוזניות מהבית, כדי לשמור על היגיינה ועל בריאותך.
- בצד ימין של המסך, בגובה 120 ס"מ מהרצפה, מותקן "נוזל" (נקב להכנסת אוזניות).
- לחיצה על הספרה 5 במקלדת תפעיל את הדיבור באוזניות.
כרטיס מכבי עם זיהוי בכתב ברייל
חברים עם מוגבלות בראייה יכולים לקבל מדבקה בכתב ברייל להדביק על כרטיס מכבי שלהם, על מנת לעזור להם בזיהוי הכרטיס בארנק.
כלב נחייה וחיות שירות
אדם עיוור הנעזר בכלב נחייה או בחיית שירות אחרת זכאי להיכנס עם חיית השירות למתקני מכבי ולבתי המרקחת של מכבי פארם.
לזכאות המלאה לחצו כאן >>
התאמות למוגבלות בראייה מחוץ למרכז הרפואי
בטלפון
זימון וביטול תורים
מוקד השירות הטלפוני של מכבי שירותי בריאות "מכבי ללא הפסקה" זמין ונגיש לכלל החברים, כולל אנשים עם מוגבלויות. לפנייה למוקד חייב 3555* או 1700-50-53
קבלת מידע
שירות המענה הקולי זמין בכל שעות היממה, בואמצעותו אפשר לקבל מידע בנושאים מגוונים ולזמן תורים לשירותי מכבי. בין הנושאים שאפשר לקבל עליהם מידע במוקד: זכויות חברי מכבי, פרטי מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ועוד.
התייעצות רפואית עם אחות
מוקד האחיות פעיל בכל ימות השנה ובכל שעות היממה. מידע מילא על השירות >>
באפליקציית מכבי ובאתר מכבי
איתור שירותים רפואיים וזימון תורים במדריך השירותים >>
בפורמט דיגיטלי / כתב ברייל
קבלת חומרי מידע חיוניים בקובץ דיגיטלי הניתן להקראה באמצעות תוכנת הקראה, או להמרה לכתב ברייל.
המידע יסופק בתוך 3 שבועות מהגשת הבקשה.
דוח חשבון רבעוני מונגש
מדי רבעון חברי מכבי מקבלים במייל קישור לדוח חשבון רבעוני.
חברים שיש להם קוד מוגבלות בראייה מקבלים קישור לדוח מונגש.
כדי להתמודד עם בעיית ההנגשה של עברית בסלולר, יש לצפות בדוח המונגש במחשב, ולא בטלפון.
טיפים לקבלת טיפול רפואי טוב
- רוצה לבקר אצל רופא או מטפל חדש? לפני זימון התור מומלץ להתקשר למרפאה ולוודא כי לרופא או המטפל שאליו תגיע יש ניסיון עם אנשים עם מוגבלות בראייה.
- רצוי לבדוק אם יש אפשרות להאריך את זמן המפגש עם הרופא, במקרה שיש לך קושי שמצריך זמן נוסף.
- לפני הביקור כדאי ליצור קשר עם המרכז הרפואי, המכון או המרפאה על מנת לברר אילו התאמות ועזרי נגישות קיימים במקום.
- מומלץ להגיע לטיפול עם חבר או מלווה שיכול לסייע לך ולשמש עבורך מקור תמיכה.
- אפשר לבקש מהמלווה לרשום הערות שנאמרו במהלך הפגישה, כדי לעזור לך לזכור פרטים חשובים.
- חשוב לוודא שהמטפל יודע שהמלווה אינו אפוטרופוס שלך וכל התקשורת צריכה להיות מופנית אליך.
- רצוי לבקש מהמלווה להיכנס לחדר הבדיקה עמך. אם המלווה התבקש לעזוב את החדר, אפשר לשאול מה הסיבה לכך.
- אם יש לך צורך בעזרה במעבר למיטת הבדיקה או בהסרת בגדים, כדאי לשאול אם המלווה רשאי לעזור לך או אם קיים נוהל אחר לסיוע.
חלק מהטיפים נלקחו מתוך הנחיות שפורסמו על ידי הארגון העולמי למוגבלויות (WID) ב-2011
Training Tools for Health Care Providers, Disabled and Advocates on Culturally Competent Care and Compliance with Disability Law - published 2011.