מערכת המין הנשית

מערכת המין הנשית

כל מה שחשוב לדעת על מערכת הרבייה הנשית, החל מהווסת , תסמונת קדם-וסתית, בריאות הנרתיק, בדיקת HPV (פאפ לשעבר) לאבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם, חיסון נגד סרטן צוואר הרחם מנגיף הפפילומה (HPV) ועד גיל המעבר והשלכותיו על בריאות האישה

על הווסת, תופעות לוואי ובעיות נפוצות

ריכזנו עבורך את כל המידע על המחזור החודשי (הווסת), כולל המלצות למניעה וטיפול בתופעות לוואי לא נעימות, וכן מידע על מצבים כמו מחזור לא סדיר, אל-וסת ודימום וסתי מוגבר, הגורמים להם והטיפול בהם.

ווסת

מהי הווסת? כל מה שצריך לדעת על הווסת ועל המחזור החודשי, כולל תופעות לוואי, שימוש בפדים (תחבושות היגייניות) או בטמפונים, מניעת זיהומים ושמירה על היגיינה בזמן המחזור.

תסמונת קדם וסתית (PMS)

מהי תסמונת קדם וסתית (PMS)? מגוון תופעות פיזיות, נפשיות ורגשיות עשויות להופיע לפני המחזור החודשי. מה גורם לתסמונת קדם וסתית ואיך אפשר להקל עליה באמצעות תזונה וטיפול תרופתי?

כאבי מחזור (דיסמנוראה)

מהם כאבי מחזור (דיסמנוראה)? הכל על כאבי מחזור, או בשמם הרפואי - דיסמנוראה: מה שכיחות התופעה בקרב נשים? איך לטפל בכאבי המחזור ולהקל עליהם ובאילו מצבים יש לפנות לרופא?

אל-וסת (העדר וסת, אמנוראה)

מהו אל-וסת ומה ההבדל בין אל-וסת ראשוני לשניוני? מהם הגורמים להעדר וסת, מתי לפנות לבדיקת רופא נשים ואיך מטפלים באל-וסת?

מחזור לא סדיר

מהו מחזור לא סדיר? גיל, נטילת גלולות, תסמונת השחלה הפוליציסטית וחוסר איזון הורמונלי הם רק כמה מהגורמים לאי-סדירות של המחזור החודשי. כל הגורמים ודרכי הטיפול ומתי רצוי לפנות לרופא.

דימום וסתי מוגבר, מנורגיה

מהי מנורגיה ומתי דימום מוגדר כדימום וסתי מוגבר? מהם הגורמים לתופעה, מה הסיבוכים האפשריים ואילו טיפולים יכולים להשפיע על עוצמת הדימום?

כתבות ומדריכים בנושא בריאות מערכת הרבייה הנשית

ריכזנו עבורך כתבות ומדריכים חשובים בנוגע לנושאים שלא נעים לדבר עליהם אבל חשוב להכיר אותם ולא להזניח אותם, החל משמירה על בריאות והיגיינה של הנרתיק, אבחון סרטן צוואר הרחם ומניעתו, וגם תופעות הקשורות למחזור החודשי ולגיל המעבר.

בריאות הנרתיק

כל מה שרצית לדעת על בריאות הנרתיק ושמירה על ההיגיינה שלו, כולל הפרכת מיתוסים על שטיפות וגינליות, טיפים לשימוש בפדים ובטמפונים ומידע על בדיקות גניקולוגיות, יחסי מין, אוננות, שימוש באביזרי מין וחיזוק שרירי האגן.
קראי עוד >>

בדיקות לאבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם

מהי בדיקת HPV (לשעבר פאפ)? איך היא מתבצעת? מי צריכה להיבדק ובאיזו תדירות? איך לפענח את תוצאות הבדיקה ובאילו מצבים יש לבצע בדיקות נוספות?
קראי עוד >>

הקלה על תסמונת קדם וסתית

פעילות גופנית, תזונה מאוזנת, הימנעות מאלכוהול ומעישון, נטילת משככי כאבים או גלולות למניעת הריון – אלו רק כמה מהשיטות להקלה על תסמונת קדם וסתית.
קראי עוד >>

כל הטיפולים בדימום וסתי כבד

דימום וסתי כבד הוא תופעה מעיקה, אבל את לא חייבת לסבול. ניתן להקל על התופעה בעזרת מגוון טיפולים, כמו גלולות למניעת הריון, התקן תוך רחמי וטיפולים נוספים.
קראי עוד >>

חיסון נגד נגיף הפפילומה האנושי (HPV)

מהו נגיף הפפילומה האנושי (HPV) ולאילו מחלות ומצבים הוא גורם? אילו חיסונים יש נגד נגיף הפפילומה ולמי כדאי להתחסן? ומה תפקיד החיסונים במניעה של סרטן צוואר הרחם?
קראי עוד >>

גיל המעבר אצל נשים והשלכותיו

מהו גיל המעבר (מנופאוזה)? מהם הסימפטומים של גיל המעבר אצל נשים ואיך להתמודד איתם? מדריך לגיל המעבר והשלכותיו על הגוף, וגם תשובות מומחים לשאלות נפוצות.
קראי עוד >>