05 יולי 2022 ו' תמוז תשפ"ב
מעודכן לתאריך  24.02.2022 

שירותים מותאמים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור

מידע על כל שירותי מכבי המותאמים לחברים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור, דרכים ליצירת קשר עם מרכזים רפואיים וטופס פנייה מקוון לבירור מידע ולכל שאלה.
מעודכן לתאריך  24.02.2022 
  • כדי ליהנות משירותים המותאמים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה, צריכה להיות רשומה לכם הערה בדבר מוגבלות בשמיעה. איך עושים את זה >
  • אם יש לכם ילדים קטינים, באופן אוטומטי יירשם במכבי כי יש לתקשר עם הוריהם באופן מותאם למוגבללות בשמיעה של ההורה.
 

תרגום מרחוק לשפת הסימנים

במרכז הרפואי ובמרפאה

הגעתם לרופא או צריכים לנהל שיחה עם האחות או כל נותן שירות אחר במכבי?
לצורך תקשורת ברורה ונוחה, תוכלו להיעזר במוקד התרגום לשפת הסימנים של משרד הבריאות, בזמן אמת במהלך המפגש.
השיחה תתנהל בוידאו בינכם לבין המתרגם ותתורגם לקול לטובת נותן השירות.
כדי את השירות ניתן לקבל דרך טפון נייד או מחשב נייח עם מצלמה ומיקרופון.
על מנת להכנס לשיחה עם מתורגמן או מורגמנית לשפת הסימנים יש להכנס לקישור.
הכניסה לקישור אינה מצריכה הורדת יישומון (אפליקציה).
לאחר לחיצה על הקישור, יש לאשר לתנאי שימוש ולהמתין לעליית מתורגמן לשפת הסימנים לשיחה אינטראקטיבית.
שעות הפעילות: ימים א׳-ה׳ בין השעות 08:00-20:00 וימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-13:00.
למידע נוסף באתר משרד הבריאות לחצו כאן > 

התייעצות רפואית עם אחות

מכבי מפעילה מוקד אחיות טלפוני המספק שירותי מידע, ייעוץ והכוונה בנושאים רפואיים. חברי מכבי עם מוגבלות בשמיעה יכולים לפנות למוקד האחיות בלכ שאלה או בעיה רפואית, בעזרת תרגום מרחוק לשפת הסימנים.

איך זה עובד?

דרישות טכניות

  • מצלמה - גם במחשב וגם בטלפון הכרחי שתהיה לכם מצלמה
  • במחשב - השירות פעיל בדפדפן אקספלורר בלבד
  • בטלפון חכם - הורידו את אפליקציית  "תרגום מרחוק" למכשיר הטלפון הנייד שלכם:


       הורדה לאייפון להורדה לאנדרויד


    *אין צורך להזדהות בשם וסיסמה כפי שהאפליקציה דורשת, אלא פשוט להוריד אותה לטלפון

איך משתמשים בשירות?

  1. היכנסו לצ'ט וידאו עם מתרגם לשפת הסימנים. לחצו כאן >>
  2. המתרגם לשפת הסימנים יבקש מכם, בשם נציג המוקד, להזדהות באמצעות מספר תעודת זהות, שם מלא, ועל פי הצורך 4 הספרות האחרונות של אמצעי התשלום שלכם או שאלה אחרת.
  3. תוך כדי צ'ט עם המתרגם לשפת הסימנים, הוא יתקשר בשבילך למוקד האחיות.
 

שעות הפעילות של שירות זה:

בימי חול בשעות 9:00-19:00
בימי שישי וערבי חג – בשעות 8:00-12:00

במוקד הטלפוני מכבי ללא הפסקה

בעזרת תרגום לשפת הסימנים מכבי מאפשרת גם לחברים עם מוגבלות בשמיעה לקבל שירות מלא מהמוקד הטלפוני מכבי ללא הפסקה:
זימון תורים, מידע על פריסת שירותים, מידע על זכויות החבר, תמיכה באפליקציות ובאתר מכבי ועוד.

איך זה עובד?

דרישות טכניות

  • מצלמה - גם במחשב וגם בטלפון הכרחי שתהיה לכם מצלמה
  • במחשב - השירות פעיל בדפדפן אקספלורר בלבד
  • בטלפון חכם - הורידו את אפליקציית  "תרגום מרחוק" למכשיר הטלפון הנייד שלכם:


       הורדה לאייפון להורדה לאנדרויד


    *אין צורך להזדהות בשם וסיסמה כפי שהאפליקציה דורשת, אלא פשוט להוריד אותה לטלפון

איך משתמשים בשירות?

  1. היכנסו לצ'ט וידאו עם מתרגם לשפת הסימנים. לחצו כאן >>
  2. יש לפתוח בדפדפן אקספלורר ולהוריד תוסף שיקפוץ בתחתית המסך.
  3. המתרגם לשפת הסימנים יבקש מכם, בשם נציג המוקד, להזדהות באמצעות מספר תעודת זהות, שם מלא, ועל פי הצורך 4 הספרות האחרונות של אמצעי התשלום שלכם או שאלה אחרת.
  4. תוך כדי צ'ט עם המתרגם לשפת הסימנים, הוא יבצע בעבורכם את השירות המבוקש (למשל זימון תור).
 

