04 יולי 2022 ה' תמוז תשפ"ב

בקשה להתחייבות (טופס 17) באפליקציית מכבי ואתר מכבי Online

מדריך המסביר צעד אחר צעד כיצד להגיש בקשה להתחייבות כספית (טופס 17) בקלות באתר מכבי Online או באפליקציית מכבי.
הזמנת התחייבות במכבי Online 

מה היא התחייבות כספית (טופס 17)?

התחייבות כספית (טופס 17) היא מסמך המאשר כי קופת חולים מכבי תממן שירותים רפואיים שונים שאינם ניתנים במסגרת מתקני מכבי.
ההתחייבות ניתנת לחבר לפני קבלת השירות או הטיפול ומהווה תנאי הכרחי למימון השירות על ידי מכבי (למעט התחייבויות למיון ואמבולנס - שניתנות לרוב לאחר קבלת השירות).
יחד עם זאת, מכבי מפעילה מערך מרפאות המאוישות על ידי רופאים/ות ורופאים/ות בכירים/ות במגוון מקצועות הרפואה, לכן, אם קיים שירות רפואי חלופי במסגרת מכבי, מכבי רשאית להפנות את החבר למרפאת המומחים הפועלת במסגרתה ולא לאשר את ההתחייבות.

היכן ניתנים שירותי הרפואה?

יש להדפיס את ההתחייבות טרם הגעה לנותן השירות.
ניתן להדפיס את ההתחייבות עם מדפסת דרך אתר מכבי Online או בעמדות "מכבי לי" הפרוסות במרכזים הרפואיים ובחלק מבתי החולים.

מה הם השירותים הרפואיים עבורם ניתן להגיש בקשות להתחייבות?

  • ביקור בחדר מיון
  • פינוי באמבולנס
  • בדיקת רופא או טיפול בבית חולים ציבורי או באסותא
  • בדיקת רופא במרפאות חוץ של בית חולים ציבורי או של אסותא
  • אשפוז מתוכנן מראש (אלקטיבי) לקראת בדיקה או טיפול אשר מועדו ידוע ונקבע מראש
  • ניתוחים בבתי חולים ציבוריים (לא כולל אסותא ולא כולל ניתוחים פרטיים)
  • ניתוחים בבתי חולים פרטיים על ידי מנתח פרטי (שאינו רופא מכבי) - לחברי מכבי זהב ומכבי שלי בלבד
  • אילו מסמכים דרושים להגשת בקשה?

    את הבקשה יש להגיש בצירוף מסמכים סרוקים:
    • למיון - יש לצרף מכתב סיכום שחרור מחדר מיון
    • לפינוי/הסעה באמבולנס – יש לצרף דרישת תשלום ודוח פינוי
    • לבדיקת רופא, טיפול, ניתוח או אשפוז - יש לצרף הפניה מרופא/ה או סיכום ביקור עדכני מבית חולים והזמנה מבית חולים (הכוללת קוד טיפול)

    היכן ניתן להגיש בקשת התחייבות?

    באתר מכבי Online - בקשה מקוונת
    הדרכה להגשת בקשה באתר מכבי Online >
     
    באפליקציית מכבי - בקשה מקוונת
    הדרכה להגשת בקשה באפליקציית מכבי >
     
    במרכז הרפואי - באמצעות מייל, פקס או ישירות במרכז הרפואי עצמו
    לאיתור מרכז רפואי >
     
    * לצורך הגשת בקשה מקוונת יש לסרוק את המסמכים הנלווים.

    כמה זה עולה?

    העלות משתנה בהתאם לסוג השירות שעבורו מבקשים התחייבות.
    במקרים בהם יש לשלם השתתפות עצמית, תתבקשו לאשר את התשלום בעת פתיחת טופס ההתחייבות.
    התשלום יתבצע בהתאם לתוכנית הגבייה המאושרת למכבי.

    תוך כמה זמן מתקבלת תשובה?

