27 ספטמבר 2020 ט' תשרי תשפ"א
מעודכן לתאריך  26.08.2020 

שירותים מותאמים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור

מידע על כל שירותי מכבי המותאמים לחברים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור, דרכים ליצירת קשר עם מרכזים רפואיים וטופס פנייה מקוון לבירור מידע ולכל שאלה.
מעודכן לתאריך  26.08.2020 

חדש!

תרגום מרחוק לשפת הסימנים במוקד מכבי ללא הפסקה

בעזרת תרגום לשפת הסימנים מכבי מאפשרת גם לחברים עם מוגבלות בשמיעה לקבל שירות מלא ממוקד "מכבי ללא הפסקה":
זימון תורים, מידע על פריסת שירותים, מידע על זכויות החבר, תמיכה באפליקציות ובאתר מכבי ועוד.

שעות הפעילות בחגי תשרי

המוקד יהיה סגור בכל ימי החג וערבי החג, מלבד חול המועד סוכות. פירוט:
 חג + ערב חגתאריך יום בשבוע שעות פעילות
ראש השנה   18-20.9.2020 שישי-ראשון סגור
יום כיפור  27-28.9.2020  ראשון-שני סגור
סוכות 2-3.10.2020  שישי-שבת  סגור 
חול המועד סוכות 4-8.10.2020  ראשון-חמישי  8:00-12:00 
שמחת תורה   9-10.10.2020  שישי-שבת  סגור  
 

שעות הפעילות בשגרה:


בימי חול בשעות 9:00-17:00
בימי שישי וערבי חג – בשעות 8:00-12:00
 המוקד מוגדר כמפעל חיוני, ולכן פעיל גם בימי סגר.

 

התהליך פשוט:

  1.  השירות זמין בטלפון חכם או במחשב. הכרחי שיהיו לך מצלמה ומיקרופון
  2. היכנסו לצ'ט וידאו עם מתרגם לשפת הסימנים. לחצו כאן >>
  3. המתרגם לשפת הסימנים יבקש מכם, בשם נציג המוקד, להזדהות באמצעות מספר תעודת זהות, שם מלא, ועל פי הצורך 4 הספרות האחרונות של אמצעי התשלום שלכם או שאלה אחרת.
  4. תוך כדי צ'ט עם המתרגם לשפת הסימנים, הוא יבצע בעבורכם את השירות המבוקש (למשל זימון תור).

 

 

שירותים נוספים

תקשורת כתובה עם רופאים ונותני שירות במכבי

חברי מכבי עם מוגבלות בשמיעה זכאים לשירותים מיוחדים:
  • פנייה לרופאים בכתב ללא הגבלה על מספר הפניות, דרך האזור האישי במכבי Online באמצעות שירות בקשות מרופא.
  • תקשורת עם נותני השירות במכבי באמצעים כתובים, כגון מסרונים, דואר אלקטרוני או צ'אט עם נציג שירות דרך אתר האונליין.
  • קבלת הודעות על ילדיכם הקטינים באמצעים כתובים בלבד.

מה עליך לעשות?

  • כדי ליהנות משירותים המותאמים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה, ודאו שבתיק האישי שלכם נרשמה הערה בדבר מוגבלות בשמיעה.
  • אם יש לכם ילדים קטינים, ודאו שבתיק הרפואי שלהם נוספה הערה שהם ילדים של אדם עם מוגבלות בשמיעה כדי שכל הודעה על הילדים תימסר לכם באמצעים כתובים בלבד.

 

איך נרשמים לשירות?

 

תרגום בזמן אמת לשפת הסימנים בעברית

הגעתם לרופא או צריכים לנהל שיחה עם האחות או כל נותן שירות אחר במכבי?
לצורך תקשורת ברורה ונוחה, תוכלו להיעזר במוקד התרגום לשפת הסימנים של משרד הבריאות, בזמן אמת במהלך המפגש.
השיחה תתנהל בוידאו בינכם לבין המתרגם ותתורגם לקול לטובת נותן השירות.
כדי להפעיל את השירות, היכנסו מהטלפון הנייד (או ממחשב שמחוברת אליו מצלמה)
לתרגום מרחוק לשפת הסימנים באתר משרד הבריאות. 
לחיצה על כפתור "כניסה למערכת התרגום לשפת הסימנים" תוביל אתכם ישירות למרכזיית התרגום של משרד הבריאות.
חשוב לוודא שהביקור מתקיים בשעות הפעילות של מוקד התרגום:
ימי א'-ה' בין השעות 09:00-17:00
ימי ו' בין השעות 08:00-12:00

קבלת תזכורות ועדכונים בכתב

באפשרותכם לקבל תזכורות אודות תורים, תוצאות בדיקות ושירותים נוספים באמצעות מסרונים ודוא"ל, ולהימנע מקבלת תזכורות קוליות. לשם כך, יש להיכנס לאזור האישי באתר מכבי Online ולהגדיר את אופן קבלת ההודעות בהתאם להעדפתכם. למדריך המלא>

זימון וביטול תורים

חברי מכבי יכולים לזמן ולבטל תורים באופן מקוון עבור רופאים, אחיות וייעוץ תזונתי (דיאטנית) אשר רשומים לניהול תורים באמצעות השירותים הדיגיטליים, כמו גם לזמן תור לאולטרסאונד כללי (לבעלי הפניה). לרשות חברי מכבי עומד עמוד הדרכה לזימון וביטול תורים באמצעות השירותים הדיגיטליים, מונגש במלואו.
 