שעות הפעילות של שירות זה:

בימי חול בשעות 9:00-19:00
בימי שישי וערבי חג – בשעות 8:00-12:00

תקשורת כתובה עם נותני שירות במכבי

תקשורת בכתב עם רופאים ונותני שירות

חברי מכבי עם מוגבלות בשמיעה זכאים לשירותים מיוחדים:
  • פנייה לרופאים בכתב ללא הגבלה על מספר הפניות, דרך האזור האישי במכבי Online באמצעות שירות בקשות מרופא.
  • תקשורת עם נותני השירות במכבי באמצעים כתובים, כגון מסרונים, דואר אלקטרוני או צ'אט עם נציג שירות דרך אתר האונליין.
  • קבלת הודעות על ילדיכם הקטינים באמצעים כתובים בלבד.

תזכורות ועדכונים

באפשרותכם לקבל תזכורות אודות תורים, תוצאות בדיקות ושירותים נוספים באמצעות מסרונים ודוא"ל, ולהימנע מקבלת תזכורות קוליות. לשם כך, יש להיכנס לאזור האישי באתר מכבי Online ולהגדיר את אופן קבלת ההודעות בהתאם להעדפתכם. למדריך המלא>

תקשורת עם מכוני שמיעה, לזימון תורים בכתב

 עיר מרכז רפואי  פקס 
 באר שבע מר"ן באר שבע  08-6232895  
 בני ברק בני ברק  076-889322  
 חיפה גרנד קניון  073-2284329  
 ירושלים קריית יובל    
 כרמיאל כרמיאל  073-2138747  
 מודיעין מודיעין    076-8893608  
 נצרת נצרת  073-2284310  
 נתניה קריית השרון  076-8893085  
 ראשון לציון מרכז המכונים   073-2284410   
תל אביב - יפו מרכז המכונים מכבי השלום    03-7178220  

 

צ'ט עם מוקד מכבי ללא הפסקה

אפשר להתכתב בצ'אט עם נציג בימי א'-ה', מ-08:00 עד 20:00. כניסה לצ'אט במכבי Online>  

טופס פנייה מקוון

חברים עם מוגבלות בשמיעה יכולים לפנות למכבי באמצעות טופס פנייה מקוון. נשמח לסייע לכם עם כל שאלה בנושא זכויות, שירותים ונושאים אחרים. למילוי טופס מקוון>

זימון תור למרפאת בריאות הנפש

 שירות זה מיועד לאנשים עם מוגבלות בשמיעה - רק לצורך זימון תור.

מחוז הצפון

 עירכתובת המרפאה דואר אלקטרוני 
קריית מוצקין (מבוגרים) שד' גושן משה 3 nefesh_mozkin@mac.org.il  
חיפה הדר (מבוגרים) הרצל 73 nefesh_haifa@mac.org.il   
גרנד קניון חיפה (ילדים ונוער) גולן שמחה 54 Ckpost-nefesh@mac.org.il  
כרמיאל (מבוגרים) השושנים 128 BNefsh_Cml@mac.org.il   
נוף הגליל (מבוגרים) מעלה יצחק 14 BNefsh_nrt@mac.org.il  
קריית שמונה (מבוגרים) שד' תל חי 93 Nefesh-k_shmone_chil
@mac.org.il
 
חצור הגלילית (מבוגרים)                 בן ציון נתניהו 22 Nefesh-Hatzor@mac.org.il  

מחוז השרון

 עירכתובת המרפאה דואר אלקטרוני 
הרצליה (מבוגרים) השרון 7 mail_hsharon_nef@mac.org.il  
רעננה (מבוגרים) אחוזה 124 mail_raanana_nef@mac.org.il  
הוד השרון (ילדים ונוער) הבנים 14 SharonMHChild@mac.org.il  
הוד השרון (הפרעות אכילה) הבנים 14 mail_neast_EatD@mac.org.il  
נתניה (ילדים ונוער) שדרות בנימין 21 mail_netanya_nef@mac.org.il  
נתניה (הפרעות אכילה) שדרות טום לנטוס 26 mail_neast_EatD@mac.org.il  

מחוז מרכז

 עירכתובת המרפאה דואר אלקטרוני 
תל אביב-יפו השל"ה 7 hashla_mental@mac.org.il  
תל אביב-יפו - התקווה דרך ההגנה 41 Hatikva_mental@mac.org.il  
תל אביב-יפו - השלום אלון יגאל 96 hashalom_mental_ch@mac.org.il  
רמת גן אורה 4 rgan_mental@mac.org.il  

מחוז ירושלים והשפלה

 עירכתובת המרפאה  דואר אלקטרוני 
ירושלים - רוטר אגריפס 42 jrsf_mental_jr@mac.org.il  
ירושלים - פסגת זאב תורן חיים 45 jrsf_mental_pzeev@mac.org.il  
מודיעין-מכבים-רעות עמק דותן 53 jrsf_mental_modin@mac.org.il  
ראשון לציון שרירא שמואל 3 jrsf_mental_sharira@mac.org.il  
חולון גאולים 43 jrsf_mental_neot@mac.org.il  