  • לרוב הפניה תטופל תוך 5 ימי עבודה
  • בקשת התחייבויות לאמבולנס או ביקור בחדר מיון - תוך 10 ימי עבודה
  •  הדרכה צעד אחר צעד (כולל צילומי מסך):

    הגשת בקשה להתחייבות באתר מכבי Online

    תהליך הגשת בקשה להתחייבות באתר מכבי  Online כולל:
    1. כניסה והזדהות באתר מכבי Online
    2. מילוי פרטי ההפנייה
    3. בחירת מקום ביצוע הטיפול ותאריך
    4. צירוף קבצים
    5. שליחה וקבלת אישור שליחה
     
    1. כניסה והזדהות באתר מכבי Online
    היכנסו למכבי Online והקלידו מספר תעודת זהות וסיסמה.
    לאחר התחברות, לחצו על כפתור ״בקשת התחייבות״ בתפריט העליון.
     
    2. מילוי פרטי ההפנייה
    - ההפנייה עבורה נדרשת התחייבות:
    אם ההפנייה ניתנה ממכבי, תוכלו לבחור אותה מתוך רשימת ההפניות.
    אחרת, בחרו באפשרות "אין לי הפנייה" או "הפנייה מבית חולים/מכון".
    בשלב הבא יש להזין קוד טיפול והתחום עבורו ניתנה ההפנייה.
    - קוד טיפול:
    אם נבחרה הפנייה של מכבי, קוד הטיפול יתעדכן אוטומטית (במידה וקיים קוד הפנייה).
    אחרת, עדכנו ידנית את קוד הטיפול, המופיע על גבי ההפנייה או הזימון שבידיכם.
    - תחום רפואי או המחלקה (שדה חובה):
    התחום הרפואי עבורו ניתנה ההפנייה, מופיע בהפנייה עצמה או בהזמנה ויש למלא אותו מתוך הרשימה המופיעה בשדה.
     3. בחירת מקום ביצוע הטיפול ותאריך
    בשלב הבא יש לציין את בית החולים או המכון עבורו מבוקשת ההתחייבות וכן את מועד התור.
    - לאן מבוקשת ההתחייבות:
    יש לבחור בית חולים או מכון מתוך הרשימה ולציין את מועד התור.
    אם לא מצאתם את בית החולים או המכון ברשימה, תוכלו לבחור "אחר" ולהקליד ידנית את שם בית החולים או המכון אליו אתם מבקשים לפנות.
    - מועד התור שנקבע:
    אם לא נקבע עדיין תור, תוכלו לסמן "עדיין לא קבעתי תור"
    4. צירוף קבצים (לצורך דיון בבקשת ההתחייבות צירוף הקבצים הינו חובה!)
    אם בשלב מילוי פרטי ההפנייה, בחרתם הפנייה של מכבי מתוך הרשימה, אין צורך לצרף הפנייה (עם זאת חשוב מאד לצרף את ההזמנה עם פרטי הקוד והבדיקה הדרושה).
    אם בשלב מילוי פרטי הפנייה, בחרתם באפשרות "אין לי הפנייה" או ""הפנייה מבית חולים/מכון" – עליכם לצרף קבצים רלוונטים בהתאם למפורט.

     5. שליחה וקבלת אישור שליחה
    בסיום העלאת הקבצים הרלוונטים, לחצו על כפתור שליחה.
    עליכם לקבל הודעת אישור על כך שהפנייה נשלחה בהצלחה.
    מענה צפוי תוך 5 ימי עבודה, למעט במקרים של התחייבות עבור מיון ואמבולנס. במקרה כזה, מענה צפוי תוך 10 ימי עבודה.
     

    צפייה בבקשות והדפסת התחייבות

    בעמוד בקשות ואישורים אפשר לצפות ברשימת הפניות המנהלתיות שבוצעו מול המרכז הרפואי ב-12 החודשים האחרונים.
    לחצו על בקשה שאושרה כדי לצפות בפרטי הבקשה ובקבצים המצורפים.
    התחייבות שאושרה תופיע עם סימן אטב ברשימת הבקשות והאישורים.
      
