19 נובמבר 2019 כ"א חשון תש"פ

בקשת התחייבות (טופס 17) דרך אפליקציית מכבי ואתר מכבי Online

חברי מכבי יכולים להגיש בקשה להתחייבות (טופס 17) בקלות דרך הפלאפון או המחשב, ולקבל תשובה בתוך 5 עד 10 ימים. קראו כיצד להגיש בקשה התחייבות באתר מכבי Online ובאפליקציה.
הזמנת התחייבות במכבי Online 
חברי מכבי נהנים מהאפשרות להגיש בקשה מקוונת להתחייבות (טופס 17) באתר מכבי Online או באפליקציית מכבי בסלולר. 

מה זה התחייבות (טופס 17)?

טופס שמאשר כי מכבי תממן שירותים שאינם ניתנים במתקני מכבי, כמו אשפוז ובדיקות במרפאות חוץ.

אילו בקשות אפשר להגיש במכבי Online ובאפליקציה?

מגוון בקשות לאישור, התחייבות או החזר:
  • ביקור בחדר מיון
  • בדיקת רופא בלבד, במרפאות חוץ של בית חולים ציבורי או של אסותא
  • טיפול או בדיקה בבית חולים ציבורי או באסותא, מלבד בדיקות CT, MRI וכל סוגי המיפויים
  • אשפוז מתוכנן מראש (אלקטיבי) לקראת בדיקה או טיפול אשר מועדו ידוע ונקבע מראש (לא עבור ניתוח)
  • ניתוחים בבתי חולים ציבוריים (לא כולל אסותא) – לא כולל ניתוחים פרטיים
  • ניתוחים בבתי חולים פרטיים על ידי מנתח פרטי (שאינו רופא מכבי) – לחברי מכבי זהב ומכבי שלי בלבד
    לפירוט הזכאות המלאה לניתוחים והליכים כירורגיים >
     

תוך כמה זמן מתקבלת תשובה?

  • לרוב בתוך 5 ימי עבודה
  • בקשת התחייבויות בנושא מד"א, אמבולנס וביקור בחדר מיון - בתוך 10 ימי עבודה
     

אילו מסמכים דרושים להגשת בקשה?

את הבקשה יש להגיש בצירוף מסמכים סרוקים:
  • התחייבות למיון: יש לצרף הפניה מרופא, מכתב סיכום שחרור מחדר מיון
  • התחייבות לבדיקת רופא: יש לצרף הזמנה מבית חולים, הפניה מרופא
  • התחייבות לניתוח, בדיקה או אשפוז: יש לצרף הזמנה מבית חולים
     

כמה זה עולה?

העלות משתנה בהתאם לסוג השירות שעבורו מבקשים התחייבות.
במקרים שבהם יש לשלם השתתפות עצמית, תתבקשו לאשר את התשלום בעת פתיחת טופס ההתחייבות. לאחר שתאשרו, התשלום יתבצע באופן מיידי ותוכלו לפתוח את הטופס ולהדפיסו.

הנחיות להזמנת טופס התחייבות (טופס 17)

בקשת התחייבות באתר מכבי Online

היכנסו למכבי Online והקלידו מספר תעודת זהות וסיסמה.
לאחר התחברות, לחצו על כפתור "פעולות ומידע" בסרגל העליון. לאחר מכן לחצו על "בקשות ואישורים" בתפריט השמאלי.
מסך בקשת ההתחייבות (טופס 17)

הגשת בקשה חדשה להתחייבות

להגשת בקשה להתחייבות, לחצו על הכפתור ״הגשת בקשה חדשה״.
 
במסך הבא פרטו את סיבת הבקשה וצרפו את המסמכים הנדרשים בלחיצה על הכפתור ״צרוף קבצים״. את המסמכים יש לצרף כתמונות או כקבצי pdf. ניתן לצרף עד 7 מסמכים, בגודל מקסימלי של MB 1 לכל מסמך.
פרטו מה תאריך הטיפול וודאו כי מספר הטלפון ליצירת קשר המופיע על המסך מעודכן.
בסיום, לחצו על ״שליחה״.
 