מחוז הדרום

 עירכתובת המרפאה דואר אלקטרוני 
עומר (מבוגרים) דרך האגם 5 baran_tet@mac.org.il  
אשדוד רובע ב' (מבוגרים) קבוץ גלויות 1 baran_ashdodia@mac.org.il  
אשדוד רובע ב' (ילדים ונוער) קבוץ גלויות 1 baran_ashdodz@mac.org.il  
רחובות (ילדים ונוער) שושן אריה 1 Barhan_rh@mac.org.il  
באר שבע (ילדים ונוער) הרב הרצוג 2 baran_ia@mac.org.il  
באר שבע (הפרעות אכילה) יוהנה ז'בוטינסקי 30 baran_tet@mac.org.il  

הזמנת רופא הביתה באמצעות מסרון

חברים עם מוגבלות בשמיעה יכולים להזמין רופא הביתה באמצעות מסרון. ראו הנחיות בסעיף מה עליך לעשות >>

עוד שירותים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה

מסכות שקופות לשיפור התקשורת עם נותני שירות

החובה להשתמש במסכות הגנת פה ואף בשל הקורונה מהווה קושי בתקשורת של מטפלים ונותני שירות עם אנשים שיש להם מוגבלות בשמיעה ונעזרים בקריאת שפתיים.
על מנת לשפר את התקשורת, רכשנו במכבי מסכות שקופות. נותן השירות יכול לעטות את המסכה השקופה ובכך להגן על עצמו, ובו זמנית לאפשר לחבר לראות את שפתיו ולהבין את דבריו.
חברי מכבי הנעזרים בקריאת שפתיים מתבקשים להסביר זאת לנותן השירות, ולבקש ממנו להחליף את מסכת ההגנה הרגילה המכסה פה ואף - למסכה שקופה.

נתב נגיש במוקד הטלפוני

לרשות חברי מכבי עומד המוקד הטלפוני "מכבי ללא הפסקה", שבו ניתן מענה קולי בשפה פשוטה ובקצב דיבור איטי וברור, ללא מוסיקת רקע. המוקד פעיל בכל שעות היממה לצורך זימון וביטול תורים ולקבלת מידע בשלל נושאים, בטלפון 3555* או 1700-50-53-53.

זכויות בנושא שמיעה ודיבור

בדיקות שמיעה
בדיקות שמיעה והתאמת מכשיר שמיעה לילדים ולמבוגרים.
טיפול בדיבור למבוגרים ולילדים
תיקון לקויות דיבור, הפרעות הגייה ומצבים דומים.
התפתחות הילד
חברי מכבי זכאים לשירותי איבחון וטיפול במכוני התפתחות הילד.
ייעוץ לגמילה מעישון - בהתכתבות
6 מפגשים בהתכתבות דרך הדוא"ל עם יועץ לגמילה מעישון
 

טיפים לקבלת טיפול רפואי טוב

  • רוצה לבקר אצל רופא או מטפל חדש? לפני זימון התור מומלץ ליצור קשר עם המרפאה ולוודא כי לרופא או המטפל שאליו תגיע יש ניסיון בטיפול באנשים עם מוגבלות כמו שלך.
  • רצוי לבדוק אם יש אפשרות להאריך את זמן המפגש עם הרופא, במקרה שיש לך מוגבלות בשמיעה או בדיבור או קושי שמצריך זמן נוסף.
  • לפני הביקור כדאי ליצור קשר עם המרכז הרפואי, המכון או המרפאה על מנת לברר אילו התאמות ועזרי נגישות קיימים במקום.
  • מומלץ להגיע לטיפול עם חבר או מלווה שיכול לסייע לך ולשמש עבורך מקור תמיכה.
    • אפשר לבקש מהמלווה לרשום הערות שנאמרו במהלך הפגישה, כדי לעזור לך לזכור פרטים חשובים.
    • חשוב לוודא שהמטפל יודע שהמלווה אינו אפוטרופוס שלך וכל התקשורת צריכה להיות מופנית אליך.
    • רצוי לבקש מהמלווה להיכנס לחדר הבדיקה עמך. אם המלווה התבקש לעזוב את החדר, אפשר לשאול מה הסיבה לכך
    • אם יש לך צורך בעזרה במעבר למיטת הבדיקה או בהסרת בגדים, כדאי לשאול אם המלווה רשאי לעזור לך או אם קיים נוהל אחר לסיוע.
  • חשוב לבקש הסבר ברור ומובן לטיפול. אם ההסבר שניתן בעל פה אינו ברור, אפשר לבקש מהמטפל לצייר תמונה או לספק לך הסבר מובן בכתב.
 
 
חלק מהטיפים נלקחו מתוך הנחיות שפורסמו על ידי הארגון העולמי למוגבלויות (WID) ב-2011
 Training Tools for Health Care Providers, Disabled and Advocates on Culturally Competent Care and Compliance with Disability Law - published 2011