    ההתחייבות תופיע כקובץ מצורף. לחצו על הרשומה כדי לצפות בהתחייבות ולהדפיס אותה.
  •  בקשה להתחייבות לטיפול בתחום בריאות הנפש - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם. אם הבקשה תאושר, ההתחייבות תהיה זמינה לצפייה ב-Online.
  • בקשה להתחייבות לטיפול בהפסקת הריון - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם.
  •  

    תשלום השתתפות עצמית לבעלי הוראת קבע

    אם ביקשתם התחייבות עבור שירות הכרוך בתשלום השתתפות עצמית, תתבקשו לאשר את גביית ההשתתפות העצמית על מנת שתוכלו לצפות בטופס ההתחייבות.
    לאחר שתאשרו, התשלום יתבצע באופן מיידי.
    אם הסכום לחיוב גדול מ- 150 ₪, תוכלו לבחור לפרוס את הסכום לתשלומים בעת אישור התשלום. ניתן לפרוס לעד 6 תשלומים, כאשר סכום מינימלי לתשלום הוא 75 ש"ח).
    אם אין לכם הוראת קבע, אפשר לשלם את ההשתתפות העצמית באמצעות כרטיס אשראי חד פעמי.

    אישורים נוספים

    בדומה לרשימת הבקשות והאישורים, ניתן למצוא בתפריט בצד שמאל מידע נוסף:

    הגשת בקשה להתחייבות באפליקציית מכבי - עם הפניה ממכבי

    תהליך הגשת בקשה להתחייבות באפליקציית מכבי כולל:
    1. התחברות לאפליקציה
    2. בחירת מקום ביצוע הטיפול ותאריך
    3. צירוף קבצים
    4. שליחה וקבלת אישור  על השליחה
     
    1. התחברות לאפליקציה
    לחצו על "בקשה חדשה להתחייבות" במסך הבית של האפליקציה.
    לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות קוד חד פעמי, טביעת אצבע או הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה או תאריך לידה. הנחיות להתחברות >
    אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
     
    במסך הבא תוכלו לפרט את הסיבה שבגינה אתם זקוקים לטופס התחייבות ואת תאריך הטיפול הצפוי.
    • מטעמי בטיחות, האפליקציה מבצעת ניתוק אוטומטי לאחר 5 דקות שבהן לא התבצעה פעולה. אם אתם זקוקים ליותר מ-5 דקות להקלדת הבקשה, הגישו את הבקשה דרך אתר מכבי Online.
     
    2. מילוי פרטי ההפניה
    • ההפניה שבשבילה נדרשת התחייבות: הפניה שניתנה ממכבי. תוכלו לבחור אותה מתוך רשימת ההפניות.

     (רוב ההפניות מוצגות באפליקציה. במקרה שההפניה אינה מוצגת אך היא בידכם, אפשר להמשיך בתהליך בלי לבחור הפניה, אך נדרש לצרף את ההפניה לבקשת ההתחייבות. פירוט בסעיף 4).
     
    3. בחירת מקום ותאריך לטיפול
    בשלב הבא יש לציין את בית החולים או המכון שאליו מבוקשת התחייבות, וכן את מועד התור. * זהו שדה שחייבים למלא
    •  לאן מבוקשת ההתחייבות:
    יש לבחור בית חולים או מכון מתוך הרשימה.
    אם לא מצאתם את בית החולים או המכון ברשימה, תוכלו לבחור "אחר" ולהקליד באופן ידני את שם בית החולים או המכון שאליו אתם מבקשים לפנות.
    •  מועד התור שנקבע: * זהו שדה שחייבים למלא
    אם כבר נקבע תור לטיפול, יש לבחור את תאריך מועד הטיפול. אם עדיין לא נקבע תור, תוכלו לסמן "עדיין לא קבעתי תור"

     
     
    4. שליחה וקבלת אישור שליחה
    אם ההפניה בידכם אך אינה מופיעה באפליקציה, יש לצרף אותה כקובץ מצורף. 
    בסיום - לחצו על כפתור שליחה.
    תקבלו הודעת אישור על כך שהפניה נשלחה בהצלחה.
    מענה צפוי בתוך 5 ימי עבודה, למעט מקרים של התחייבות למיון ואמבולנס, שבהם המענה צפוי בתוך 10 ימי עבודה.
     

    צפייה בבקשות ואישורים

    כדי לצפות בבקשות קודמות להתחייבות ואישורים, היכנסו לאפליקציה ולחצו על התפריט בפינה הימנית העליונה של המסך, או היכנסו לבועת "החזרים, אישורים והתחייבויות" בחלק התחתון של מסך הבועות.
     
     
    לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות סיסמה או עם קוד חד פעמי. אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
    לאחר הזדהות תוצג לפניכם רשימה עם כל הבקשות שהגשתם.
    באמצעות כפתור "סינון לפי" ניתן לסנן את התוצאות ולהציג רק בקשות התחייבות או רק בקשות לאישור תרופה.
     