צפייה בבקשות והדפסת התחייבות

בעמוד בקשות ואישורים אפשר לצפות ברשימת הפניות המנהלתיות שבוצעו מול המרכז הרפואי ב-12 החודשים האחרונים.
לחצו על בקשה שאושרה כדי לצפות בפרטי הבקשה ובקבצים המצורפים.
התחייבות שאושרה תופיע עם סימן אטב ברשימת הבקשות והאישורים.
  רשימת בקשות ואישורים
ההתחייבות תופיע כקובץ מצורף. לחצו על הקובץ המצורף כדי לצפות בהתחייבות ולהדפיס אותה.
  •  בקשה להתחייבות לטיפול בתחום בריאות הנפש - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם. אם הבקשה תאושר, ההתחייבות תהיה זמינה לצפייה ב-Online.
  •  פתיחת טופס בקשת התחייבות (טופס 17) במכבי אונליין

    תשלום השתתפות עצמית לבעלי הוראת קבע

    באם ביקשתם התחייבות עבור שירות הכרוך בתשלום השתתפות עצמית, תתבקשו לאשר את גביית ההשתתפות העצמית בעת פתיחת טופס ההתחייבות.
    לאחר שתאשרו, התשלום יתבצע באופן מיידי.
    אם הסכום לחיוב גדול מ- 150 ₪, תוכלו לבחור לפרוס את הסכום לתשלומים בעת אישור התשלום. ניתן לפרוס לעד 6 תשלומים, כאשר סכום מינימלי לתשלום הוא 75 ש"ח).
    בחירת מספר תשלומים בעת פתיחת טופס התחייבות במכבי אונליין
    אם אין לכם הוראת קבע, אפשר לשלם את ההשתתפות העצמית באמצעות כרטיס אשראי חד פעמי.

    אישורים נוספים

    בדומה לרשימת הבקשות והאישורים, ניתן למצוא בתפריט בצד שמאל מידע נוסף:

    באפליקציית הסלולר

    הגשת בקשה חדשה

    לחצו על "בקשה חדשה להתחייבות" במסך הבית של האפליקציה.
    לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות קוד חד פעמי, טביעת אצבע או הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה או תאריך לידה. הנחיות להתחברות >
    אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
     
    במסך הבא תוכלו לפרט את הסיבה שבגינה אתם זקוקים לטופס התחייבות ואת תאריך הטיפול הצפוי.
    • מטעמי בטיחות, האפליקציה מבצעת ניתוק אוטומטי לאחר 5 דקות שבהן לא התבצעה פעולה. אם אתם זקוקים ליותר מ-5 דקות להקלדת הבקשה, הגישו את הבקשה דרך אתר מכבי Online.
       
    אם מספר הטלפון המוצג בעמוד זה אינו מעודכן, אפשר לערוך אותו.
     
    כדי לצרף מסמכים, גללו לתחתית המסך ולחצו על "צירוף מסמך".
    כדי להעלות תמונה קיימת בחרו ב״גלריה״. כדי לצלם תמונה חדשה בחרו ב״מצלמה״.
    בפעם הראשונה שתנסו לצרף תמונה, האפליקציה תבקש הרשאה לגשת למצלמה או לגלריה. יש ללחוץ על אישור למתן הרשאה.
     
    בסיום, לחצו על "שליחת הבקשה".
     

    צפייה בבקשות ואישורים

    כדי לצפות בבקשות קודמות להתחייבות ואישורים, היכנסו לאפליקציה ולחצו על התפריט בפינה השמאלית העליונה של המסך.
    בתפריט הנפתח בחרו ב"התחייבויות ואישורים" ותחתיו בחרו ב"כל הבקשות".
     
    לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות ותאריך לידה או סיסמה.
    אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
     
    לאחר הזדהות תוצג לפניכם רשימה עם כל הבקשות שהגשתם.
    באמצעות כפתור "סינון לפי" ניתן לסנן את התוצאות ולהציג רק בקשות התחייבות או רק בקשות לאישור תרופה.
     
