משטח צוואר הרחם – בשביל השקט הנפשי שלך

עדכון אחרון 20.09.23

משטח צוואר הרחם – בשביל השקט הנפשי שלך

את עושה כל כך הרבה למען המשפחה, למה שלא תעשי גם משהו קטן בשביל עצמך? באמצעות בדיקה פשוטה אצל רופא הנשים תוכלי לדעת אם יש סימן לנגיף הפפילומה ולקבל טיפול שיאפשר החלמה מהירה ואף מניעה של סרטן צוואר הרחם. הבדיקה אורכת שניות אחדות, ואינה כרוכה בכאבים או בתופעות לוואי כלשהן.

לאיתור רופא נשים וזימון תור

הבדיקה שעושים כיום במכבי היא בדיקת HPV, והיא מחליפה את בדיקת PAP SMEAR שמוזכרת בסרטון המומלץ הזה:

מהו משטח צוואר הרחם?

בדיקת מעבדה המשמשת לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם. זוהי בדיקה פשוטה שאורכת מספר שניות ובמהלכה נלקחת דגימה מתאי צוואר הרחם. הדגימה נשלחת למעבדה על מנת לבדוק האם יש סימן לווירוס הפפילומה, האחראי למרבית המקרים של סרטן צוואר הרחם. מטרת הבדיקה היא לזהות האם קיימים תאים לא תקינים בצוואר הרחם, לפני שיהפכו לתאים סרטניים. ככל שהאבחון מתבצע בשלב מוקדם יותר, כך עולה הסיכוי למניעה של סרטן או להחלמה באמצעות קבלת טיפול פשוט ויעיל.

למה כדאי לך להיבדק?

    • אבחון מוקדם של וירוס הפפילומה מאפשר למנוע התפתחות של סרטן צוואר הרחם
    • הבדיקה נמשכת מספר שניות בלבד ואינה מכאיבה

למי מומלץ לעשות משטח צוואר הרחם?

לזכאות המלאה של בדיקת משטח צוואר הרחם >

איפה את יכולה להיבדק?

אצל רופאי נשים במכבי.

לאיתור רופא נשים וזימון תור

איך מתבצע משטח צוואר הרחם

הבדיקה מתבצעת אצל רופא נשים כחלק מבדיקה שגרתית. לצורך הבדיקה יש להסיר את הבגדים מפלג הגוף התחתון ולשכב על מיטת הרופא בפישוק רגליים. הרופא ייקח דגימה של תאי צוואר הרחם באמצעות מברשת מיוחדת. הבדיקה אורכת מספר שניות בלבד ולרוב אינה מכאיבה.
לאחר הבדיקה ניתן לשוב לשגרה הרגילה. הדגימה תישלח למעבדה ותוצאות הבדיקה יגיעו לרופא בתוך חודש. 

למידע נוסף והנחיות

בדיקה עצמית

אפשר לעשות את הבדיקה באופן עצמי במרכז הרפואי.

משטח צוואר הרחם (בעבר: בדיקת PAP) - ערכה לבדיקה עצמית

לאחר הבדיקה: מה משמעות התוצאות?

גם אם בבדיקה יתגלו תאים בעלי מבנה לא תקין, הדבר אינו מעיד בהכרח על סרטן צוואר הרחם. אם בדגימה יתגלו סימנים לווירוס הפפילומה, תתבצע אוטומטית בדיקת פאפ במעבדה על אותה דגימה. הרופא המטפל יבחן את התוצאות ויקבע האם יש צורך בבדיקות נוספות.

 

ניתן לראות את תוצאות הבדיקה במכבי Online, באפליקציית מכבי או בעמדות מכבילי לאחר שרופא הנשים צפה בתוצאות. לצפייה בתוצאות הבדיקות ב-Online >