27 מאי 2019 כ"ב אייר תשע"ט
עדכני לתאריך  03.05.2018 

שירותים מותאמים עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור

מידע אודות כל שירותי מכבי המותאמים לחברים עם מוגבלות בשמיעה ודיבור, דרכים ליצירת קשר עם מרכזים רפואיים וטופס פנייה מקוון לבירור מידע ולכל שאלה.
עדכני לתאריך  03.05.2018 

תקשורת כתובה עם רופאים ונותני שירות במכבי

חברי מכבי עם מוגבלות בשמיעה זכאים לשירותים מיוחדים:
  • פנייה לרופאים בכתב ללא הגבלה על מספר הפניות, דרך האזור האישי במכבי Online באמצעות שירות בקשות מרופא.
  • נותני השירות במכבי יצרו קשר עם החבר באמצעים כתובים, כגון מסרונים, דואר אלקטרוני או צ'אט.

על מנת להירשם לשירותים אלה, יש לוודא שבתיק האישי שלכם נרשמה הערה מס' 4112, המזהה אתכם כזכאים לשירותים מותאמים עבור אנשים עם מוגבלות בשמיעה. אם אתם רשומים במכבי כמקבלי הודעות ודיוור עבור ילדים קטינים, יש לבקש להוסיף בתיק הילדים הערה מס' 4116 על מנת שכל הודעה לגבי הילדים תימסר לכם באמצעים כתובים בלבד.

עוד לא רשומים? הנחיות לרישום לשירות במכבי Online ובאפליקציה >
לחילופין, אפשר לפנות למרכז הרפואי ישירות או בדוא"ל ולבקש להירשם לשירות. לאיתור מרכז רפואי>

קבלת תזכורות ועדכונים בכתב

באפשרותכם לקבל תזכורות אודות תורים, תוצאות בדיקות ושירותים נוספים באמצעות מסרונים ודוא"ל, ולהימנע מקבלת תזכורות קוליות. לשם כך, יש להיכנס לאזור האישי באתר מכבי Online ולהגדיר את אופן קבלת ההודעות בהתאם להעדפתכם. למדריך המלא>

זימון וביטול תורים

חברי מכבי יכולים לזמן ולבטל תורים באופן מקוון עבור רופאים, אחיות וייעוץ תזונתי (דיאטנית) אשר רשומים לניהול תורים באמצעות השירותים הדיגיטליים, כמו גם לזמן תור לאולטרסאונד כללי (לבעלי הפניה). לרשות חברי מכבי עומד עמוד הדרכה לזימון וביטול תורים באמצעות השירותים הדיגיטליים, מונגש במלואו.
 

יצירת קשר עם מרכזים רפואיים (סניפים)

במדריך השירותים של מכבי ישנה אפשרות לחפש נותני שירות על פי מקום מגוריכם. לצד כל מרכז רפואי רשומים כתובת דוא"ל ומספר פקס ליצירת קשר.

שאלות ופניות בכל נושא

לרשות חברי מכבי עומד המוקד הטלפוני "מכבי ללא הפסקה", שבו ניתן מענה קולי בשפה פשוטה ובקצב דיבור איטי וברור, ללא מוסיקת רקע. המוקד פעיל בכל שעות היממה לצורך זימון וביטול תורים ולקבלת מידע בשלל נושאים, בטלפון 3555* או 1700-50-53-53.
קיימת אפשרות לצ'אט עם נציג בימי א'-ה', בשעות 08:00 עד 20:00.
בנוסף, חברים המעדיפים תקשורת כתובה יכולים לפנות למכבי באמצעות טופס פנייה מקוון. נשמח לסייע לכם עם כל שאלה בנושא זכויות, שירותים ונושאים אחרים. למילוי טופס מקוון>

זכויות בנושא שמיעה ודיבור

בדיקות שמיעה
בדיקות שמיעה והתאמת מכשיר שמיעה לילדים ולמבוגרים.
טיפול בדיבור למבוגרים ולילדים
תיקון לקויות דיבור, הפרעות הגייה ומצבים דומים.
התפתחות הילד
חברי מכבי זכאים לשירותי איבחון וטיפול במכוני התפתחות הילד.
ייעוץ לגמילה מעישון - בהתכתבות
6 מפגשים בהתכתבות דרך הדוא"ל עם יועץ לגמילה מעישון
 

תרגום מרחוק לשפת הסימנים

החל מ-1.4.19 יורחב פיילוט של שירות חדש עבור חברים עם מוגבלות בשמיעה: תרגום מרחוק לשפת הסימנים , באמצעות אפליקציה המתחברת למוקד תרגום מקוון.
הפיילוט יתקיים ב-16 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ. חברים עם מוגבלות בשמיעה מוזמנים להיעזר בשירותי התרגום במהלך מפגש עם רופאים ונותני שירות נוספים.
 

טיפים לקבלת טיפול רפואי טוב

  • רוצה לבקר אצל רופא או מטפל חדש? לפני זימון התור מומלץ ליצור קשר עם המרפאה ולוודא כי לרופא או המטפל שאליו תגיע יש ניסיון בטיפול באנשים עם מוגבלות כמו שלך.
  • רצוי לבדוק אם יש אפשרות להאריך את זמן המפגש עם הרופא, במקרה שיש לך מוגבלות בשמיעה או בדיבור או קושי שמצריך זמן נוסף.
  • לפני הביקור כדאי ליצור קשר עם המרכז הרפואי, המכון או המרפאה על מנת לברר אילו התאמות ועזרי נגישות קיימים במקום.
  • מומלץ להגיע לטיפול עם חבר או מלווה שיכול לסייע לך ולשמש עבורך מקור תמיכה.
    • אפשר לבקש מהמלווה לרשום הערות שנאמרו במהלך הפגישה, כדי לעזור לך לזכור פרטים חשובים.
    • חשוב לוודא שהמטפל יודע שהמלווה אינו אפוטרופוס שלך וכל התקשורת צריכה להיות מופנית אליך.
    • רצוי לבקש מהמלווה להיכנס לחדר הבדיקה עמך. אם המלווה התבקש לעזוב את החדר, אפשר לשאול מה הסיבה לכך
    • אם יש לך צורך בעזרה במעבר למיטת הבדיקה או בהסרת בגדים, כדאי לשאול אם המלווה רשאי לעזור לך או אם קיים נוהל אחר לסיוע.
  • חשוב לבקש הסבר ברור ומובן לטיפול. אם ההסבר שניתן בעל פה אינו ברור, אפשר לבקש מהמטפל לצייר תמונה או לספק לך הסבר מובן בכתב.
 
 
חלק מהטיפים נלקחו מתוך הנחיות שפורסמו על ידי הארגון העולמי למוגבלויות (WID) ב-2011
 Training Tools for Health Care Providers, Disabled and Advocates on Culturally Competent Care and Compliance with Disability Law - published 2011