יצירת קשר עם מרכזים רפואיים (סניפים)

במדריך השירותים של מכבי ישנה אפשרות לחפש נותני שירות על פי מקום מגוריכם. לצד כל מרכז רפואי רשומים כתובת דוא"ל ומספר פקס ליצירת קשר.

יצירת קשר בכתב עם מכוני השמיעה, לזימון תורים ומידע

 עיר מרכז רפואי  פקס 
 באר שבע מר"ן באר שבע  08-6232895  
 בני ברק בני ברק  076-889322  
 חיפה גרנד קניון  073-2284329  
 ירושלים קריית יובל    
 כרמיאל כרמיאל  073-2138747  
 מודיעין מודיעין    076-8893608  
 נצרת נצרת  073-2284310  
 נתניה קריית השרון  076-8893085  
 ראשון לציון מרכז המכונים   073-2284410   
תל אביב - יפו מרכז המכונים מכבי השלום    03-7178220  

 

שאלות ופניות בכל נושא

לרשות חברי מכבי עומד המוקד הטלפוני "מכבי ללא הפסקה", שבו ניתן מענה קולי בשפה פשוטה ובקצב דיבור איטי וברור, ללא מוסיקת רקע. המוקד פעיל בכל שעות היממה לצורך זימון וביטול תורים ולקבלת מידע בשלל נושאים, בטלפון 3555* או 1700-50-53-53.
אפשר להתכתב בצ'אט עם נציג בימי א'-ה', מ-08:00 עד 20:00. כניסה לצ'אט במכבי Online>  
בנוסף, חברים המעדיפים תקשורת כתובה יכולים לפנות למכבי באמצעות טופס פנייה מקוון. נשמח לסייע לכם עם כל שאלה בנושא זכויות, שירותים ונושאים אחרים. למילוי טופס מקוון>

זכויות בנושא שמיעה ודיבור

בדיקות שמיעה
בדיקות שמיעה והתאמת מכשיר שמיעה לילדים ולמבוגרים.
טיפול בדיבור למבוגרים ולילדים
תיקון לקויות דיבור, הפרעות הגייה ומצבים דומים.
התפתחות הילד
חברי מכבי זכאים לשירותי איבחון וטיפול במכוני התפתחות הילד.
ייעוץ לגמילה מעישון - בהתכתבות
6 מפגשים בהתכתבות דרך הדוא"ל עם יועץ לגמילה מעישון
 

טיפים לקבלת טיפול רפואי טוב

  • רוצה לבקר אצל רופא או מטפל חדש? לפני זימון התור מומלץ ליצור קשר עם המרפאה ולוודא כי לרופא או המטפל שאליו תגיע יש ניסיון בטיפול באנשים עם מוגבלות כמו שלך.
  • רצוי לבדוק אם יש אפשרות להאריך את זמן המפגש עם הרופא, במקרה שיש לך מוגבלות בשמיעה או בדיבור או קושי שמצריך זמן נוסף.
  • לפני הביקור כדאי ליצור קשר עם המרכז הרפואי, המכון או המרפאה על מנת לברר אילו התאמות ועזרי נגישות קיימים במקום.
  • מומלץ להגיע לטיפול עם חבר או מלווה שיכול לסייע לך ולשמש עבורך מקור תמיכה.
    • אפשר לבקש מהמלווה לרשום הערות שנאמרו במהלך הפגישה, כדי לעזור לך לזכור פרטים חשובים.
    • חשוב לוודא שהמטפל יודע שהמלווה אינו אפוטרופוס שלך וכל התקשורת צריכה להיות מופנית אליך.
    • רצוי לבקש מהמלווה להיכנס לחדר הבדיקה עמך. אם המלווה התבקש לעזוב את החדר, אפשר לשאול מה הסיבה לכך
    • אם יש לך צורך בעזרה במעבר למיטת הבדיקה או בהסרת בגדים, כדאי לשאול אם המלווה רשאי לעזור לך או אם קיים נוהל אחר לסיוע.
  • חשוב לבקש הסבר ברור ומובן לטיפול. אם ההסבר שניתן בעל פה אינו ברור, אפשר לבקש מהמטפל לצייר תמונה או לספק לך הסבר מובן בכתב.
 
 
חלק מהטיפים נלקחו מתוך הנחיות שפורסמו על ידי הארגון העולמי למוגבלויות (WID) ב-2011
 Training Tools for Health Care Providers, Disabled and Advocates on Culturally Competent Care and Compliance with Disability Law - published 2011