    לחצו על אחת הבקשות כדי לצפות בתוכן הבקשה ששלחתם ובתשובה שהתקבלה.
    אם לתשובה צורפו מסמכים, לחצו עליהם כדי לצפות בהם.
     
    • לאחר הגשת בקשה להתחייבות לטיפול בתחום בריאות הנפש, תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online מטעמי שמירה על פרטיות המטופל. אם הבקשה תאושר, ההתחייבות תהיה זמינה לצפייה ב-Online.

    תשובות לשאלות נפוצות

    אילו מסמכים דרושים להגשת בקשת התחייבות?

    תלוי בסוג ההתחייבות:

    • התחייבות למיון: יש לצרף הפניה מרופא, מכתב סיכום שחרור מחדר מיון
    • התחייבות לבדיקת רופא: יש לצרף הזמנה מבית חולים, הפניה מרופא
    • התחייבות לניתוח, בדיקה או אשפוז: יש לצרף הזמנה מבית חולים
    איך אדע כשהבקשה שלי אושרה?

    אפשר להירשם לשירות תזכורת אישית ולקבל עדכון במייל או בפלאפון כאשר הבקשה שלך תקבל אישור.

    למה בקשת ההתחייבות שלי לא מופיעה באתר?
    • אם הגשת את הבקשה היום, ייתכן שמשרד המרכז הרפואי עדיין לא החל לטפל בבקשה.
    • אם הגשת את הבקשה במרכז רפואי, יכול להיות שחסרים מסמכים.
    • אם הרופא שלך הגיש את הבקשה, ייתכן שהיא מופיעה בעמוד "דימות, ניתוח וצינתור".
    • התחייבויות לשירותים וטיפולים בתחום בריאות הנפש לא מוצגות לקטינים. לקבלת מידע עליך לפנות למשרד המרכז הרפואי.
    • התחייבויות שמסווגות כרגישות (כמו התחייבות להפלה) לא מוצגות באתר מכבי Online או באפליקציה. לקבלת מידע עליך לפנות למשרד המרכז הרפואי.
    למה אין לי גישה למצלמה או לגלריה כשאני מנסה לצרף קבצים לבקשה?
    • בפעם הראשונה שתנסו לצלם תמונה דרך האפליקציה, תופיע הודעה המבקשת הרשאה לשימוש במצלמה. לחצו על אישור למתן ההרשאה לצילום תמונה.
    • אם הודעה זו לא מופיעה, יש לסגור את האפליקציה ולהיכנס להגדרות המכשיר הנייד שלכם. שם יש לבחור באפליקציית מכבי ברשימת האפליקציות ולתת הרשאה לאחסון תמונות ושימוש במצלמה.
    ניסיתי להגיש בקשה באפליקציה ולא הצלחתי לצרף תמונות.
    • נסו להעלות את התמונות כשאתם מחוברים לרשת WiFi. אם אתם כבר מחוברים ל-WiFi, נסו להתנתק מה-WiFi.
    • הסירו את האפליקציה מהטלפון הנייד והתקינו אותה שוב.
    איך לצפות בבקשה ששלחתי?

    התחברו למכבי Online באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה.

    לחצו על "פעולות ומידע" בתפריט העליון ועל "התחייבות" בתפריט השמאלי.

     

    בעמוד הבא יופיעו הבקשות האחרונות ששלחתם. לצד כל בקשה מוצג סטאטוס הבקשה.

    לחיצה על האייקון + תפתח חלון שבו יופיע תוכן הבקשה ותשובת הרופא.

    לצפייה בבקשות נוספות לחצו על הכפתור "הצגת תוצאות נוספות" המופיע בתחתית העמוד.

     

    הבקשה לא מופיעה? יכולות להיות לכך כמה סיבות:

    • יכול להיות שהבקשה לא נשלחה באופן תקין. נסו לשלוח את הבקשה שוב לפי ההנחיות שמופיעות מעלה.
    • יכול להיות שגרסת הדפדפן שלך לא תומכת באתר מכבי Online. מידע על התאמה לדפדפן>
     
    צריכים מידע נוסף? פנו אלינו ונשמח לעזור