    לחצו על אחת הבקשות כדי לצפות בתוכן הבקשה ששלחתם ובתשובה שהתקבלה.
    אם לתשובה צורפו מסמכים, לחצו עליהם כדי לצפות בהם.
     
    • בקשה להתחייבות לטיפול בתחום בריאות הנפש - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם. אם הבקשה תאושר, ההתחייבות תהיה זמינה לצפייה ב-Online.
    • בקשה להתחייבות לטיפול בהפסקת הריון - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם.

    הגשת בקשה להתחייבות באפליקציית מכבי - עם הפניה של גורם מחוץ למכבי

    תהליך הגשת בקשה להתחייבות באפליקציית מכבי כולל:
    1. התחברות לאפליקציה
    2. מילוי פרטי הפנייה
    3. בחירת מקום ביצוע הטיפול ותאריך
    4. צירוף קבצים
    5. שליחה וקבלת אישור שליחה
     
    1. התחברות לאפליקציה
    לחצו על "בקשה חדשה להתחייבות" במסך הבית של האפליקציה.
    לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות קוד חד פעמי, טביעת אצבע או הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה או תאריך לידה. הנחיות להתחברות >
    אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
     
    במסך הבא תוכלו לפרט את הסיבה שבגינה אתם זקוקים לטופס התחייבות ואת תאריך הטיפול הצפוי.
    • מטעמי בטיחות, האפליקציה מבצעת ניתוק אוטומטי לאחר 5 דקות שבהן לא התבצעה פעולה. אם אתם זקוקים ליותר מ-5 דקות להקלדת הבקשה, הגישו את הבקשה דרך אתר מכבי Online.
      
    2. מילוי פרטי ההפניה 
    • הפניה עבורה נדרשת התחייבות - בחרו באפשרות "אין לי הפניה" או "הפניה מבית חולים/מכון".
     
    3. בשלב הבא יש להזין קוד טיפול והתחום שבעבורו ניתנה ההפניה.
    • קוד טיפול: * לא חובה למלא
    עדכנו ידנית את קוד הטיפול, המופיע על גבי ההפניה או הזימון שבידיכם.
    • תחום רפואי או המחלקה: * זהו שדה שחייבים למלא
    התחום הרפואי שבעבורו ניתנה ההפניה מופיע בהפניה עצמה או בהזמנה, ויש למלא אותו באופן ידני או לבחור מתוך הרשימה המופיעה בשדה.
     
     
    4. בחירת מקום ותאריך לטיפול
    בשלב הבא יש לציין את בית החולים או המכון שאליו מבוקשת התחייבות, וכן את מועד התור.
    •  לאן מבוקשת ההתחייבות: * זהו שדה שחייבים למלא
    יש לבחור בית חולים או מכון מתוך הרשימה.
    אם לא מצאתם את בית החולים או המכון ברשימה, תוכלו לבחור "אחר" ולהקליד באופן ידני את שם בית החולים או המכון אליו אתם מבקשים לפנות.
    •  מועד התור שנקבע: * זהו שדה שחייבים למלא
    אם נקבע תור לטיפול יש לבחור את תאריך מועד הטיפול. אם עדיין לא נקבע תור, תוכלו לסמן "עדיין לא קבעתי תור"

     
    5. צירוף קבצים (לצורך בחינת הבקשה להתחייבות צירוף הקבצים הינו חובה!)
    • עליכם לצרף צילום של ההפניה ו/או ההזמנה.
     
    5. שליחה וקבלת אישור שליחה
    בסיום העלאת הקבצים הרלוונטים, לחצו על כפתור שליחה.
    עליכם לקבל הודעת אישור על כך שהפנייה נשלחה בהצלחה.
    מענה צפוי בתוך 5 ימי עבודה, למעט מקרים של התחייבות למיון ואמבולנס, שבהם המענה צפוי בתוך 10 ימי עבודה.
     

    צפייה בבקשות ואישורים

    כדי לצפות בבקשות קודמות להתחייבות ואישורים, היכנסו לאפליקציה ולחצו על התפריט בפינה הימנית העליונה של המסך או היכנסו לבועת "החזרים, אישורים והתחייבויות" בחלק התחתון של מסך הבועות.
     
     
    לאחר מכן תתבקשו להזדהות באמצעות סיסמה או עם קוד חד פעמי. אם במכשירכם מופעל זיהוי פנים, הציבו את המכשיר מול הפנים לצורך זיהוי.
    לאחר הזדהות תוצג לפניכם רשימה עם כל הבקשות שהגשתם.
    באמצעות כפתור "סינון לפי" ניתן לסנן את התוצאות ולהציג רק בקשות התחייבות או רק בקשות לאישור תרופה.
     
    לחצו על אחת הבקשות כדי לצפות בתוכן הבקשה ששלחתם ובתשובה שהתקבלה.
    אם לתשובה צורפו מסמכים, לחצו עליהם כדי לצפות בהם.
     
    • בקשה להתחייבות לטיפול בתחום בריאות הנפש - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם. אם הבקשה תאושר, ההתחייבות תהיה זמינה לצפייה ב-Online.
    • בקשה להתחייבות לטיפול בהפסקת הריון - תוכן הבקשה והמסמכים המצורפים לא יהיו זמינים לצפייה ב-Online כדי לשמור על פרטיותכם.

    תשובות לשאלות נוספות

    איך אדע כשהבקשה שלי אושרה?

    אפשר להירשם לשירות תזכורת אישית ולקבל עדכון במייל או בנייד בסיום הטיפול בבקשה.

    למה בקשת ההתחייבות שלי לא מופיעה באתר?
    • אם הגשת את הבקשה היום, ייתכן שהטיפול בבקשה טרם החל.
    • אם הגשת את הבקשה במרכז רפואי, יכול להיות שחסרים מסמכים.
    • אם הרופא שלך הגיש את הבקשה, ייתכן שהיא מופיעה בעמוד "דימות, ניתוח וצינתור".
    • התחייבויות לשירותים וטיפולים בתחום בריאות הנפש לא מוצגות לקטינים. לקבלת מידע עליך לפנות למשרד המרכז הרפואי.
    • התחייבויות שמסווגות כרגישות (כמו התחייבות להפסקת הריון) לא מוצגות באתר מכבי Online או באפליקציה. לקבלת מידע יש לפנות למשרד המרכז הרפואי או למוקד מכבי ללא הפסקה 3555*.
    למה אין לי גישה למצלמה או לגלריה כשאני מנסה לצרף קבצים לבקשה?
    • בפעם הראשונה שתנסו לצלם תמונה דרך האפליקציה, תופיע הודעה המבקשת הרשאה לשימוש במצלמה. לחצו על אישור למתן ההרשאה לצילום תמונה.
    • אם הודעה זו לא מופיעה, יש לסגור את האפליקציה ולהיכנס להגדרות המכשיר הנייד שלכם. שם יש לבחור באפליקציית מכבי ברשימת האפליקציות ולתת הרשאה לאחסון תמונות ושימוש במצלמה.
    ניסיתי להגיש בקשה באפליקציה ולא הצלחתי לצרף תמונות
    • נסו להעלות את התמונות כשאתם מחוברים לרשת WiFi. אם אתם כבר מחוברים ל-WiFi, נסו להתנתק מה-WiFi.
    • הסירו את האפליקציה מהטלפון הנייד והתקינו אותה שוב.
    איך לצפות בסטטוס הבקשה ששלחתי?

    התחברו למכבי Online באמצעות הקלדת מספר תעודת זהות וסיסמה.

    לחצו על "פעולות ומידע" בתפריט העליון ועל "התחייבות" בתפריט השמאלי.

     

    בעמוד הבא יופיעו הבקשות האחרונות ששלחתם. לצד כל בקשה מוצג סטאטוס הבקשה.

    לחיצה על האייקון + תפתח חלון שבו יופיע תוכן הבקשה ותשובת הרופא.

    לצפייה בבקשות נוספות לחצו על הכפתור "הצגת תוצאות נוספות" המופיע בתחתית העמוד.

     

    הבקשה לא מופיעה? יכולות להיות לכך כמה סיבות:

    • יכול להיות שהבקשה לא נשלחה באופן תקין. נסו לשלוח את הבקשה שוב לפי ההנחיות שמופיעות מעלה.
    • יכול להיות שגרסת הדפדפן שלך לא תומכת באתר מכבי Online. מידע על התאמה לדפדפן>